Clio 2013 stuurkolom/servo probleem.

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.

Topic author
Clio777
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 16 mei 2017 09:13
Actief als: particulier

Clio 2013 stuurkolom/servo probleem.

Bericht door Clio777 »

Dag beste mensen ik stel me even voor mijn naam is Ben en heb een Clio 0.9 Tce van 2013.(fotos coming soon :D )
ik weet niet of ik het in het juiste topic post indien niet mag het verzet worden.

Ik bezit dus sinds 2jaar een clio 0.9 tce uit 2013, een 2tal maand geleden ben ik in slaap gevallen tijdens het rijden en zo een vangrail geraakt met linksekant , schade zag er in eerste instantie niet veel uit ( stuk van velg kapot en voorvleugel ingedeukt.)
na verdere studie heb ik samen met mijn garage gezien dat de schade veel groter is dan verwacht:
door de impact op het linkerwiel draaiden de wielen niet mee als je stuurde dit is opgelost door een nieuw stuurhuis te steken.

nu het probleem is : als ik de wagen start dan draait het stuur vloeiend naar rechts, als ik naar links wil draaien is er geen servo en stuur hij heel zwaar,
dan moet ik met kracht helemaal naar links sturen en een kleine snuk aan het stuur geven dan " deblokeerd " deze en stuur de wagen terug perfect tot je de wagen weer afzet en terug start.

alsook brand het airbag lichtje terwijl er geen airbags open waren.. en foutcodes gaan niet weg met diagnosetoestel.
de teken van de sleutel + ESP teken brand ook op dashboard.

Wie o wie kan me verder helpen ik wil deze wagen niet verkopen wil het probleem met de servo en airbag oplossen zodat ik verder kan genieten van mijn clio heb er heel veel plezier aan gehad.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen