Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds enkele dagen doet zich een boeiend nieuw euvel voor bij mijn Megane II Grandtour: de achterklep gaat niet meer open, iets wat ik graag voor de zomervakantie straks wil verhelpen, want het lijkt me nogal onhandig als we ergens in het buitenland staan en niet meer bij de bagage kunnen
Bij het ontgrendelen van de auto gaan wel de deuren open, maar als ik op het ontgrendelknopje van de achterklep druk gebeurt er niets.
Ik heb ook een los te openen achterruit en die gaat wel gewoon open. Ook opmerkelijk: als de losse achterruit open en weer dicht is geweest gaat de kofferbakklep wel gewoon open als je op het knopje drukt. Dit is dus voorlopig even de bypass.
Als laatste aanwijzing: de auto is deze week naar de garage geweest voor beurt en distributieriem, dus de accu is los geweest. Kan het daar nog iets mee te maken hebben?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Bedankt Mechanic, dan denk ik als eerste aan de draden, vooral omdat de achterklep wel open gaat als het losse achterruitje open is geweest. En precies daar lopen (ingepakt in geribbeld rubber) twee draden. Als het losse ruitje open gaat worden de draden lang gerekt, als het ruitje dicht gaat vouwen ze dubbel. Ik denk dat we een aanknopingspunt hebben...
Bedankt en groeten,
Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Het is verholpen. Er was inderdaad sprake van draadbreuk. Nu werkt alles weer zoals het moet, wel zo handig met een volle kofferbak...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo, we hebben een scenic 1.6 uit 2011. De deur aan de bestuurderskant gaat niet open met de keycard, wel met de noodsleutel. De overige deuren gaan wel open en dicht met de keycard. Indien je de deur van de binnenkant opent, kun je deze wel weer...
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Auto staat in Comfort stand en de hybridesysteem wisselt steeds netjes af wanneer ik onder de 100km/u rij. Ga ik nou boven de 100km/u dan gaat de auto niet meer in EV stand zelfs niet...
Hallo
ivm het vervangen van het daglicht aan de passagierskant van de grandtour ,hoe moet dit gebeuren ,je kan niet aan die ééne vijs daar is te weinig plaats om deze los te maken die andere twee vijzen lukt wel,of moet ik de bumper er afhalen,hulp...
Wij rijden al een paar jaar tevreden met onze Megane GT. Geen standaard Megane.Echter is sinds een maand een storing actief in de auto.
Wij zijn bij onze plaatselijke garage geweest, deze konden het probleem niet vinden. (storingscode is...
Goede morgen mede Australliërs,
Omdat ik (nog) geen trekhaak heb en toch fietsel wil meenemen de volgende vraag:
Heeft iemand ervaring met een fietsenrek op de achterklep?
Welke is geschikt (als het überhaupt kan) voor 2 E-fietsen ?
Foto's zijn...
Sinds kort valt mijn renault megane grandtour 1,5 dci , 110 pk uit vooral bij optrekken of gas geven in 2e versnelling , ook bij terugschakelen .
Dus heel kort valt alles uit . Soms hele ritten bijna niks uitval en nu constant....