Afleveringsperikelen Renault Captur
-
Topic author
Afleveringsperikelen Renault Captur
De aflevering van mijn Captur is netjes verlopen, maar ik zet er toch een paar kanttekeningen bij.
De fabrieksmonteur heeft aan de binnenzijde van het l.v.portier boven de bandenspanningstabel een sticker geplakt dat mijn auto voorzien is van een roetfilter, terwijl het een benzineauto is.
Het portierrubber van het l.v.portier zat niet goed gemonteerd.
Een stukje schuimrubber in de slotvanger van het l.v.portier steekt uit.
Het koelwaterniveau bij koude motor stond beneden minimum.
Het zakje wielbouten bij het reservewiel ontbrak.
Bovenstaande is door mij en/of de dealer verholpen.
Maar het is weer de bekende Franse slag (in Spanje) waarmee de auto's gebouwd worden, c.q. afgeleverd worden.
Waarvoor dient de 0-beurt op het afleverterrein en het afleveringsklaarmaken bij de dealer waar je een boel geld voor betaalt?
De fabrieksmonteur heeft aan de binnenzijde van het l.v.portier boven de bandenspanningstabel een sticker geplakt dat mijn auto voorzien is van een roetfilter, terwijl het een benzineauto is.
Het portierrubber van het l.v.portier zat niet goed gemonteerd.
Een stukje schuimrubber in de slotvanger van het l.v.portier steekt uit.
Het koelwaterniveau bij koude motor stond beneden minimum.
Het zakje wielbouten bij het reservewiel ontbrak.
Bovenstaande is door mij en/of de dealer verholpen.
Maar het is weer de bekende Franse slag (in Spanje) waarmee de auto's gebouwd worden, c.q. afgeleverd worden.
Waarvoor dient de 0-beurt op het afleverterrein en het afleveringsklaarmaken bij de dealer waar je een boel geld voor betaalt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 11 sep 2015 16:57
- Actief als: particulier
Re: Afleveringsperikelen Renault Captur
Ik heb ook een afspraak lopen met de dealer.
Inderdaad heb ik ook het probleem dat ik het niveau van de koelvloeistof te laag vind.
Tevens sproeien de ruitensproeiers bij mij erg laag op het raam, dus de eerste paar slagen van de wissers
zijn op een droog raam.
Zijn toch dingen die bij een 0 beurt zouden moeten opvallen.
Inderdaad heb ik ook het probleem dat ik het niveau van de koelvloeistof te laag vind.
Tevens sproeien de ruitensproeiers bij mij erg laag op het raam, dus de eerste paar slagen van de wissers
zijn op een droog raam.
Zijn toch dingen die bij een 0 beurt zouden moeten opvallen.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 10:59
Bij mijn auto zijn de voorruitsproeiers ook te laag afgesteld. Voor het afstellen wel een heel goed passende schroevendraaier gebruiken, kans op het stuk draaien van het kunststof is niet ondenkbaar. Van die wielbouten is een goeie, heb ik nog niet gecontroleerd. Bedankt voor het aangeven.
Verder heb ik na aflevering thuis toch nog wel het e.e.a. gecontroleerd en heb voor zover ik heb het kunnen bekijken geen onregelmatigheid geconstateerd.
Verder heb ik na aflevering thuis toch nog wel het e.e.a. gecontroleerd en heb voor zover ik heb het kunnen bekijken geen onregelmatigheid geconstateerd.
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Hide post links |
-
Topic author
Ik merkte nu ook dat ze bij mijn auto te laag staan afgesteld.
Advies: ga er niet zelf mee 'klooien', maar ga naar de dealer (garantie)
Als het dan fout gaat is het hun schuld.
Ik ga er ook even langs om ze beter af te laten stellen.
Advies: ga er niet zelf mee 'klooien', maar ga naar de dealer (garantie)
Als het dan fout gaat is het hun schuld.
Ik ga er ook even langs om ze beter af te laten stellen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 21 nov 2015 14:31
Kom er vandaag achter dat het reservewiel 16 inch is, terwijl ik 17 inch banden heb. Toch maar even bij de dealer checken.
