Mmmmm, mooie preek. Maar er is dus niks slecht. Er is niks op te merken aan de motor. Auto is altijd prima onderhouden en kent dus geen problemen behalve het kleine beetje stotteren in de bak.
Moet ik bekennen, de bak is steeds beter aan het worden. Er is zelfs langzaam te rijden zonder te stotteren. Nu is het probleem eigenlijk meer verplaatst naar afremmen. Daarbij lijkt het of de motor wil afslaan.
Wat betreft de storing DF010. Ik heb een keer iets gelezen over slechte aansluitingen bij de Clio II. Met name ergens voorin onder de kap bij de rekeneenheid. Vandaar mijn vraag, welke rekeneenheid bedoeld men hier? Is het die van de motor of de bak? Als je namelijk lang gaat doorlezen op deze foutmelding dan kom je vanzelf bij die rekeneenheid.
Ik ga nooit uit van slechte pakkingen of slechte EGR als de motor verder goed loopt. Dus alles uit elkaar halen ga ik niet aan beginnen in dit stadium. Beter eerst de bedrading controleren, welke toch een zwak punt was bij deze versie Clio.
Maar als iemand dus tips heeft, omtrent de bedrading en de melding DF010, ik hoor het graag. Wie weet kan ik dan, als DF010 is opgelost, dit topic verplaatsen naar motorprobleem ipv bakprobleem