Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
ik ben vandaag achter gekomen dat mijn waterpomp lekt . Is het mogelijk dat ik de waterpomp zelf kan verwisselen? zit de waterpomp aan multieriem vast of aan distributie?
Wiel eraf rv, wielkuip eraf rv. Multiriem demonteren, krukaspoulie eraf met perslucht sleutel. Is spie-loos dus motor verdraait dan niet.
Alle distributieriem deksels demonteren, en de bovenste motorsteun. ( die laatste moet eraf voor je de bovenste deksel kan verwijderen ). Dan de motor handmatig op tijd draaien dmv de krukaspoulie bout weer even terug te monteren.
Merktekens in lijn brengen, riem eraf, waterpomp eraf. Zorg dat je een emmer eronder hebt, of een teiltje. Je hele systeem loopt leeg.
Pakking weg schuren. Alles in omgekeerde volgorde terugmonteren. Vervang:
-distributieriem incl rol.
-multiriemset
-waterpomp
Het koelsysteem ontluchten, en klaar.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb online zitten kijken voor afneembare trekhaak.
Op de olifantentrekhaken site kom ik op mijn kenteken alleen maar trekhaken tegen die NIET geschikt zijn voor mn GT-tje
Op de site van Winparts hebben ze (na het invoeren van mijn kenteke) wel...
Ik heb een probleem met me radar dat hij een geeft Radar voor geen zicht ( Nee hij is niet vuil ) )
Nou werkt me actief remmen en afstand niet.
Naar de garage renault garage geweest hebben nieuwe software er op gezet a 270 euro maar de volgende dag...
Als ik op de sleutel duw , hoor ik vanalles klikken , 4 knipperlichjten branden, maar er gaat niks op slot , ook de koffer niet. Wat is er precies stuk ?
Sinds een aantal weken merk ik een aantal zaken op aan mijn Clio:
- start soms moeizaam
- dashboardverlichting wordt tijdens het rijden soms ineens minder fel om dan na een paar seconden weer 'normaal' te worden
- verlichting koplampen dimt zodra ik...
IMG_5470.jpeg IMG_5469.jpeg IMG_5468.jpeg IMG_5468.jpeg Beste wensen voor iedereen op dit forum
RENAULT, CLIO 0.9 TCE DYNAMIQUE uit 2014
Welke emm en kan ik hier met ddt4all aanpassingen doen
Heb software 5.50 gebruikt met 2 verschillende obd2...