Hallo allemaal,
ik ben voor ons gezin (2 kids) op zoek naar een Espace. Ons dochtertje heeft een spierziekte en omdat wij vaak haar aangepaste driewieler en rollator mee willen nemen ben ik op zoek gegaan naar een ruime, betaalbare en betrouwbare gezinsauto. Via een Volvo V70/V90, Volkswagen Transporter, Dacia Logan en nog wat andere opties ben ik toch uitgekomen op een Espace waar ik eigenlijk in het begin ook al meteen aan dacht... Nu ben ik geen enorme autokenner dus hoop dat ik hier misschien wat advies kan krijgen bij de aanschaf. De volgende dingen zijn belangrijk voor de keuze:
- ik wil tussen de €5.000 en €10.000 uitgeven
- we rijden ca. 12.000 km per jaar dus dan is benzine dacht ik beter toch?
- heb een trekhaak nodig
- liefst met parkeersensoren omdat mijn vriendin bang is dat ze hem niet kan inparkeren
- ik vind zelf leren bekleding en een zonnedak wel heel fijn
Ik heb op gaspedaal gezocht naar auto's vanaf 2006 (omdat ik ergens gelezen had dat dat slim was in geval van Espace) en tot 250.000 kilometer. Daar kwamen de volgende auto's uit:
http://www.autotrader.nl/auto/renault-e ... bj08-dyna/
http://www.autotrader.nl/auto/renault-e ... ons-clima/
http://www.autotrader.nl/auto/renault-e ... -initiale/
http://www.autotrader.nl/auto/renault-e ... panorama-/
http://www.wiefferink.com/occasions_wie ... 18434.html
Mijn belangrijkste vragen zijn in welke jullie als kenners wel of niet een proefrit in zouden gaan maken? En waar zouden jullie op letten?
Andere vragen zijn nog:
- Ik reed tot nu toe in een Mercedes W123 300TD. Die gaan wel tot 800.000 km vaak. Is een Espace boven de 200.000 nog goed of vinden jullie dat al te veel?
- Op wat voor verbruik moet ik ongeveer rekenen? Daar hoor ik verschillende verhalen over...
- Betekent een 3.5 V6 meteen een stuk duurder in verbruik? Dacht het wel he?
Hoop dat jullie me willen helpen. Wil het liefst voor eind van deze maand er eentje kopen zodat we er nog mee op vakangie naar Frankrijk kunnen;-)
Dank alvast!
Roderik
Advies gezocht bij keuze en aanschaf Espace
-
Roderik
Topic author - 2-hit-miracle

- Actief als: particulier
-
Noreply
- lid

Re: Advies gezocht bij keuze en aanschaf Espace
Via het RDW (www.rdw.nl) kan je bekijken hoeveel eigenaren de Espace van je voorkeur heeft gehad. Dit zou ik meenemen in je overweging. Liever een Espace met zo min mogelijk eigenaren en met zoveel mogelijk onderhoudshistorie.
Wat ik lees over het verbruik van de V6 lijkt het zo te zijn dat niet niet heel erg veel verschilt dacht gemiddeld rond 1:9,5 en 1:11. Het onderhoud zal daarentegen wel weer duurder uitvallen lijkt mij. Via http://www.spritmonitor.de/ kan je dit nader onderzoeken als je wilt.
Zelf rij ik een diesel 2.0dci 173pk naar volle tevredenheid en met bijna 300.000km op de teller. Volgens mijn berekening bij aanschaf lag het omslagpunt rond de 15.000km/pjr. Echter is dat verschil niet heel erg veel, verder vind ik een diesel erg prettig rijden en zijn ze thermisch duurzamer in mijn beleving. Bijkomend voordeel is dat elke km die ik meer rijd mij niet irriteert. Onderhoud is voor een Espace lastig in te schatten. Er zitten wat dure onderdelen op. Voor de benzinemotoren is dat de turbo die wel wat discutabel kan zijn. Buiten regulier onderhoud heb ik in 90dkm de kachelweerstand, handremsysteem, 1x achter veer en een druksensor in de uitlaat voorbij zien komen. Geen problematische onderdelen. Eerste koppeling, motor niet open geweest, uitlaat origineel etcetc. Enkel banden, olie filters etc.
En als je de keuze hebt zou ik inderdaad voor een Initiale gaan, met leer en schuifdak, key-less-go etc.
Wat ik lees over het verbruik van de V6 lijkt het zo te zijn dat niet niet heel erg veel verschilt dacht gemiddeld rond 1:9,5 en 1:11. Het onderhoud zal daarentegen wel weer duurder uitvallen lijkt mij. Via http://www.spritmonitor.de/ kan je dit nader onderzoeken als je wilt.
Zelf rij ik een diesel 2.0dci 173pk naar volle tevredenheid en met bijna 300.000km op de teller. Volgens mijn berekening bij aanschaf lag het omslagpunt rond de 15.000km/pjr. Echter is dat verschil niet heel erg veel, verder vind ik een diesel erg prettig rijden en zijn ze thermisch duurzamer in mijn beleving. Bijkomend voordeel is dat elke km die ik meer rijd mij niet irriteert. Onderhoud is voor een Espace lastig in te schatten. Er zitten wat dure onderdelen op. Voor de benzinemotoren is dat de turbo die wel wat discutabel kan zijn. Buiten regulier onderhoud heb ik in 90dkm de kachelweerstand, handremsysteem, 1x achter veer en een druksensor in de uitlaat voorbij zien komen. Geen problematische onderdelen. Eerste koppeling, motor niet open geweest, uitlaat origineel etcetc. Enkel banden, olie filters etc.
En als je de keuze hebt zou ik inderdaad voor een Initiale gaan, met leer en schuifdak, key-less-go etc.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
larsdijkstra 16v
- Gerespecteerd lid

- Actief als: particulier
Re: Advies gezocht bij keuze en aanschaf Espace
De 2.0 dci met 150 en 175 pk is een hele goede en betrouwbare motor die met juist onderhoud heel lang mee gaat. Probeer een zo jong mogelijk model te …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 35 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht