Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
Naar jaren met tevredenheid te hebben gereden in een Grand Scenic 1.4 Tce.
Heb ik deze ingeruild op een grand Scenic4 1.3 initiale.
Tot dusver bevalt de auto goed en rijd zeer fijn.
Alleen viel het me op dat de Multisense verlichting in de...
Ik ben allergisch voor kraakjes en piepjes. Uitgerekend in onze Grand Scenic IV uit 2018 kraakt de bestuurderstoel. Wie heeft tips om dit te verhelpen? Kan dat uberhaupt?
Tijdens het in-/uitstappen van een passagier wordt de stoel electrisch van stand verplaatst. Tijdens deze handeling maakt eea serieus herrie. De rails zelf hebben geen beschadiging en het lijkt uit de motorunit die de stoel naar achter/voor schuift...
Ik heb een Renault Scenic 1.3 tce Bose uit 2018.
Nu kwam ik er bij toeval achter dat er water onder het reservewiel zit. Ik kan niet ontdekken waar het vandaan komt. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing 😉
Alvast bedankt
Alwin
Ik heb sinds kort last van een buitenspiegel aan bijrijders-kant welke soms hapert om automatisch in te klappen.
Hij blijft dan soms tot de helft hangen of soms klapt hij helemaal niet meer in!
Ik heb al geprobeerd om het scharnierpunt in te sprayen...
Hoi,
Weet iemand hoe ik een vliegtuigtafeltje kan demonteren bij een Scenic 4? Ik heb meer ruimte nodig ivm het kunnen plaatsen van een maxicosi op de achterbank.
Mijn zonnescherm origineel af fabriek, rolt niet meer op!
is dit makkelijk te fixen en zoja, wie heeft handige tips.
Of heeft een dealer de Tools om dit te doen.
:think:
Heeft iemand een idee of filmpje dan wel foto's hoe ik de bekleding van de achterklep van een Grand Scenic IV kan verwijderen?
Ik ben gekomen tot verwijderen van de bekleding bij het 3de remlicht en de twee zijstukken waarachter de aansluitingen van...
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Grand Scenic uit 2019.
Het is een 7 persoon versie, dus de achterbank kan naar voren geklapt worden voor de instap naar de 3e rij.
Links (enkele zit) gaat dat prima en soepel met de hendel aan de...
De bestuurdersstoel van mijn Grand Scenic kraakt. Volgens de dealer zou het frame vervangen moeten worden om dit op te lossen. De reparatie zou €1.950,00 kosten. De auto is net 3 jaar oud en heeft 46.000 km gelopen.
Vanmiddag bij het verwijderen van de vloermat aan de passagierszijde ontdekt dat de vloerbedekking geruld is en er zelfs gaten in zitten. Dat is toch niet normaal voor een auto van nog geen 3 jaar oud? Zijn er meer mensen die dit ervaren?
De airconditioning van mijn Renault Grand Scenic uit 2019 gaat niet aan als ik de climate control in de auto stand zet. Ook als ik de verwarming op de voorruit op de stand maximaal zet onder voorruit snel te ontwasemen gaat de airco niet aan. Heeft...
Ik heb sinds kort een nieuwe Grand Scenic bouwjaar 2018 zonder dakrails (GS IV)
Nu valt het me op dat het vrijwel onmogelijk is de (originele) renault dakdragers te plaatsen zonder het dak een klein beetje te beschadigen op de randen.
Het dak is...
Goedemiddag,
De linker zone van de verwarming wordt niet meer koud, alleen in de laagste stand LO komt er een beetje koude lucht uit. Rechter zone doet het prima en geeft bij 21 graden al frisse lucht.
Wat zou dat kunnen zijn,?
Hallo Renaultfans , ik wil de luidsprekers vóór in de auto vervangen, iemand enig idee hoe ik dat luidsprekerpaneel in deur eraf krijg? Moet dan de hele binnenkant van de deur eraf?
Goedenavond,
Ik heb een Scenic 4 uit 2018. Afgelopen nacht heeft het wat gevroren. Toen de ruit ontdooid was wilde ik hen wissen. De wisser aan de passagierszijde bleef liggen. Bestuurderszijde ging wel wissen. Schrok hiervan en dacht dat er Iers...
Wie oh wie heeft er ervaring met zijwindschermen voor de grand scenic (bouwjaar vanaf 2016). Bij de Renault zelf kost een setje 200 euro. Dit kan volgens mij een stuk goedkoper. Wie heeft ze op zijn wagen zitten en wat is jullie ervaring hiermee?...
Ik ben in het bezit van een nieuwe Grand Scenic IV Initial Paris 5P, een erg fijne auto. Nu staat er in het instructieboekje dat er twee punten zijn waar je een bagagenet zou kunnen monteren, na het openklappen van klepjes aan de zijkant van de...
Ik ben volledig nieuw op dit forum, vermits ik (nog) geen Renault bezit. Ik heb enkele vraagjes over de Renault Grand Scenic, met name over het zitcomfort van de bestuurder in het algemeen, en het comfort van de armsteunen...
Vandaag had ik het linker deel van de achterbank van mijn GS (2018) neergeklapt zodat er fietsen in kunnen staan.
De achterbank is uiteraard in positie verstelbaar en het viel me op dat de bank vrij naar voren en naar achteren kan schuiven wanneer...
Hallo, onlangs heb ik een Grand Scenic gekocht Intens uit 2018. Een behulpzame dealer uit Veghel heeft mij voorzien van een gespecificeerde lijst van de auto adhv het VIN-nummer. Schijnbaar zit er een 'doorwaadpakket voor regengeulen en rivieren'...
Kan iemand mij vertellen hoe ik de koplampunit van mijn Scenic 4 (2017) demonteer om de unit dan naar voren te halen, zodat ik in staat ben om een H7 halogeenlamp te verwisselen voor een H7 led lamp van Pilot??
Hallo, ik overweeg om de letters van mijn scenic te verwijderen van de achterklep. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zat zelf te denken om het eraf te föhnen en daarna op te poetsen.
Van mijn Scenic IV (12-2016) klappen de elektrische spiegels niet meer op bij vriezend weer. Zowel automatisch (keyless entry) als handmatig werkt het dan niet. Wat kan de oorzaak zijn?
allen,
ik ben in het bezit van een Grand Scenic (bouwjaar 2018)
Wat mij een beetje tegenvalt, en dus irriteert, is dat als je de luchtroosters in het dashboard open zet je deze niet kan 'richten' . Het 'richten' is nl. gekoppeld aan het open en...
De bestuurderstoel van mijn Grand Scenic IV blijft zakken tijdens het rijden.
Volgens de dealer hebben ze hier nog nooit eerder van gehoord.
Gisteren weer opgehaald bij de dealer, het blijkt achteraf toch een bekend probleem te zijn. Renault gaat...
Ik heb mijn passagierszetel naar voor geklapt om iets langs te vervoeren en bij het terug rechtzetten van de zetel is die uit de assen gegaan.
De rugleuning leek boven het zitvlak te zweven en stond niet echt vast. Volgens de...
Al enige tijd hoor ik een irritante zoem bij het inschakelen van de airco . Deze zoem wordt harder bij het stijgen van het toerental.
Van de week de auto (binnen garantie) naar de dealer gebracht. Voor de 2e keer voor dit geluid. Monteur heeft het...
Ik heb een 5 Zits Grand Scenic IV met automatisch stoel-inklapsysteem.
Ik wil nu graag een 7 Zits bankje inbouwen, die staat op eBay te koop voor ongeveer 300 euro. Nu is de vraag of de RLink de extra twee stoelen gaat herkennen, en of de...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum