Bouwjaar : 2007
Brandstof : Diesel (1.9dci)
Beste mensen van dit forum.
Nu ik in het bezit ben van een zwarte hatchback laguna 2 ph 2 maar eens even hier aangemeld

Ik zat met het volgende idee te spelen:
Android box -> HDMI -> RGB converter -> inboard scherm
Geluid via de AUX ingang van de versterker.
Bediening... via het ICE paneel met de joystick (tussen de stoelen, geen idee hoe je dat noemt

Meestal gaan panelen met veel knopjes over een can-bus netwerk (vanwege het gemak met bekabelen), zodoende vermoed ik dat het in dit geval ook zo is.
Kent iemand deze codes? Zo nee: heeft iemand voor mij draadschema's? Eventueel foto's van de stekker aansluiting van dit paneel?
Uiteindelijk wil ik het als volgt maken:
ICE paneel can bus ->arduino met HID emulator (toetsenbord) -> Android box.
Met een schakelaar stel je dan de arduino in, in 2 verschillende modi:
1. Standaard modus, can bus signaal wordt direct doorgestuurd, en dus normale bediening.
2. Android modus, can bus signaal wordt afgevangen en NIET doorgestuurd zodat alleen android aangestuurd wordt.
Eerste plan was simpelweg een tablet monteren, maar vind standaard eigenlijk veel mooier (ondanks de matige kwaliteit van het scherm..)
Kom ik meteen bij de volgende vraag: is dit scherm te upgraden? misschien eentje uit een laguna 3?
Samenvattend:
1. Weet iemand de can-bus codes of heeft iemand stroom schema's?
2. Als de ice bedieningspaneel wordt aangestuurd can-bus: heeft iemand er eentje los liggen die ik kan gebruiken om de codes te mappen?
3. Is het scherm te upgraden?
Dank bij voorbaat!