Captur TCe 90 Dynamique Gris Casiopée/noir
Hide post links |
-
Topic author
@Wilbo:
dat klopt van dat reservewiel, de wielomtrek is echter hetzelfde als bij het 17 inch wiel, dus dat hoef je niet (mag natuurlijk wel) na te trekken bij de dealer.
Ben net even bij de dealer geweest om de ruitensproeiers af laten stellen en meteen even mijn beklag gedaan bij de werkplaatsreceptie over al de minpunten bij het afleveringsklaar maken.
Hij zou e.e.a. met de werkplaatsleiding doorspreken en vermoedde dat het kwam door de druk waaronder de werkplaats moet werken, teveel moeten doen in te weinig tijd.
Maar ik moet wel steeds voor ieder wissewasje naar de dealer rijden, terwijl dat bij een goede 0-beurt niet nodig was geweest.
dat klopt van dat reservewiel, de wielomtrek is echter hetzelfde als bij het 17 inch wiel, dus dat hoef je niet (mag natuurlijk wel) na te trekken bij de dealer.
Ben net even bij de dealer geweest om de ruitensproeiers af laten stellen en meteen even mijn beklag gedaan bij de werkplaatsreceptie over al de minpunten bij het afleveringsklaar maken.
Hij zou e.e.a. met de werkplaatsleiding doorspreken en vermoedde dat het kwam door de druk waaronder de werkplaats moet werken, teveel moeten doen in te weinig tijd.
Maar ik moet wel steeds voor ieder wissewasje naar de dealer rijden, terwijl dat bij een goede 0-beurt niet nodig was geweest.
Hide post links |
-
Nog een vraagje. Ook ik heb bij mijn reservewiel geen extra bouten gehad. Passen de bouten dan niet van de wielen die eronder liggen??
Hide post links |
-
Ook zit er geen pompje bij de aflevering. Zal dit zijn omdat ik een reservewiel heb. Verder werd er hier gesproken over lakstiften bij de aflevering, is dat bij meerdere het geval, want die mis ik ook. Wel nog een afspraak maken met de werkplaats voor het monteren van spatlappen (de zijkant zat onder de modder!) en slotbouten. Wel nog even wachten, want het is momenteel ook ontzettend druk bij de dealer. Allemaal afleveringen van de Captur, dus dat zegt wat.Veel rijplezier, Will
Hide post links |
-
Topic author
@lugtenburg Je bent goed op de hoogte van allerlei zaken rond "Renault" en de Captur. Dat is heel fijn, want het helpt ons allemaal verder. Dank voor je input tot dusver in ieder geval.
Ik heb nog wel een specifieke vraag en dat is dezelfde als WilBo stelde: Ook ik heb bij mijn reservewiel geen zakje met wielbouten gekregen. Passen de originale bouten die eraf komen als je het wiel verwisselt niet op het reservewiel?? Heb je daar aparte bouten voor nodig?
Ik heb nog wel een specifieke vraag en dat is dezelfde als WilBo stelde: Ook ik heb bij mijn reservewiel geen zakje met wielbouten gekregen. Passen de originale bouten die eraf komen als je het wiel verwisselt niet op het reservewiel?? Heb je daar aparte bouten voor nodig?
Hide post links |
-
Topic author
Je hebt of een reservewiel (thuiskomer), standaard meegeleverd met de 4-cilinder Capturs of een pompje, niet beide tegelijk.
De wielbouten die de lichtmetalen wielen vasthouden hebben een andere vorm als de wielbouten die een stalen wiel vasthouden.
Dus de goede wielbouten bij de goede soort wielen gebruiken. Heeft met de passing van de wielbouten op de velgen te maken.
Ik ben/was geen monteur, maar weet wèl dat het zo hoort na 30 jaar ervaring als werkplaatsreceptionist/administrateur bij een Renault-garage.
De wielbouten die de lichtmetalen wielen vasthouden hebben een andere vorm als de wielbouten die een stalen wiel vasthouden.
Dus de goede wielbouten bij de goede soort wielen gebruiken. Heeft met de passing van de wielbouten op de velgen te maken.
Ik ben/was geen monteur, maar weet wèl dat het zo hoort na 30 jaar ervaring als werkplaatsreceptionist/administrateur bij een Renault-garage.
Hide post links |
-
Topic author
Ik heb winterbanden besteld op stalen velgen. Daar komen ook andere wielbouten bij omdat deze anders zijn dan die voor lichtmetalen velgen volgens mijn dealer.
Dus het lijkt mij normaal dat je bij een stalen reservewiel (thuisbrenger) ook een setje wielbouten krijgt.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de thuisbrenger van de Captur zo is gemaakt dat hij met de orginele bouten kan worden vastgezet.
Dus het lijkt mij normaal dat je bij een stalen reservewiel (thuisbrenger) ook een setje wielbouten krijgt.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de thuisbrenger van de Captur zo is gemaakt dat hij met de orginele bouten kan worden vastgezet.
Hide post links |
-
Topic author
@borry52:
in het instructieboekje staat, dat als je een reservewiel hebt er ook een setje wielbouten bij zit.
Voorheen had ik een Scenic III met lm-velgen en een reservewiel en daar zat ook een setje wielbouten bij voor het reservewiel.
in het instructieboekje staat, dat als je een reservewiel hebt er ook een setje wielbouten bij zit.
Voorheen had ik een Scenic III met lm-velgen en een reservewiel en daar zat ook een setje wielbouten bij voor het reservewiel.
Hide post links |
-
Topic author
O.K. bedankt, ik zal er op letten als ik hem in "december" kan ophalen.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 21 feb 2015 17:29
Wielbouten voor een stalen velg zijn een stuk korter, een lichtmetalen velg is veel dikker dan een stalen velg, die lange wielbouten krijg je er dan niet helemaal ingedraaid, zijn te lang voor een stalen velg. Dan komt het wiel niet vast te zitten!
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 27 feb 2018 09:17
Persoonlijk vind ik dat de ruitensproeiers idd slappe hap zijn.
Er sproeit nauwelijks iets uit en dan ook nog eens heel laag.
Net of er geen druk op staat.
Dat moet ik idd nog ff melden bij de dealer....
Er sproeit nauwelijks iets uit en dan ook nog eens heel laag.
Net of er geen druk op staat.
Dat moet ik idd nog ff melden bij de dealer....
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 apr 2015 16:34
Dat heb ik ook gedaan, kan langs komen om ze goed te zetten
Groetjes Rob
Groetjes Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 02 feb 2021 13:48
Bij ons zijn de ruiten niet gegraveerd, terwijl dit volgens de folder bij de standaard aflevering hoort. Nu weet ik wet dat dit gratis is als je all risk verzekerd bent, maar als het erbij hoort, moeten ze het ook doen. De bouten bij het reservewiel hebben we nog niet gecontroleerd.
25-10-2013: Captur Tce 90 Dynamique, Ivoire/Noir Etoilé
16-01-2020: Captur Phase 2 Tce 90 Intens, Bleu Ocean/Gris Plat
Hide post links |
-
Topic author
Ook bij mij geen bouten bij het reservewiel (en veel te laag afgestelde ruitensproeiers). Lijkt erop dat die bouten massaal "vergeten" zijn in de fabriek en er even "massaal" bij de afleverbeurt vergeten is te controleren
.
Niveau van de koelvloeistof was overigens wel goed, dat was wel bekeken, staat zelfs een controlestreepje bij met dikke viltstift.

Niveau van de koelvloeistof was overigens wel goed, dat was wel bekeken, staat zelfs een controlestreepje bij met dikke viltstift.
Hide post links |
-
Topic author
Toen ik opmerkte dat de wielbouten niet bij het reservewiel lagen, keek de verkoper in een andere Captur in de showroom en haalde daar de bouten er voor mij uit en bestelde voor de showroomauto weer nieuwe bouten in het magazijn, dus ik denk niet dat ze 'massaal vergeten' worden in de fabriek.
Het graveren van de ruiten moest ik ook nadrukkelijk om vragen, anders was het bij mijn dealer ook niet gebeurd.
Het graveren van de ruiten moest ik ook nadrukkelijk om vragen, anders was het bij mijn dealer ook niet gebeurd.
Hide post links |
-
- Lid
Hier trouwens ook geen bouten bij het reservewiel.
Zal er morgen eens over bellen, moet toch bellen omdat de navigatie het opeens niet meer doet.
Zal er morgen eens over bellen, moet toch bellen omdat de navigatie het opeens niet meer doet.
Hide post links |
-
- Lid
Bij mij ook geen bouten bij het reservewiel en sproeiers te laag afgesteld.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 apr 2015 16:34
Ikke precies, het zelfde geen bouten niet gegraveert ruiten pisser laag
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
Zoals elders al gemeld hebben die Paella eters er bij mij wel een zakje bouten in gegooid.
In het begin, toen mijn brommert gebouwd is, waren ze daar natuurlijk nog wel een beetje gemotiveerd.
Maar naar 5000 witte Captuurtjes met een zwart dakje zien ze het waarschijnlijk niet meer zitten...
In het begin, toen mijn brommert gebouwd is, waren ze daar natuurlijk nog wel een beetje gemotiveerd.
Maar naar 5000 witte Captuurtjes met een zwart dakje zien ze het waarschijnlijk niet meer zitten...

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Hide post links |
-
Topic author
Als aanvulling op mijn topic afleveringsperikelen wil ik nog even opmerken dat het zakje wielbouten alleen van toepassing is als je standaard lichtmetalen wielen onder je auto hebt en een stalen reservewiel.
Als je stalen wielen (met wieldoppen) op je auto hebt met een stalen reservewiel is het wielboutenzakje niet van toepassing en kunnen de bestaande wielbouten gebruikt worden.
Dit om verwarring te voorkomen.
Als je stalen wielen (met wieldoppen) op je auto hebt met een stalen reservewiel is het wielboutenzakje niet van toepassing en kunnen de bestaande wielbouten gebruikt worden.
Dit om verwarring te voorkomen.
Hide post links |
-
- Lid
Ik ben vanochtend naar de dealer geweest en heb het e.e.a. uitgelegd v.w.b. het niet aanwezig zijn van de wielbouten voor het reservewiel. Zij gaven aan dat het waarschijnlijk niet nodig is dat er aparte wielbouten voor het reservewiel nodig zijn. Evengoed hebben zij in de computer gekeken welke type wielbouten bij de thuiskomer horen en heb ik een set bouten meegekregen. Thuis heb deze vergeleken met de bouten van de lichtmetalen wielen (bout eruit gedraaid) en deze zijn precies hetzelfde. Ik ga er dus vanuit dat de dealer het juist heeft en lever de bouten weer in.
Hide post links |
-
- Donateur
Dat laatste zou ik niet doen.
Bij de montage van een stalen wiel raakt de bout min of meer beschadigd daar het oppervlak waarmee de bout de velg raakt vrij klein is en het materiaal hard. Bij lichtmetaal is dat contactoppervlak veel groter en het materiaal zachter. Als je nu je lichtmetaalbouten voor je stalen wiel gebruikt en daarna weer voor lichtmetaal heb je kans je lichtmetalen wiel wat te beschadigen.
Geef toe dat het een vrij theoretisch probleem is maar ik zou de extra bouten houden als ik jou was.
En uiteraard hopen dat je ze nooit nodig hebt!
Bij de montage van een stalen wiel raakt de bout min of meer beschadigd daar het oppervlak waarmee de bout de velg raakt vrij klein is en het materiaal hard. Bij lichtmetaal is dat contactoppervlak veel groter en het materiaal zachter. Als je nu je lichtmetaalbouten voor je stalen wiel gebruikt en daarna weer voor lichtmetaal heb je kans je lichtmetalen wiel wat te beschadigen.
Geef toe dat het een vrij theoretisch probleem is maar ik zou de extra bouten houden als ik jou was.
En uiteraard hopen dat je ze nooit nodig hebt!
Hide post links |
-
Topic author
Ben net terug van de dealer. Ook deze dacht dat mogelijk er geen extra set bouten nodig is voor de (stalen) thuiskomer, maar het was geen probleem om 4 bouten als "extra" mee te geven. Bij controle in de showroom bij een Captur met thuiskomer bleek ook bij deze geen setje bijgevoegd te zijn. Merkwaardig toch dat sommige forumleden wél en andere niet de extra wielbouten hebben gekregen "af fabriek"(?) bij de thuiskomer...
@Lugtenburg Dank voor je advies niet zelf aan de afstelling van de ruitensproeier te gaan "klooien", want ik zag dat de monteur die bij mijn Captur de afstelling deed de sproeierkop inderdaad kapot draaide en een nieuwe moest halen..
@Lugtenburg Dank voor je advies niet zelf aan de afstelling van de ruitensproeier te gaan "klooien", want ik zag dat de monteur die bij mijn Captur de afstelling deed de sproeierkop inderdaad kapot draaide en een nieuwe moest halen..

Hide post links |
-
Topic author
@Stellingen90:
Graag gedaan!
Graag gedaan!
Hide post links |
-
Topic author
@Burg: welk onderdeelnummer staat er op het boutzakje, dan zal ik dat eens vergelijken met mijn boutzakje.
Er zit wel degelijk verschil in wielbouten voor LM velgen en stalen velgen, anders deed de fabrikant ze er niet bij.
En dat geldt niet alleen voor de Captur maar voor alle Renault's is mijn ervaring.
Dat zal bij andere merken niet anders zijn.
Er zit wel degelijk verschil in wielbouten voor LM velgen en stalen velgen, anders deed de fabrikant ze er niet bij.
En dat geldt niet alleen voor de Captur maar voor alle Renault's is mijn ervaring.
Dat zal bij andere merken niet anders zijn.
Hide post links |
-
Topic author
@Iedereen:
Montage van de Velg
De montage van een velg is heel belangrijk. Gebruik altijd de bijgeleverde bouten of moeren. Doet u dit niet dan kan het zijn dat de velgen niet goed vastzitten en losraken tijdens het rijden. Ook al denk je dat de velg vast zit, ga dan even na dat als je 120 rijdt op de snelweg, er veel kracht wordt uitgeoefend op de velg.
Het vastdraaien van de velg moet ook altijd op de goede manier gebeuren. Draai altijd de bouten vast die tegenover elkaar staan. Zo draai je de velg nooit scheef vast op de as. Het vastzetten van de bouten of moeren moet met een momentsleutel gedaan worden. Een momentsleutel is een speciaal gereedschap om de velg goed te monteren zodat de velg niet te stevig of te los zit.
Er zijn verschillende wielbouten en wielmoeren voor je stalen velgen of lichtmetalen velgen. Niet elke wielbout of wielmoer past op elk velg. Een wielbout en wielmoer bevestigd de velg met band aan het wielas. Wielbouten en wielmoeren zijn de laatste jaren steeds meer opkomst dit komt omdat het gebruik van winterbanden steeds meer wordt. De banden worden steeds vaker gedemonteerd voor het verwisselen van zomerbanden naar winterbanden of andersom. Doordat nu het band vaker wordt gedemonteerd is de kans op het slijten van je wielbouten en wielmoeren groter. Daarom adviseert VelgenShop.nl om na ongeveer 3 grote onderhoudsbeurten de wielbouten en wielmoeren te vervangen.
Er zijn een aantal veel gebruikte wielbouten/wielmoeren:
• bolconische wielbouten
• Conische wielbouten
• Vlakke wielbouten
• Wielmoer conisch
• Wielmoer imbus conisch
Wielbouten & wielmoeren zelf vervangen
Je kunt de wielbouten en wielmoeren ook zelf vervangen dit doe je door met een kruissleutel. Je pakt eerst een krik en krik je auto omhoog tot dat de band van de grond is. Daarna pak je een kruissleutel die zet je op de wielbout of wielmoer en zet even kracht op de kruissleutel wanneer dit los schiet rustig los draaien. Je haalt de wielbouten of wielmoeren kruislings eruit. Dus bijv. je begint de rechtse wielbout of wielmoer los te draaien en vervolgens het tegenovergestelde dus daarna de linkse. Dit doe je ook met de bovenste/onderste. Daarna vervang je de oude met de nieuwe wielbouten of wielmoeren. Je hanteert nu weer de zelfde handeling als met het los draaien van de wielbouten of wielmoeren alleen nu draai je ze vast. Vervolgens krik je de auto weer omlaag en haal je de krik weg. Daarna ga je nog even met de kruissleutel over de wielbouten of wielmoeren om na te kijken of ze strak genoeg zitten.
