Het is zover, toch maar besloten om dit weekend wat onderhoud aan de auto van m'n schoonouders wat te gaan doen.
Het woord onderhoud is namelijk een vreemde in hun woordenboek. Ik heb de auto nu één week bij huis staan, en zoals je kon lezen in de titel gaat het om een: Clio I 1995 1.2 Oasis .
Nu slurpt dat ding ontzettend veel benzine (meestal haalt hij 1 op 10 nog niet eens), en dat lijkt me aardig veel voor een 1200cc-tje. Plus stationair loopt hij niet echt lekker, en starten gaat ook meestal met moeite
Nu ga ik de volgende dingen aankomende zondag doen; Olie verversen, luchtfilter vervangen, accu vervangen, bougies vervangen en het bezinefilter vervangen.
Nu denk ik dat dat allemaal geen probleem zal zijn, echter kan ik nergens vinden waar bij deze auto het benzinefilter precies zit? Ik heb me suf gegoogled en ook in de boekjes die bij de auto zitten staat niks zinnigs (er zit dan ook maar 1 heel dun boekje bij).
Wie kan mij helpen? Is het normaal dat hij zoveel verbruikt? moet ik nog op bepaalde dingen letten?
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,