Clio I 1995 1.2 onderhoud

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
gh49
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 06 jun 2013 10:08
Actief als: particulier
Contacteer:

Clio I 1995 1.2 onderhoud

Bericht door gh49 »

Beste menschen,

Het is zover, toch maar besloten om dit weekend wat onderhoud aan de auto van m'n schoonouders wat te gaan doen.
Het woord onderhoud is namelijk een vreemde in hun woordenboek. Ik heb de auto nu één week bij huis staan, en zoals je kon lezen in de titel gaat het om een: Clio I 1995 1.2 Oasis .
Nu slurpt dat ding ontzettend veel benzine (meestal haalt hij 1 op 10 nog niet eens), en dat lijkt me aardig veel voor een 1200cc-tje. Plus stationair loopt hij niet echt lekker, en starten gaat ook meestal met moeite

Nu ga ik de volgende dingen aankomende zondag doen; Olie verversen, luchtfilter vervangen, accu vervangen, bougies vervangen en het bezinefilter vervangen.
Nu denk ik dat dat allemaal geen probleem zal zijn, echter kan ik nergens vinden waar bij deze auto het benzinefilter precies zit? Ik heb me suf gegoogled en ook in de boekjes die bij de auto zitten staat niks zinnigs (er zit dan ook maar 1 heel dun boekje bij).

Wie kan mij helpen? Is het normaal dat hij zoveel verbruikt? moet ik nog op bepaalde dingen letten?

Alvast heel erg bedankt! :wink:

Groetjes,
Destroy what destroys you!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
Actief als: particulier

Re: Clio I 1995 1.2 onderhoud

Bericht door mechanic »

Benzine filter zit onder de auto thv van de benzine tank, kan niet missen.
Over het verbruik, sjah bij korte ritten krijg je dat nou een maal. Dus er hoeft niet perse iets mis te zijn. Laat eens een 4gasmeting uitvoeren bij een garage, als de samenstelling van de uitlaatgassen ok is dan is er niks aan de hand naar alle waarschijnlijkheid.
Check of je distributieriem vervangen is, moet elke 5jaar of 120.000km. Remleidingen corroderen vaak, en remslangen vertonen vaak roest. Loop de auto geheel na, niet alleen spullen vervangen is onderhoud, ook alles goed controleren.
Uitlaat rot vaak bij de ophangbeugels, en flens tussen midden/einddemper.
Verder prima auto's en motoren.
Kortom, eerst alles goed nakijken, dan pas gaan vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut