Banden spanning controle systeem

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Gebruikersavatar

Topic author
Fleur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:20
Actief als: particulier

Banden spanning controle systeem

Bericht door Fleur »

Hallo vraag bandenspanning controle systeem hoe moet ik dat zien ,en is dit verplicht.
Dan vraag twee zijn de kosten hiervan bekend?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

Bandenspanningscontrolesysteem omvat een systeem waarbij speciale doppen op de ventielen zitten. Mbv die dop wordt de daadwerkelijke spanning van de band gemeten en (via een zender) doorgestuurd naar de boord-computer. Nu kan op een display worden aangegeven wat de spanning van de band is (heb ik jaren gehad op een Laguna) en er wordt een waarschuwing gegeven als een band snel leegloopt en onder een bepaalde grenswaarde komt.
Het systeem moet verplicht door fabrikanten worden ingebouwd in auto's die nieuw op de markt komen in 2014 (zoals bijv. de nieuwe Nissan Qashqai en de nieuwe Twingo). Kosten zullen bij seriematig inbouwen een paar tientjes per auto zijn. Ik heb begrepen dat de batterijen in de ventieldoppen die de communicatie verzorgen zo'n 4 jaar meegaan.
Mijn verwachting is dat de meeste fabrikanten bij de oudere typen een facelift of modeljaar vernieuwing zullen aangrijpen om een bandenspanningscontrolesysteem in te bouwen. Kunnen ze gelijk de prijs nog eens extra verhogen :mrgreen:

In het verleden waren er wel wat setjes in de handel om after-market in te bouwen, maar werking daarvan was naar ik begrepen heb, niet geweldig. Deze markt is dan ook geheel "opgedroogd".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Fleur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:20
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Fleur »

Stellingen bedankt voor je antwoord op mijn vraag is mij nu duidelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Huite »

Wij hebben zo'n systeem af fabriek ooit op een Megane gehad.
Zender zat in dat geval (onzichtbaar) aan de onderzijde van het ventiel onder het velg bed.
Was toen oppassen bij de (de)montage van banden.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

@Fleur Toevallig vond ik nog een uitgebreid verhaal van Renault over het bandenspanningscontrolesysteem met nog meer uitleg. Het blijkt dus een systeem te zijn dat niet de bandenspanning in "bar" weergeeft op het dashboard, maar alleen een waarschuwing geeft als geconstateerd wordt dat van een bepaalde ingestelde referentiewaarde wordt afgeweken. Gelukkig kun je deze referentiewaarde zelf instellen (ik rij altijd met een wat hogere spanning dan volgens de sticker).
Dit verhaal zal veel verduidelijken denk ik....
http://www.e-guide.renault.com/portail/ ... 9XlRfl_vT8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door DHL »

Om welke reden rijd je altijd met een hogere bandenspanning dan opgegeven? Doe je heel erg hoge snelheden misschien? De bandenspanning verhogen kan de rij eigenschappen dramatisch veranderen. Je zal dit vooral voelen op nat wegdek, de auto zal veel minder goed de weg houden. Ook de remafstand zal langer worden. De opgave van de fabriek is er niet zomaar. Ook het comfort gaat erop achteruit bij te hoge bandenspanning.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

Niet overdrijven DHL. Al sinds mensenheugenis rij ik met 0,2 bar extra (zowel voor als achter) als ik zomerbanden gebruik. Bij winterbanden doe ik dat niet omdat het (zeker bij sneeuw) eigenlijk beter zou zijn de bandenspanning te verlagen. Heb echt nog nooit gemerkt dat er maar enige vermindering (laat staan een dramatische) van de rijeigenschappen is. Ik heb ondertussen toch al gauw zo'n 600 000 km.op die manier afgelegd. Te slappe banden DAT is pas gevaarlijk...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door avdb55 »

Over een hogere of lagere bandenspanning dan door Renault aanbevolen.
Een lagere bandenspanning in de sneeuw is een advies uit het tijdperk van de diagonaalbanden. Voor de huidige winterbanden: beter van niet.

Autofabrikanten hebben vaak de neiging om een zo laag mogelijke bandenspanning te adviseren vanwege het comfort.
Vraag het een deskundige van een bandenfabrikant en die zal geneigd zijn om een zo hoog mogelijke spanning te adviseren (draagvermogen, stijfheid).

