Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Plaats reactie

Topic author
Nicolas
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2019 09:35
Actief als: particulier

Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door Nicolas »

Hallo,

Ik heb een Grand Modus van 2006 1.2l 65pk. De auto heeft 67000 km. Ik heb raad nodig.
Nu hij geeft het lichtje emissie controlen aan in stationair toerental. Ben er mee naar de garage geweest waar ze een nieuwe Bobine gestoken hebben maar helaas dat levert niets op. Bougies zijn vervangen. Nu is er een compressietest gedaan en ook de boord computer zegt dat er iets mis is met cilinder twee. 50% is de waarde van cilinder twee.
Ik ken niets van auto's. Ik heb echt raad nodig wat ik moet doen. Na 150 euro betaald te hebben is er nog niets opgelost.
Nu zegt de garage van ok, het is het compressieverlies en dit zou moeten gemaakt worden.
1000 euro. Is dit veel? Hij zegt dat de stukken niet zoveel kosten maar dat er wel veel werk aan is. Pakkingen vervangen, eventueel verbrande cilinder, en gladstrijken. Motor moet natuurlijk open. Ik zou hem 2 weken kwijt zijn maar krijg wel een reservewagen van de garage aangeboden.
Ik heb schrik dat ik hem ga laten herstellen en dat het probleem weer niet gaat opglelost zijn. Ik ken niets van wagens.
Het is geen slechte garage denk ik maar het is geen Renault garage. Renault wil me geen prijs geven zonder dat ze zelf een diagnose gedaan hebben.
Wat vinden jullie van de diagnose van mijn garage en wat vinden jullie van de prijs dat hij me vraagt?
Alvast hartelijk bedankt!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door mechanic »

Deze motor,de 1.2 16v 75pk (d4f),heeft geen hydraulisch bedienbare kleppen maar exemplaren die afgesteld kunnen worden.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de kleppen gesteld moeten worden. Foutieve klepspeling zorgt ook voor compressie verlies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Nicolas
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2019 09:35
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door Nicolas »

mechanic schreef:Deze motor,de 1.2 16v 75pk (d4f),heeft geen hydraulisch bedienbare kleppen maar exemplaren die afgesteld kunnen worden.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de kleppen gesteld moeten worden. Foutieve klepspeling zorgt ook voor compressie verlies.
Bedankt, maar hoe weet ik of het de cilinder is of de kleppen zijn die juist moeten bij geregeld worden? Olie inspuiting door de bougie kabel welk resultaat geeft dat dan? Ik ben nu vergeten of er dan bij compressieverhoging enkel de kleppen bijgesteld moeten worden (motor half open) of als dit betekent de het aan de cilinder ligt en de motor volledig open moet gemaakt worden onder en bovenkant? of is het omgekeerd met deze twee methoden van compressie meting? Helemaal in de war... sla het volledig door elkaar. HELP !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door A110 »

Even rustig aan, haal even diep adem en weer uit........

compressieverlies kan verschillende oorzaken hebben. Zoals hierboven al geschreven word kan een verkeerde klepspeling dit ook veroorzaken.
De garage gaat nu gelijk van het ergste uit en verdenkt de motor zelf (en dan bedoel ik een zuiger of zuigerveer). Dit is ook gelijk de duurste variant.

Ik denk dat er toch nog een betere diagnose gedaan moet worden voordat overgegaan word op reparatie. Eerst een JUISTE diagnose en niet gelijk beginnen met prijzen en zeggen het kan dit of het kan dat zijn. Dat is gokken en daar houd ik niet van.

Dus het lijkt mij het beste om terug te gaan naar de garage voor een juiste diagnose of een andere garage opzoeken die een juiste diagnose kan maken.

Er zijn namelijk nog wel meer methoden om te bepalen waar het vandaan kan komen waarbij je niet gelijk de motor uit elkaar hoeft te halen.
Wij doen met een compressietest ook gelijk een cilinderlektest. Hierbij zetten we perslucht op de cilinder en luisteren we of de lucht "weglekt" en waar dit gebeurd.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Nicolas
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2019 09:35
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door Nicolas »

A110 schreef:Even rustig aan, haal even diep adem en weer uit........

compressieverlies kan verschillende oorzaken hebben. Zoals hierboven al geschreven word kan een verkeerde klepspeling dit ook veroorzaken.
De garage gaat nu gelijk van het ergste uit en verdenkt de motor zelf (en dan bedoel ik een zuiger of zuigerveer). Dit is ook gelijk de duurste variant.

Ik denk dat er toch nog een betere diagnose gedaan moet worden voordat overgegaan word op reparatie. Eerst een JUISTE diagnose en niet gelijk beginnen met prijzen en zeggen het kan dit of het kan dat zijn. Dat is gokken en daar houd ik niet van.

Dus het lijkt mij het beste om terug te gaan naar de garage voor een juiste diagnose of een andere garage opzoeken die een juiste diagnose kan maken.

Er zijn namelijk nog wel meer methoden om te bepalen waar het vandaan kan komen waarbij je niet gelijk de motor uit elkaar hoeft te halen.
Wij doen met een compressietest ook gelijk een cilinderlektest. Hierbij zetten we perslucht op de cilinder en luisteren we of de lucht "weglekt" en waar dit gebeurd.
Super bedankt voor dit advies. Ik ga eerst even langsgaan bij mijn garage en dan even bij Renault. Ik moet inderdaad eens diep in en uit ademen :)
Ik ga eens bellen naar Renault voor een afspraak om een diagnose (hopelijk kost dit niet teveel).
Hij heeft altijd het sein af van emissie controleren als ik stationair draai. Bij het rijden gaat het lampje vanzelf weer uit. Het is maar als ik ergens stil sta voor de lichten of in file dat het lichtje oplicht en hij begint wat te schudden (ook niet altijd).
Bedankt voor uw reactie!!! Als u nog iets weet wat ik kan vragen mag U het me altijd laten weten. Ik vindt het nogal raar dat een auto dat nog maar 67000 km heeft dit voorheeft. Het is weer zo een kost die momenteel niet uitkomt. Maar ja dat zijn ze meestal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door mechanic »

Dit type heeft elk geval vaker last van foutieve klepspeling,wat wel eens over het hoofd gezien wordt.
Er zijn 2 verschillende afstelwaardes,echter zal de dealer dit vast weten indien het een oorzaak kan zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door maestro12 »

Eenvoudige manier om te testen dat de zuiger en/of zuigerveren versleten c.q. kapot zijn, laat in de betreffende cilinder een paar cc motorolie lopen, test dan nogmaals de compressie.
Is die beter, dan zijn het zeer waarschijnlijk de zuigers/zuigerveren, wordt het niet beter dan zijn het de kleppen.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door Mathijs »

maestro12 schreef:..., laat in de betreffende cilinder een paar cc motorolie lopen, test dan nogmaals de compressie.
....
Laten we dat maar niet doen -->
Nicolas schreef:...Ik ken niets van wagens. ...
Beter niet te lang mee rond blijven rijden, verbrande kleppen vergen ook nogal wat werk om weer in orde te krijgen namelijk.
En wat je al aanbevolen wordt: Second opinion :idea:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door maestro12 »

:-D :-D Ik bedoel ook niet dat TS dat zelf moet gaan doen, maar 'laten doen'
Maar ik schat zo in dat TS dat zelf ook wel begrepen had.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Nicolas
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2019 09:35
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door Nicolas »

Bedankt voor de reactie allemaal, nu een aantal weken verder. Had inderdaad verbrande kleppen (meer dan één). Garage heeft de motor uit elkaar gehaald nieuwe kleppen geplaatst + all het andere werk waar ik weinig verstand van heb en hij heeft weer meer vermogen, rijdt soepel en maakt een gans anders geluid (veel stiller). Aan wat kan dit nu liggen dat de kleppen verbranden (ze waren serieus verbrandt). Kan dit aan de distributieriem liggen die kort daarvoor geplaatst was. Er wordt ook wel gezegd dat die 95E10 benzine echt niet goed is of teveel korte afstanden. Ik zou wel eens willen weten hoe het kan dat de kleppen zo goed aangebrand waren. De auto heeft echt nog niet veel kilometers. Heb inlichtingen genomen bij garages en bovenstaande zijn de oorzaken die ze me geven. Klop dit? Na het plaatsen van de nieuwe distributieriem en de multieriem maakte hij een gans ander geluid (mijn vrouw zegt als een oude wagen). De problemen zijn nu opgelost of beter gemaakt maar wil niet nog eens hetzelfde meemaken.
Het is inderdaad zo na het contacteren van een mijn oude Renault garage dat het wel eens meer voorkomt bij die motors die ook in de Clio zitten.
Hoe voorkom ik dat dit niet weer gebeurd want is niet echt een goedkope herstelling.
Alvast hartelijk bedankt aan iedereen voor de input (op dit forum had ik er echt iets aan!!!)
P.s. nog klein vraagje moeten nieuwe kleppen gerodeerd worden indien ja hoelang en hoe?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door A110 »

Ik vermoed, maar kan dat uiteraard nooit hard maken, dat bij het vervangen van de distributieriem de timing niet helemaal goed heeft gestaan.
Ook omdat uw vrouw zegt dat na het vervangen van de distributieriem de auto een raar geluid maakt. En verbrande kleppen komen meestal doorrijden met een te arm mengsel.

Als dit het is geweest, maar nogmaals ik kan dat niet met 100% zeggen, dan is dat een montage fout geweest en zou deze reparatie vergoed moeten worden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door maestro12 »

Nicolas schreef:.........Er wordt ook wel gezegd dat die 95E10 benzine echt niet goed is................ Heb inlichtingen genomen bij garages en bovenstaande zijn de oorzaken die ze me geven. Klop dit?..........
Ik weet niet uit welk jaar die monteur komt maar vanaf 1997 zijn (bijna) alle renault motoren geschikt voor e10 en vanaf 2002 allemaal.

https://www.e10check.nl/auto/renault/
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wackywabbit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2015 17:35
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door Wackywabbit »

Weet niet of dit nog speelt, maar ik heb iets vergelijkbaars met mn twingo (D7F) waar de kleppen verbrand zijn.
Echter heb ik de distributie 4 jaar geleden laten vervangen (45000 km) dus die sluit ik wel uit als oorzaak.
126000 k er nu op.
Ga nu de kop er maar es afhalen en te beoordelen.
Ik vermoed eerder dat het door de korte stukjes (10 km) van mijn dochter komt die er nu ineens mee naar Luik heen en weer rijd,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door mechanic »

Matig onderhoud,niet tijdig kleppen gesteld etc zou ook mee kunnen spelen.
Er zijn vele factoren die meespelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wackywabbit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2015 17:35
Actief als: particulier

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door Wackywabbit »

Klepjes gecontroleerd, staan allen goed of te ruim.
Te ruim staande kleppen verbranden doorgaans niet.
En er is geen interval zover ik weet wanneer ze te stellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Cilinder 2 compressieverlies van 50% HELP AUB

Bericht door mechanic »

De interval is er ook niet,gaat op gehoor of bij klachten.
Een andere kop monteren is de goedkoopste oplossing,bij de d7f motor ook geen heel tijdrovende ingreep.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in