Hallo,
Ik heb een Grand Modus van 2006 1.2l 65pk. De auto heeft 67000 km. Ik heb raad nodig.
Nu hij geeft het lichtje emissie controlen aan in stationair toerental. Ben er mee naar de garage geweest waar ze een nieuwe Bobine gestoken hebben maar helaas dat levert niets op. Bougies zijn vervangen. Nu is er een compressietest gedaan en ook de boord computer zegt dat er iets mis is met cilinder twee. 50% is de waarde van cilinder twee.
Ik ken niets van auto's. Ik heb echt raad nodig wat ik moet doen. Na 150 euro betaald te hebben is er nog niets opgelost.
Nu zegt de garage van ok, het is het compressieverlies en dit zou moeten gemaakt worden.
1000 euro. Is dit veel? Hij zegt dat de stukken niet zoveel kosten maar dat er wel veel werk aan is. Pakkingen vervangen, eventueel verbrande cilinder, en gladstrijken. Motor moet natuurlijk open. Ik zou hem 2 weken kwijt zijn maar krijg wel een reservewagen van de garage aangeboden.
Ik heb schrik dat ik hem ga laten herstellen en dat het probleem weer niet gaat opglelost zijn. Ik ken niets van wagens.
Het is geen slechte garage denk ik maar het is geen Renault garage. Renault wil me geen prijs geven zonder dat ze zelf een diagnose gedaan hebben.
Wat vinden jullie van de diagnose van mijn garage en wat vinden jullie van de prijs dat hij me vraagt?
Alvast hartelijk bedankt!!!
Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB
-
Nicolas
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB
Deze motor,de 1.2 16v 75pk (d4f),heeft geen hydraulisch bedienbare kleppen maar exemplaren die afgesteld kunnen worden.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de kleppen gesteld moeten worden. Foutieve klepspeling zorgt ook voor compressie verlies.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de kleppen gesteld moeten worden. Foutieve klepspeling zorgt ook voor compressie verlies.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Nicolas
Topic author - repeating visitor

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB
…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.mechanic schreef:Deze motor,de 1.2 16v 75pk (d4f),heeft geen hydraulisch bedienbare kleppen maar exemplaren die afgesteld kunnen worden.
Het zou zomaa
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 13 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 445 -
Laatste bericht door Pimoso
28 jul 2025 11:35
-
-
Injector missfire cilinder 3
door Drogo55518700 » 11 dec 2025 00:49 » in Motorisch & Brandstof Espace IV -
Reacties: 19
Weergaves: 809 -
Laatste bericht door Drogo55518700
09 feb 2026 13:08
-
-
-
Code p0606, daarna overslag cilinder 1. Bobine en bougie perfect.
door asteenb » 06 apr 2026 23:31 » in Motorisch & Brandstof Scenic II -
Reacties: 3
Weergaves: 154 -
Laatste bericht door Pepone
07 apr 2026 19:14
-
-
-
Overslag cilinder 1, maar bobine en bougie zijn in orde
door asteenb » 06 apr 2026 23:28 » in Motorisch & Brandstof Scenic II -
Reacties: 6
Weergaves: 153 -