Clio, SI, 1.4, 16V koude start problemen

Alles wat met de motor van de Clio te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
dutch2005
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2010 17:24
Actief als: particulier

Clio, SI, 1.4, 16V koude start problemen

Bericht door dutch2005 »

Model/uitvoering : Clio, SI, 1.4, 16V
Bouwjaar : 2000_
Brandstof : Benzine
Tijdje geleden, denk ongeveer bijna een jaar nu, is me de distributieriem er afgelopen (een lager oid was vast komen te zitten, riem naderhand gezien, was wel wat slijtage, maar was niet de oorzaak dat de riem dr af was gegaan..)

Daardoor natuurlijk nodige dingen kapot 14 a 15 kleppen kapot e.d.
Nadat deze gemaakt was, liep hij in het begin nieuw, maar dat zou ivm nieuwigheid later wel weer goed komen...

Eerste 600KM ofzo rustig aangedaan ivm dat genoeg dingen nieuw waren.

En hij leek het goed te doen.. wel wat (qua gevoel) minder vermogen dan wat hij had, maar hij deed het weer...

toen "opeens" had ik wel eens als ik de auto deed starten, dan hij me naar +- 2-3k rpm vloog en dan pats uit.... even wachten met starten en dan deed ie het 9 v.d. 10x het weer wel.

Afgelopen week was het dus weer.. ik ga naar me werk, kom +-9u aan.. 17:00 klaar met werken.. wil starten.. en jup.. weer 2x 2-3K rpm en ff niets daar... ik wacht even.. en hoor dat ie wil aanspringen maar gebeurt vrij weinig :shock: paar keer geprobeerd vaak zelfs dat je alleen de start motor hoord en verder niets, na nog 2-3 geprobeerd te hebben deed hij het eindelijk...

vriend van me heeft wel eens wat met auto's gedaan, en heeft even gekeken, en 1 ding zoiezo gevonden... een van de "vacuumslangen" bij de boegies zat een klein scheurtje (lees: met blote oog amper te zien, dit geconstateerd middels remmenreiniger op de diverse slangen te spuiten en kijken waar de motor op reageerd...) ding afgetaped en nu reageerd hij hier niet meer op (so far so good...)


even wat meer gereden en probleem leek minder maar nog niet opgelost...

hier nog pointers waar nog na gekeken kan worden? we zaten te denken aan mogelijk een pakking die niet helemaal meer lekker is... alleen.. kan ik deze gewoon bij bijv de heuts oid? halen? of moet ik deze bij een dealer gaan halen en hebben ze deze (na verwachting) op voorraad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Clio, SI, 1.4, 16V koude start problemen

Bericht door WillemS »

Inderdaad het oplopen van de toeren wijst vaak op een lucht-lekkage in het inlaatgedeelte.
Het slechte aanslaan "kan" veroorzaakt worden doordat de "timing" niet geheel op tijd staat, bv distributie 1 tandje verkeerd, Controleren dus.
Wil je nwe pakkingen kopen dan kan dat bij iedere goede onderdelen levarancier, en anders toch maar bij de Dealer.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

richardv6
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2011 13:56
Actief als: particulier

Re: Clio, SI, 1.4, 16V koude start problemen

Bericht door richardv6 »

Hallo,

Ik ben diegene die vandaag naar deze auto gekeken heeft,
riem gecontroleerd of deze op nul stond en dat was het geval dus ok,
nu heb ik gasklep huis injectie en al los gehaald schoon gemaak en voorzien van nieuwe pakkingen...bougies vervangen meteen erbij...
eerste x starten schoot die weer naar een 2500 toeren en sloeg meteen af, 2de keer starten geen probleem
laten warmdraaien, motor uitgezet en me ff omgekleed en toen weer gestart starte weer niet meteen en ik rook duidelijk benzinelucht, toen die liep en ermee naar het tankstation gereden, hem ff volgetankt... maar daarna kreeg ik hem niet meer gestart! deed 2x aanslaan naar 2500 toeren en viel uit daarna 2 minuten lang sloeg die niet aan, nu kwam er een auto achter me die moest tanken dus ik ding in de 1 gezet en ff over de startmotor voorruit laten rollen, na 1 meter sloeg die gewoon aan en liep die weer stukje mee gereden en thuis neergezet, nu is het probleem nog steeds....

moeitje met starten, en duidelijk vermogens verlies, nu heb ik het idee bij volgas dat die juist inhoud...

iemand nog een idee?

groetjes richard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

richardv6
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2011 13:56
Actief als: particulier

Re: Clio, SI, 1.4, 16V koude start problemen

Bericht door richardv6 »

Hallo,

Vandaag eens de vliegwielsensor vervangen.
Auto gestart liep meteen en niet in de hoge toeren wat die deed als die koud is, paar x gestart nix aan het handje
Ff na binnen schone kleren aangedaan en hem weer gestart begon die weer te kutten!
starten-->1500 toeren en uit 2de ook ookalweer en 3de keer wou die al niet meer starten, dus ik auto in de 1 gezet en koppeling los en gestart en toen sloeg die na een paar cm gerold te hebben weer aan!
Wat kan dit toch zijn????

-probleem hoogtoerig lopen is nu verholpen d.m.v. vliegwielsensor.
-start probleem is aanwezig nog steeds
-vermogenverlies ook nog!

Nu merkte ik bij het starten als ik vol gas geef en deze ff aanslaat en na 2 sec uitvalt je gas kunt geven wat je wilt maar er gebeurt nix!

De sensor(smoorsensor???) op het gasklephuis kan deze niet stuk zijn? er brand geen motorstoringslampje maar als ik stekker van deze sensor lostrek gebeurd er nix auto blijft inhouden en startprobleem blijft ook als ik deze stekker los heb!

iemand???

mvg,

richard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

richardv6
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2011 13:56
Actief als: particulier

Re: Clio, SI, 1.4, 16V koude start problemen

Bericht door richardv6 »

Probleem opgelost,

Sleutel defect, reservesleutel deed gewoon zonder moeite starten....

alleen vermogen nog trug zien te krijgen, ws kat verstopt...

later

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht