CD wil niet meer uit Radio Renault

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

CD wil niet meer uit Radio Renault

Bericht door BramvT »

In mijn Kangoo DCI-80 uit 2005 (type 1B dus) zit een Radio Renault met stuurbediening...nu heb ik daar een zelf gebrande CD in zitten, waar blijkbaar een fout in zit (?)....want als ik op de Eject knop druk komt de CD er niet meer uit.....de CD speler doet het overigens wel als ik hem activeer.

Weet iemand een trucje, om de CD eruit te krijgen of moet ik die hele radio demonteren...waar ik overigens niet echt op zit te wachten, want er zit ook een PARROT handsfree kit aan vast...dus als ze mij bellen schakelt hij de Radio Renault in en stopt de radio of CD speler.

Graag tips...het is overigens alweer een tijdje geleden dat ik hier langs kwam, maar dit kwam omdat ik zeer veel pogingen heb moeten doen om weer in te loggen, aan mijn PC is niks veranderd.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: CD wil niet meer uit Radio Renault

Bericht door mechanic »

Waarschijnlijk is er inwendig in de radio een defect aan het loopwerk. Forumlid RichTrip weet daar meer over.
Radio demonteren en openen,dan krijg je de cd er zoiezo wel uit. Die parrot zit enkel tussen de originele stekkers geklikt. Erin/eruit is niet heel veel werk, kun je de volgende dag weer radio luisteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: CD wil niet meer uit Radio Renault

Bericht door BramvT »

mechanic schreef: 20 aug 2020 18:53 Waarschijnlijk is er inwendig in de radio een defect aan het loopwerk. Forumlid RichTrip weet daar meer over.
Radio demonteren en openen,dan krijg je de cd er zoiezo wel uit. Die parrot zit enkel tussen de originele stekkers geklikt. Erin/eruit is niet heel veel werk, kun je de volgende dag weer radio luisteren.
Dan wacht ik wel even tot RichTrip daar raad mee weet...radio doet het overigens prima, maar kan alleen maar dezelfde CD afspelen.

Ik hoop niet dat ik het halve dashboard moet slopen. :(
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: CD wil niet meer uit Radio Renault

Bericht door RichTrip »

Heb je een Tuner List of een Update List radio?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: CD wil niet meer uit Radio Renault

Bericht door BramvT »

RichTrip schreef: 24 aug 2020 22:52 Heb je een Tuner List of een Update List radio?
Moest even kijken, heb dus een Tunerlist radio cd speler.
IMG_20200825_190236894.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: CD wil niet meer uit Radio Renault

Bericht door RichTrip »

Het er uit krijgen van een CD uit het loopwerk zal nog niet meevallen, het is een vrij gesloten mechanisme. Maar ik kan er wel wat mee qua vervanging van het loopwerk. Tuner List radio's zijn niet zo duur meer. Dus je kan proberen een vervanger zoeken of ik kijk er even naar.
Ik heb nog genoeg spullen liggen voor deze radio's terwijl de vraag naar reparaties voor deze radio's niet meer zo hoog is. Dus ik kan je voor weinig wel weer voorruit helpen, anders ligt dat spul er toch maar ;)
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: CD wil niet meer uit Radio Renault

Bericht door BramvT »

RichTrip schreef: 26 aug 2020 10:36 Het er uit krijgen van een CD uit het loopwerk zal nog niet meevallen, het is een vrij gesloten mechanisme. Maar ik kan er wel wat mee qua vervanging van het loopwerk. Tuner List radio's zijn niet zo duur meer. Dus je kan proberen een vervanger zoeken of ik kijk er even naar.
Ik heb nog genoeg spullen liggen voor deze radio's terwijl de vraag naar reparaties voor deze radio's niet meer zo hoog is. Dus ik kan je voor weinig wel weer voorruit helpen, anders ligt dat spul er toch maar ;)
Oke....maar er zit dus ook nog een Parrot handsfree set aan vast, die heb ik elke dag nodig en werkt ook erg fijn over die radio Renault...je woont (zie ik) niet in de buurt van Haarlem, maar zal zeker gebruik maken van je diensten als het qua geld te doen is...omdat ik een vorm van reuma heb (Bechterew) kan ik zelfs niks meer doen...ja, olie en koelvloeistof bijvullen e.d. lukt mij wel, zo kreupel ben ik nog niet.....maar bijvoorbeeld een zekering vervangen gaat niet meer omdat mijn nekwervel geheel vast zit en mijn hoofd dus niet meer kan draaien.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: CD wil niet meer uit Radio Renault

Bericht door RichTrip »

Je kunt de radio (laten) uitnemen en opsturen. Dan komt het wel goed ;)
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht