Bouwjaar : 2000_
Brandstof : Benzine
Tijdje geleden, denk ongeveer bijna een jaar nu, is me de distributieriem er afgelopen (een lager oid was vast komen te zitten, riem naderhand gezien, was wel wat slijtage, maar was niet de oorzaak dat de riem dr af was gegaan..)
Daardoor natuurlijk nodige dingen kapot 14 a 15 kleppen kapot e.d.
Nadat deze gemaakt was, liep hij in het begin nieuw, maar dat zou ivm nieuwigheid later wel weer goed komen...
Eerste 600KM ofzo rustig aangedaan ivm dat genoeg dingen nieuw waren.
En hij leek het goed te doen.. wel wat (qua gevoel) minder vermogen dan wat hij had, maar hij deed het weer...
toen "opeens" had ik wel eens als ik de auto deed starten, dan hij me naar +- 2-3k rpm vloog en dan pats uit.... even wachten met starten en dan deed ie het 9 v.d. 10x het weer wel.
Afgelopen week was het dus weer.. ik ga naar me werk, kom +-9u aan.. 17:00 klaar met werken.. wil starten.. en jup.. weer 2x 2-3K rpm en ff niets daar... ik wacht even.. en hoor dat ie wil aanspringen maar gebeurt vrij weinig

vriend van me heeft wel eens wat met auto's gedaan, en heeft even gekeken, en 1 ding zoiezo gevonden... een van de "vacuumslangen" bij de boegies zat een klein scheurtje (lees: met blote oog amper te zien, dit geconstateerd middels remmenreiniger op de diverse slangen te spuiten en kijken waar de motor op reageerd...) ding afgetaped en nu reageerd hij hier niet meer op (so far so good...)
even wat meer gereden en probleem leek minder maar nog niet opgelost...
hier nog pointers waar nog na gekeken kan worden? we zaten te denken aan mogelijk een pakking die niet helemaal meer lekker is... alleen.. kan ik deze gewoon bij bijv de heuts oid? halen? of moet ik deze bij een dealer gaan halen en hebben ze deze (na verwachting) op voorraad?