Een iets hogere spanning dan het advies van de autofabrikant is dus helemaal niet verkeerd. Je auto rijdt strakker, je verbruikt een ietsiepietsie minder en je loopt minder risico op schade van de band.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door DHL »

Ja, ik spreek nu niet over 0,2 bar he. Maar over 0.5 en meer. Als je met de wagen rijdt fluctueert de bandenspanning ook met 0.4 bar.
Ik heb testen gedaan bij een cursus waarbij onder andere geexperimenteerd werd met te hoge en te lage bandendruk. Een wagen gaat echt heel anders reageren bij afwijkende druk.
Vandaar die bandenspanningscontrolesystemen. Op te harde banden schoof een auto veel sneller op nat wegdek. Bij zachte banden ging die 'zoeken' en werd die onbestuurbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Eric H »

Wat betreft dit banden controle systeem!
Zit dit standaard in elk type captur of in een bepaald type?
Ben hier wel benieuwd naar.
Gr, Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

Het staat vermeld (niet helemaal duidelijk overigens) bij de opties (gratis) van de Dynamique uitvoering. Waarschijnlijk komt het na de fabrieksvakantie's bij modeljaar 2015 beschikbaar. Bij de andere types komt het niet voor (in NL althans).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Eric H »

Bedankt voor je reactie,
Dus als ik het goed begrijp dan zit het er bij mijn aankomende bestelde Captur Dynamique nog niet in.

Trouwens denk ik dat er een foutje in de " mijn configuratie brochure " .zit.
Nadat je de Captur zelf geconfigureerd hebt dan kan je deze als PDF Brochure laten opslaan.
Als je deze pdf dan weer opent dan staan daar alle standaard en extra gekozen optie's afgebeeld.
Ik zag hier bij " cruisecontrol " nee staan ? ( bij de dynamique 120 pk automaat dus ) in de standaard brochure staat dus wel netjes ja !
Een foutje bedankt dus.!
Gr,
Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

Geen idee, vraag je dealer (die het overigens ook wel niet zal weten). Weet je al wanneer hij geproduceerd gaat worden? De fabrieksvakantie's staan op het punt van beginnen, maar of dan directe ernã al modeljaar 2015 wordt geproduceerd...???

Productiebanden worden normaal gesproken tijdens de fabrieksvakantie's omgebouwd. Voor een relatief kleine wijziging als een bandenspanningscontrolesysteem hoeft er weinig tot niets omgebouwd te worden. Is een kwestie van de juiste wielen/banden combinatie op het juiste moment klaar te hebben staan voor af-montage en iets aan de software van de boord computer instellen. Kan dus denk ik snel worden doorgevoerd, tenzij modeljaar 2015 meer wijzigingen gaat omvatten...., maar dat weten we eigenlijk niet (alleen dat de Helly Hansen special edition eraan komt)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Eric H »

Hij staat klaar voor transport dus hopelijk wordt hij nog voor de vakantie in spanje getransporteerd.
Gr,
Eric


Trouwens denk ik dat er een foutje in de " mijn configuratie brochure " .zit.
Nadat je de Captur zelf geconfigureerd hebt dan kan je deze als PDF Brochure laten opslaan.
Als je deze pdf dan weer opent dan staan daar alle standaard en extra gekozen optie's afgebeeld.
Ik zag hier bij " cruisecontrol " nee staan ? ( bij de dynamique 120 pk automaat dus ) in de standaard brochure staat dus wel netjes ja !
Een foutje bedankt dus.!
Gr,
Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

Dan zit het er niet op dus (dat bandenspanningscontrolesysteem, je cruise-control zit er echt wel op :lol: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Huite »

@Stellingen90
Die Helly Hansen is er al hoor.
Doe je vrouw een lol en ga die grijze van je maar inruilen bij van Kesteren want daar staat hij al in de showroom!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

@Huite Dat is een stuk sneller dan verwacht geloof ik, misschien gaan we wel kijken.... :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lancair
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 feb 2014 20:28
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Lancair »

@Stellingen90
Ik was vanmiddag even bij de dealer en wat denk je, staat een HH in de kleuren zwart met wit dak!
Ook de verkoper wist niet van het bestaan van deze combinatie...
Ook het interieur is wel gaaf met die rode accenten en de stoelbekleding in stof/leder.
Afgeleverd: 9-4-2015, Opel Mokka 1.4 Parelmoer wit, alle opties...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Huite »

Ja maar de vrouw van Stellingen90 wil nu eenmaal een rode met een zwart dakje, dus... :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 14612 »

Of een rode met een wit dakje.... the jury is still out :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ivusking
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 19:28
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Ivusking »

Ik hoop dat dit systeem goed werkt, heb in het verleden een Clio gehad en zo'n systeem erop gekocht, was uiteindelijk een teleurstelling, want het gaf alleen maar aan of de spanning niet goed was, in dit geval een alarm en dat de band lek zou zijn (de absolute spanning zoals je dat in de Megane wel zag kreeg je niet te zien). Heb 2 keer bij de dealer ermee gestaan, 1 keer een paar dagen nadat ik de band zelf op spanning had gebracht en 1 keer een paar dagen na een beurt, waarbij de banden op spanning waren gebracht. Echter in een koude periode waarbij het behoorlijk afkoelt s'nachts en tijdens het rijden de band warm wordt en dus de lucht uit gaat zetten, detecteerde dat ventiel een relatief grote spanningsverandering en sloeg alarm. Die piep ging wel uit maar de boordcomputer sloeg vast: "Ga naar een dealer", kilometerteller etc. kon je niet meer oproepen of zien. Ik heb het systeem maar uit laten schakelen en in mijn Clio daarna was het niet meer als optie leverbaar, teveel problemen denk ik en te weinig belangstelling. Nu in mijn Captur, vorig jaar Juni besteld en in oktober gekregen was er ook nog geen sprake van dat je het kon, of moest, krijgen.

Benieuwd dus of dit nu wel naar behoren gaat werken....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Huite »

Van mij hoeft al die storingsgevoelige troep er (ook) niet op.
Maar moet van de EU begrijp ik uit dit draadje.

Zal overigens wel het Clio systeem zijn schat ik in.
Hoe simpeler hoe goedkoper zal wel het moto van Renault zijn.
De klant niet vermoeien met overbodige info zal wel de uitleg hierbij zijn... :twisted:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Eric H »

Beste mensen,
De Captur Dynamique 120 tce automaat heeft toch geen stop en go functie vanwege o.a het ontbrekende koppelingspedaal ?
Gr.
Eric.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door FrankV »

Wat doet deze opmerking nu in een draadje over bandenspanningscontrole??

Open een nieuw onderwerp als je iets over het "stop & go" systeem wil weten....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Eric H »

Nou dan ben je net wakker zeker want al die reacties over een Helly Hanssen of hoe dat ding ook mag heten met al zijn kleurstijlen had je nog niet gelezen zeker.
Maak je niet zo druk joh straks moet je zelf ook nog aan een drukventiel wat overigens wel weer hierbij past. Het is een simpel vraagje en behoeft alleen maar een ja of een nee te horen.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 18239 »

@Eric H: NEE :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Eric H »

Bedankt, daar heb ik wat aan.
Gr. Eric
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door FrankV »

Eric H schreef:Nou dan ben je net wakker zeker want al die reacties over een Helly Hanssen of hoe dat ding ook mag heten met al zijn kleurstijlen had je nog niet gelezen zeker.
Over wakker zijn gesproken: dit hele draadje is opgezet over het bandenspanningcontrole systeem (de titel gelezen??)!
Dit iemand dit draadje heeft 'gekaapt' en over de HH versie begint (is niet echt netjes, maar goed), betekent nog niet dat dit het nieuwe onderwerp is geworden!
Jouw vraag slaat echt nergens op in dit topic. Begin gewoon een nieuw onderwerp als je jouw vraag wil stellen, komt vast antwoord op in dit zeer actieve forum.
Bovendien: je hebt toch een 120 TCe besteld en dus ook proefgereden, ga ik van uit. Dan had je het antwoord op jouw vraag ook zelf kunnen bedenken....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Huite »

Heren, heren, deze manier van communiceren past niet op dit forum. :naughty:
Graag wat meer ruimte en respect voor elkaar!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Eric H »

Ben ik het volledig mee eens Huite, waar iemand zich al niet druk om kan maken.
Ik zal de wijste wel zijn en niet meer reageren.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door FrankV »

OK, OK,
Mijn reacties waren wellicht een beetje kort door de bocht, mijn excuses daarvoor! :oops:

Ik ben overigens wel van mening dat het nut van een forum als dit groot is en blijft als de draadjes zich een beetje bij de oorspronkelijke vraag of opmerking zouden houden. Daardoor kan een forum als een soort naslagwerk dienen voor de gebruikers.
Dit topic is gestart over het bandenspanning controle systeem, waar inmiddels de kleurstelling van de Helly Hansen versie en aanwezigheid van een start & stop systeem op de 120 TCe bij zijn gekomen. Jullie zijn het hopelijk wel met mij eens dat deze drie weinig met elkaar te maken hebben, toch....

Maar goed, laten we hiermee stoppen en terugkeren naar de bandenspanning :wink:
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Huite »

Voor beide heren vanuit Hermannshagen-Heide een: :thumb:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door DHL »

Om eens terug te komen op die systemen... In het begin waren die inderdaad nogal wispelturig. Kregen er destijds veel klachten over, vooral de eerste Laguna 2. Nu staat dit echter wel perfekt op punt. Dus als ze zo'n systeem installeren mag je ervan uitgaan dat het goed werkt. Bij sommige Renaultsystemen kan je de spanning oproepen in de boordcomputer. Dan krijg je een wagentje te zien met daarnaast aan elk wiel de spanning. Er bestaat ook een systeem waar je niets ziet tot je een afwijkende bandenspanning hebt. Dan zal er een lichtje service gaan branden en een autootje afgebeeld worden met een zwarte band. Die zwarte band wijkt dan af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door Verwijderd 18239 »

Bij de Captur krijg je behalve een storingslampje een melding te zien in een 2-regelige display.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Banden spanning controle systeem

Bericht door DHL »

Zonder melding van welke band er lek is dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht