Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

En euh, ja ik klets in mezelf soms als mensen op rechts in een bocht inhalen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stadium III
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 271
Lid geworden op: 22 nov 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door stadium III »

Ik zie niks geks,meschien voel je het wel ,maar dit lijkt me ok
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Ja dat is het maffe. Je voelt het alleen. Zien doe je niks. Ddus daarom sluit in de motor uit en twijfel aan de bak. Als dit heel lang gaat duren moet ik toch een keer flink geld over de balk smijten. Twijfel dan er aan of ik zelf de bak vervang voor een ruilbak (sloop) of het brein laat vervangen bij een specialist. Want ik verdenk de lagers of andere dingen niet qua bak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Hoe kom ik er eigenlijk achter welke bak er precies op zit? Ik bedoel, zit eens te kijken naar eventueel een andere bak maar er zitten veel verschillende onder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stadium III
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 271
Lid geworden op: 22 nov 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door stadium III »

Je hebt een DP0
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Er is bijv een lockup modulatieklep,echter zou dit normaal een foutcode genereren.
Zijn los te vervangen zonder demontage van de gehele bak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Ja dat dp0 begrijp ik. Maar dan volgt er nog meer. Zag al iets van DP0043 enzo. En ja, zit zelf te denken aan het vervangen van de twee modulatiekleppen. Want ik verwacht dat daar een fout in zit. Ze werken wel maar 1 van de twee sluit kennelijk deels of opent deels. Althans, zoiets denk ik. Ze doen het in iedergeval goed genoeg om geen foutcode te veroorzaken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door nikk »

Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Aha. Dat is duidelijk. Maar dan valt meteen op dat er "GEEN" bak is te vinden voor mijn Clio :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door nikk »

Zulke lijsten zijn vaak niet 100% maar met een beetje geluk vindt je je bakcode. of gewoon op het www ff verder zoeken op bakcode Renault / Clio
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Belletje naar een dealer en je weet het ook!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Dacht eerlijk gezegd dat je dit ergens uit het VIN kon opmaken. Helaas, dus ff goed zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door WillemS »

Je hebt type CB1D en deze wagen heeft een DPO bak. Er zijn een aantal Service-Mededelingen geweest.
Die SM3291A heeft betrekking op het vervangen van de zuigers F2 en F3. die bij deze bak wel eens een storing kunnen geven.
Verder zijn er nog de S.M.'s 2881A, 2967A en 2998A. die wellicht een oplossing kunnen bieden voor jouw probleem.
De Renault dealer kan je hier verder mee helpen.
Veel Succes,
mvg WillemS
p.s. op de bak zit een typeplaatje met de gegevens van de bak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Nouja, hoe kom je daar nou achter? Hahahahaha, mooi WillemS.



En dan opnieuw een filmpje. Ik hoopt iets te horen klikken tijdens het rijden maar dat kan je natuurlijk in de auto niet horen. Dus looplamp met camera onder de kap en een rondje rijden. Even voor de kijkers, goed opletten.

Bij 20 sec zit de auto in vier. Daarna zie je de motor kleine schokjes maken. Bij 1.01 min niet schrikken. Twee motorfietsen halen op rechts in. Bij 1.41 min geef ik een kickdown (twee versnellingen terug). Bij 2.25min trek ik opnieuw op vanuit stilstand. Bij 3.00 zit ik opnieuw in vier en volgen de schokjes weer. Zoals jullie zien doet het motortje het best goed. Sorry voor de erbarmelijke kwaliteit film. Mijn doel is met deze filmpjes andere op weg te helpen met het zelfde probleem. Ik heb het probleem namelijk eerder gelezen en het blijft een vaag iets. Tot ik eruit ben. Dankzij WillemS misschien weer iets verder gekomen. Veel kijkplezier.

Vraag me trouwens af of het bewegen van het blok incl, bak normaal is. Ik vind het binnen de grenzen passen maar wie weet vinden jullie het teveel hobbelen. ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Met wat rijdt gij rond ? En dat toerental dat zomaar naar omhoog vliegt . Ik ken dat enkel van 'n versleten koppeling . In je laatste video hoor je dat trouwens ,iets dat dol draait, ijzer op ijzer . Bij een automaat zit er een koppelomvormer in, zit deze nog vast aan vliegwiel of zit er tegenwoordig een trillingsdemper tussen ?
Is die defect of verkeerde dikte van olie erin ? Dat hoor je zo, daar is iets defect in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

de mon schreef:Met wat rijdt gij rond ? En dat toerental dat zomaar naar omhoog vliegt . Ik ken dat enkel van 'n versleten koppeling . In je laatste video hoor je dat trouwens ,iets dat dol draait, ijzer op ijzer . Bij een automaat zit er een koppelomvormer in, zit deze nog vast aan vliegwiel of zit er tegenwoordig een trillingsdemper tussen ?
Is die defect of verkeerde dikte van olie erin ? Dat hoor je zo, daar is iets defect in.

Ik ben bang dat je het geluid verkeerd beoordeeld. Zoals ik zei, ergens in het filmpje komen twee motoren (zonder decibel killers) voorbij. Dat geluid hoort dus niet bij mijn auto. Daarna geef ik een kickdown waarbij dus twee versnellingen terug worden geschakeld. Een logisch gevolg is het geluid dat daarbij hoort. Neem daarbij een goedkopen camera (met dito microfoon "merk denver" ) en voila.

Overigens ken ik geen enkele camera die onder een motorkap past en een perfect geluid kan waarnemen zoals het menselijk gehoor. Mag ik vragen, heb je zelf wel eens je oor onder de motorkap gelegd bij 6000 toeren (kickdown)? :lol:

Er is dus geen sprake van metaalachtige geluiden en die zijn dus niet te wijten aan de motor nog de bak. Deze zijn enkel te wijten aan de flut microfoon in de camera die geluiden boven een x aantal decibel niet aan kan ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Dat snel verhogend toerental waarbij je snelheid niet volgt is niet normaal . In een automaat zitten ook koppelingsplaatjes. Zijn die versleten ? Trekhaak en geforceerd rijden, zodat die olie verbrand door te heet worden ? Of heeft de vorige eigenaar de bak stuk gemaakt ,garages of opkopers kennen nogal veel trukjes.
Desnoods zet je er een occas bak onder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Sorry, de mon. Ik heb geen idee hoe jij er bij komt dat er sprake is van een snel verhogend toerental zonder dat de auto daarbij versnelt. Het toerental loopt perfect op met dito snelheid.

Wat ik dus weet is dat er geen sprake is van een slippende koppeling. Dit is ook nergens waarneembaar in de filmpjes. Als er wel sprake zou zijn van een slippende koppeling zou ik nooit van 0 naar 100km/h komen in net geen 10 sec. Dat is de opgegeven acceleratie dus er slipt niks.

En persoonlijk vind ik dat de bak steeds beter gaat functioneren. Misschien dat de flush toch iets heeft gedaan. Op aanraden van een ander forumlid ben ik toch maar eens gaan kijken maar de motorsteun. Daar zit toch ook wel wat speling op.

Dus voornemen is nu eerst motorsteun vervangen en dan banden er achteraan. Want de banden zijn slecht en hebben platte vlakken er in. Dit zorgt natuurlijk ook voor een hobbel. Als dat is gedaan ga ik weer kijken. Dan is er een hoop uit gefilterd en wie weet is het dan minder irritant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Dit zijn zaken die bijv de garage vermeld/vervangen zou moeten hebben en elk geval bij kunnen dragen aan trillingen. Zou vreemd zijn enkel in de 4e,maar deze steun is elk geval versleten.
Kijk ook even of de distributiesteun aan de onderkant niet gescheurd is,dat kàn ook extra trilling geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Ik moet ook bekennen, Mechanic, dat ikzelf toch lang genoeg monteur ben geweest om een slippende koppeling te herkennen. En ik kan het niet vinden in de filmpjes dus ben benieuwd hoe de mon hier op komt?

En ja, ben het ook met je eens dat het vreemd is dat er alleen een probleem in vier waarneembaar is. Moet ik bekennen, tussen 50 en 60 is het nagenoeg weg. Tussen 60 en 86 voel je het nog wel. Maar het is minder geworden sinds de flush. Nouja, minder? Het is anders geworden sinds de flush. En zoals vele al zeiden, zit het niet nog ergens anders in? Dus vandaar dus de motorsteun.

Ik heb mijzelf dus maar voorgenomen eerst alle andere storende dingen op te lossen die het beeld vertroebelen. De auto blijft sowieso en dan wil ik hem ook goed hebben. Dus de motorsteun gaan we vervangen.



Hier loopt het blokje stationair. Naar mijn inziens best netjes en zonder teveel schudden. Zat trouwens te kijken, aangezien ik ook in eerste instantie de lambdasonde verdacht, of ik daar makkelijk bij kon komen. En nu zie ik er maar 1. Of kijk ik verkeerd?

Ben enige tijd Twingorijder geweest en weet dat daar twee sensoren in zaten. (Althans, dat meen ik mij te herinneren).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

De motor draait inderdaad netjes. Pendelsteun onder is een slijtage deel dus geen schande dat het eens versleten raakt.
Banden achter geven trillingen in bijv de zetels.
De lambda zit in het uitlaatspruitstuk,onder de auto geen dacht ik zo.
Dat deze bakken niet geweldig zijn is bekend,eerst maar eens de steun en banden. Wat er over blijft mogelijk genoegen mee nemen ipv hoge kosten te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door WillemS »

Zou idd die pendelsteun vervangen, te veel speling nu. Het zal een wereld van verschil uitmaken echt waar.
En de bak gaat zeker beter schakelen na de flush het duurt zo'n 1000/2000 km. voor de nieuwe olie z'n werk volledig doet.
mvg WillemS
p.s. wil je weinig geld uitgeven haal de steun dan los en giet dat eind dat beweegt op de video vol met rubberlijm/ruitenkit.
Ha, ha, het is bijna even duur als een nieuwe steun.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Die rechtse motorsteun is dat ene met olie in ? Die durven doorzakken ,bij mij hangt er een zwarte kap op. Als er geen speling meer is tussen onderkant kap en 'metaal dan is de steun doorgezakt en defect.
Ik had een foto van een defecte en een nieuwe maar toen ging de laptop stuk, alles weg.
Een egr kun je bijna alleen testen als je ze afschroeft en er indirect op blaast . Is giftig en iets lekken geeft inhouden motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

WillemS schreef: p.s. wil je weinig geld uitgeven haal de steun dan los en giet dat eind dat beweegt op de video vol met rubberlijm/ruitenkit.
Ha, ha, het is bijna even duur als een nieuwe steun.

Hahahahahaha, klopt Willem. Ik zag een video op youtube staan. Kost je een setje binnenbanden en een tube kit. Nah, dat zou ik hebben gedaan toen ik 20 was. Inmiddels weet ik dat een nieuwe ongeveer 20 euro kost dus die hoesten we gewoon op.

Deze auto kost sowieso geld. Maar dat deed iedere auto die ik tot nu toe kocht. Mijn 306 cabriolet moest ook flink wat aan gebeuren. Heb de kap van die auto helemaal met de hand opnieuw voorzien van sticksels omdat deze allemaal los lieten.

Daar zat al gauw een uurtje of 40 in. Als ik een auto koop wil ik gewoon dat hij als nieuw rijd. En daar kom ik best wanneer ik alles, stukje bij beetje vervang. Tot nu toe vind ik het verbruik van de Clio veel te hoog. Dus er is nog zat te doen.

Ik ben van nature een rustige rijder. En ik verwacht van een Clio dat hij beneden de 6.5 liter op 100 km verbruikt bij 80km/h op cruise controle. Tenslotte rijd mijn vader een scenic 1.6 16v en die red dat ook. Dus dan moet een Clio het ook kunnen.

Persoonlijk denk ik dat de banden daar ook een grote rol in spelen. De werkplaatschef van Renault, die een keer een rondje reed, kon lastig onderscheiden waar het probleem vandaan kwam. Enkel omdat de banden vierkant zijn en er een slag in de rechter voorvelg zit. Uit balans is het niet maar fijn rijden doet het ook niet.

Kortom, we ploeteren door. En als alles klaar is staat er hier een prima verslag voor de toekomstige Clio 1.6 16v automaat rijder. 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door WillemS »

Zet die slingerende velg eens achter, wellicht is dat haperen dan ook meteen weg.
Ik houd niet van slechte velgen, op de sloop zijn er zat te vinden, en die even op een balanceer app. ter kontrole. Ze kosten je de kop niet.
Ben erg benieuwd hoe het allemaal afloopt.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Mbt het verbruik kan je de auto uitlezen en diverse sensoren op waardes controleren. Een haperende sensor geeft vaak een foutcode. Ook een 4gasmeting is een goede graadmeter.
De steun aan de distributiekant is olie gevuld wat de mon al aangeeft en scheurt geregeld waardoor de olie eruit loopt. Kan extra trilling geven,meestal niet merkbaar maar wie weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Motorsteun achter is vervangen. Resultaat is natuurlijk dat je het schokken, wat eerst mee viel, nu beter voelt. Het is nu beperkt tussen 60 en 84. 86 is het niet meer voelbaar.

Heb via marktplaats een setje velgen gevonden. Haal ik morgen op voor weinig. Dat voorwiel naar achteren verplaatsen had ik zelf al willen doen ware het niet dat de achterbanden een plat vlak hebben.

Dan verkas ik dus probleem A naar achteren en probleem B naar voren. Kortom woensdag andere velgen en banden. Mij benieuwen.

Wat mij net ook weer opviel was:

Ik kom aanrijden met 78 en laat schakel de cruise uit. De auto remt nu op de motor maar doet dit met schokken. Het schokken is niet het terugschakelen. Dat voel je bijna niet. Het is meer alsof de motor wil afslaan. Maar opnieuw, op de toerenteller zie je niks vreemds.

Jullie begrijpen inmiddels dat ik niet rust voor het irritante probleem eruit is. Het gaat wel allemaal low budget maar uiteindelijk kom ik er achter. Al is het mijn laatste daad.

Overigens, in de ochtend, dus bak koud, valt het meer op. Blijf dus dapper naar de bak wijzen. Wat betreft de foutcode's, Renault heeft hem al uitgelezen. De sensoren vangen geen fout op. Dus we zoeken verder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door nikk »

Ook van deze kant blijft bak / koppelomvormer de verdachte. Wat je nu vervangt zijn slijtdelen, die waren vroeger of later toch wel aan de beurt.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Maar beschrijf dan eens waarom je dat denkt. Want zomaar iets opnoemen is niet logisch. Vind de koppelomvormer niet logisch gezien de staat van de auto en de lage kilometerstand. Buiten dat, dan zou het in iedere versnelling waarneembaar zijn. En dat is het dus niet. De bak? Ja die verdenk ik ook. Maar het kan net zogoed een tekort zijn aan ATF in de bak. Bij een koude bak is het meer waarneembaar dan bij warme ATF. Maar heb zelf al zitten denken, dan kan ook de viscositeit een rol spelen. Enfin, de velgen van morgen waren zonder centreerringen dus gingen niet passen. Nu een setje op de kop getikt in Duitsland dus het word ff sturen morgenavond. Mooi een testrit van maken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door nikk »

De lockup die alleen in het hoogste verzet actief behoort te zijn lijkt niet goed / continue te locken, vandaar. Dat "hunten" bij constante snelheid zou mi niet moeten kunnen als de lockup goed functioneert.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Een oude Golf heeft ook zo van dat schokken en dat zijn de binnenste homokineten. Dicht bij de uitlaat ,uitdrogen etc.
Omdat je sprak over de motorrem en schokkerig. Voor een partikulier is nogal moeilijk de aandrijfassen even switchen met andere om te checken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Ik zal er vanavond eens op letten, Nikk.

En voor zover ik kon beoordelen, zagen de assen er prima uit. Maar eerdaags gaat hij toch nog een keer op de brug dus gaan we nog eens kijken. En het klopt, deze particulier heeft geen setje assen liggen om te proberen. Maar wie wel? De garage probeert ook niks. Die laten je rustig twee assen afrekenen bij een verkeerde diagnose :dance:

Vanavond word er ineens meer dan 300 km gereden. Problemen voorzie ik niet behalve mijn standaard storing. Zal er maar gewoon een beetje van genieten. Heenweg met rotte banden. Terugweg met goede michelin banden. Iedere verbetering is er 1. :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Probleem mbt aandrijdassen is ook niet snelheidsafhankelijk. Als je tijdens het 'trillen/stoten' de auto in de N zet en het is dan weg weet je dat het niet in de motor of aandrijfassen oid zit maar enkel in de bak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Oke. Ritje ging prima tot we Duitsland in reden. En iedereen weet wat ik toen heb gedaan. Ff het pedaaltje in het tapijt geduwd. En gelukkig maar want nu heb ik eindelijk ene melding. Althans, dat denk ik.

Bij 160km/h schakelde de bak over naar vier en toen ging het bak symbooltje op het dashboard knipperen. Daarna gas losgelaten en rustig gaan rijden (100km/h). Er is geen klap geweest of iets dergelijks, maar toen ik de afslag nam duurde het telkens heel lang voor de bak overschakelde naar de volgende versnelling. Pas rond 5000rpm schakelde de bak op in alle versnellingen. Na een 15 min rustig rijden viel het mij op dat het symbool niet meer knipperde en uit was. Daarna begon de bak weer te schakelen zoals men mag verwachten en heb ik geen last meer gehad. Heb ook niet meer boven de 120 km/h gereden.

Kortom, zou er nu een melding zijn uit te lezen? Ik hoop het eigenlijk wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door WillemS »

Banden met een plat vlak geven vaak ook gekke trillingen bij bepaalde snelheden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Zou het nog eens proberen de auto uit te laten lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht