Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sinds enkele dagen doet zich een boeiend nieuw euvel voor bij mijn Megane II Grandtour: de achterklep gaat niet meer open, iets wat ik graag voor de zomervakantie straks wil verhelpen, want het lijkt me nogal onhandig als we ergens in het buitenland staan en niet meer bij de bagage kunnen
Bij het ontgrendelen van de auto gaan wel de deuren open, maar als ik op het ontgrendelknopje van de achterklep druk gebeurt er niets.
Ik heb ook een los te openen achterruit en die gaat wel gewoon open. Ook opmerkelijk: als de losse achterruit open en weer dicht is geweest gaat de kofferbakklep wel gewoon open als je op het knopje drukt. Dit is dus voorlopig even de bypass.
Als laatste aanwijzing: de auto is deze week naar de garage geweest voor beurt en distributieriem, dus de accu is los geweest. Kan het daar nog iets mee te maken hebben?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Bedankt Mechanic, dan denk ik als eerste aan de draden, vooral omdat de achterklep wel open gaat als het losse achterruitje open is geweest. En precies daar lopen (ingepakt in geribbeld rubber) twee draden. Als het losse ruitje open gaat worden de draden lang gerekt, als het ruitje dicht gaat vouwen ze dubbel. Ik denk dat we een aanknopingspunt hebben...
Bedankt en groeten,
Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Het is verholpen. Er was inderdaad sprake van draadbreuk. Nu werkt alles weer zoals het moet, wel zo handig met een volle kofferbak...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De achterklep van mijn talisman gaat niet meer open, d.w.z. hij ontgrendeld wel en de motor probeert de klep omhoog te doen maar hij is toch niet helemaal losgekoppeld. Handmatig lukt ook niet, moet je ook niet doen.
Vorige week te horen gekregen dat mijn Clio bj 2000 na 5 jaar trouwe dienst 'economisch' total loss was. Ik kon gelukkig nog even in mijn geliefde bolide rijden, maar toch alvast op zoek naar wat nieuws. Veel sneller dan gedacht,...
Sinds 5 maanden tevreden eigenaar van de renault zoe van 2020.
Nog nooit snelgeladen totdat ik vanmorgen bij Fastned stond en zag dat de CCS kabel een extra plug onder heeft. Dan moet die onderste afdekplaat ook weg maar deze kreeg ik met geen...
Hallo, we hebben een scenic 1.6 uit 2011. De deur aan de bestuurderskant gaat niet open met de keycard, wel met de noodsleutel. De overige deuren gaan wel open en dicht met de keycard. Indien je de deur van de binnenkant opent, kun je deze wel weer...
Sinds een tijdje heb ik last van een laadklep die moeilijk open gaat. Bij het indrukken komt het klepje niet naar voren en moet ik hem echt open trekken. Zijn er meer met dit probleem en zou dit eenvoudig te verhelpen zijn door iets te smeren...
:De zijdeur van mijn Renault Master zit op slot . Krijg deze niet meer open . Alle deuren sluiten via de auto sleutel lukt niet meer . Ik krijg dan 2piepjes te horen en alle deuren zijn nog open . Behalve mijn zijdeur. Weet iemand hiervoor een...