Montage van de Velg
De montage van een velg is heel belangrijk. Gebruik altijd de bijgeleverde bouten of moeren. Doet u dit niet dan kan het zijn dat de velgen niet goed vastzitten en losraken tijdens het rijden. Ook al denk je dat de velg vast zit, ga dan even na dat als je 120 rijdt op de snelweg, er veel kracht wordt uitgeoefend op de velg.
Het vastdraaien van de velg moet ook altijd op de goede manier gebeuren. Draai altijd de bouten vast die tegenover elkaar staan. Zo draai je de velg nooit scheef vast op de as. Het vastzetten van de bouten of moeren moet met een momentsleutel gedaan worden. Een momentsleutel is een speciaal gereedschap om de velg goed te monteren zodat de velg niet te stevig of te los zit.
Er zijn verschillende wielbouten en wielmoeren voor je stalen velgen of lichtmetalen velgen. Niet elke wielbout of wielmoer past op elk velg. Een wielbout en wielmoer bevestigd de velg met band aan het wielas. Wielbouten en wielmoeren zijn de laatste jaren steeds meer opkomst dit komt omdat het gebruik van winterbanden steeds meer wordt. De banden worden steeds vaker gedemonteerd voor het verwisselen van zomerbanden naar winterbanden of andersom. Doordat nu het band vaker wordt gedemonteerd is de kans op het slijten van je wielbouten en wielmoeren groter. Daarom adviseert VelgenShop.nl om na ongeveer 3 grote onderhoudsbeurten de wielbouten en wielmoeren te vervangen.
Er zijn een aantal veel gebruikte wielbouten/wielmoeren:
• bolconische wielbouten
• Conische wielbouten
• Vlakke wielbouten
• Wielmoer conisch
• Wielmoer imbus conisch
Wielbouten & wielmoeren zelf vervangen
Je kunt de wielbouten en wielmoeren ook zelf vervangen dit doe je door met een kruissleutel. Je pakt eerst een krik en krik je auto omhoog tot dat de band van de grond is. Daarna pak je een kruissleutel die zet je op de wielbout of wielmoer en zet even kracht op de kruissleutel wanneer dit los schiet rustig los draaien. Je haalt de wielbouten of wielmoeren kruislings eruit. Dus bijv. je begint de rechtse wielbout of wielmoer los te draaien en vervolgens het tegenovergestelde dus daarna de linkse. Dit doe je ook met de bovenste/onderste. Daarna vervang je de oude met de nieuwe wielbouten of wielmoeren. Je hanteert nu weer de zelfde handeling als met het los draaien van de wielbouten of wielmoeren alleen nu draai je ze vast. Vervolgens krik je de auto weer omlaag en haal je de krik weg. Daarna ga je nog even met de kruissleutel over de wielbouten of wielmoeren om na te kijken of ze strak genoeg zitten.
Hide post links |
-
- Lid
Net bij de dealer geweest. Even alle punten nagelopen die na de aflevering nog naar voren kwamen. De ruiten worden niet standaard gegraveerd, omdat auto's vaker naar het buitenland geëxporteerd worden en er dan allemaal nieuwe ruiten in moeten. De ruitensproeiers zijn 50 cm hoger afgesteld. Ik heb een setje bouten gekregen uit een showroom auto. Het piepkleine krasje achterop (ongeveer 4mm) wordt maandag verholpen: de achterkant wordt opnieuw gespoten. En de navigatie doet het na een dealer update weer. Voor hoe lang weten we niet, we houden het in de gaten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Hopelijk valt het volledig herspuiten van de achterkant nadien niet meer op dan het krasje.
Hide post links |
-
- Donateur
Ik zou (ook) liever en goede restyler aan mijn auto laten in zo'n geval...!
Hide post links |
-
- Lid
Ik wilde ook alleen maar wat aan laten stippen, maar dat leek hun geen goed idee. Dat was net als tipp-ex op een wit papiertje, zeiden ze. We zien wel, anders bestellen ze maar een nieuwe achterklep.
Hide post links |
-
- Donateur
Die nieuwe achterklep moet ook gespoten worden...
Hoe dan ook ik hoop dat het naar tevredenheid wordt opgelost!
Hoe dan ook ik hoop dat het naar tevredenheid wordt opgelost!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut