Carminat becker 5000 in Modus inbouwen

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie

Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Carminat becker 5000 in Modus inbouwen

Bericht door cordesweg »

Zoals het onderwerp al luidde,

Ik ben voornemens een Carminat Becker 5000 in te bouwen in mijn Modus. De radio had ik nog liggen vanuit de Megane dus dacht, nou das een leuk projectje.

Na aansluiten kwam ik er achter dat de gele stekker van de stuurbediening/display, natuurlijk niet overeenkomt. Dus naar de sloop voor een display en stuurbediening.

Op de sloop is de display natuurlijk niet te vinden. Dus dialogis bekeken welk nummer de display zou moeten hebben. Maar de display is niet te vinden in de Modus. Deze zit namelijk in de teller zelf verwerkt.

Althans, ik heb de teller en daarnaast een display (gelijkend als die in de Megane 2) die tijd, radio en buitentemp aangeeft.
Het zou zo leuk zijn die display te vervangen voor een Megane display zodat alles wel gaat werken.

De stuurbediening is dezelfde als in de Scenic 2 van mijn vader. Althans, van buiten. Want mijn vader heeft wel de Becker 5000 carminat welke standaard in de auto zat. En daar werkt alles wel.

Zou er een mogelijkheid zijn alles uit de gele iso stekker om te zetten naar de zwarte hevelstekker?

Kortom, de vragen:

Welke display kan ik gebruiken voor de Modus icm de Carminat Becker 5000?
Heeft iemand de pinbezetting van de gele iso en de zwarte hevelstekker?

Alvast bedankt voor het meedenken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Carminat becker 5000 in Modus inbouwen

Bericht door RichTrip »

Zie de mail!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Carminat becker 5000 in Modus inbouwen

Bericht door cordesweg »

Dankjewel Richtrip.

Sowieso hou ik jouw antwoord in gedachte. Ja het is een beetje een kansloze missie als je niet echt enthousiast bent over de Becker 5000 Carminat. Echter is het gewoon leuk om wat te rommelen. En gezien het feit dat dit systeem steeds vaker op de sloop terecht komt kost het een habbekrats om alles te verzamelen.

Ja het display is een dingetje om te vinden. Maar de slopen waar ik kom zullen deze display, als ik hem vind, gewoon verkopen als klok voor een laag prijsje. Want vanaf buiten zie je niet dat het een zeldzame display is. Uiteindelijk ga ik hem heus vinden. Vooral als men bedenkt dat er steeds meer Megane 2s op de sloopt eindigen. Tenslotte is dit model in 2003 gebouwd en dus ondertussen wel afgeschreven.

Enfin, we gaan zoeken. Mochten er meer mensen zijn die iets weten, graag. Alle info is welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht