Cruise control knop op stuur defect

Plaats reactie

Topic author
Rrikkert
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2019 19:13
Actief als: particulier

Cruise control knop op stuur defect

Bericht door Rrikkert »

Hoi allemaal,

Mijn situatie:
Ik heb (redelijk) recent een Renault megane (3) gekocht uit 2015 en ik ben er blij mee want het was/is een behoorlijke vooruitgang t.o.v. mijn oude Scenic uit 2007.

Echter na een paar weken werkte af en toe de knop op het stuur voor het uitschakelen van de cruise control (de "O" knop dus) niet meer. En binnen een week werkt de knop nu helemaal niet meer.

De "R" knop (voor het weer inschakelen van de snelheid die in het geheugen staat) werkt nog wel gewoon. Mijn vermoeden is dus dat er ergens onder de knop de schakelaar o.i.d. niet meer werkt.

Nou zit ik al een tijd te zoeken op internet en diverse fora en kom niks verder... ik ben dus eigenlijk opzoek naar iemand die er wat verstand van heeft of die een vergelijkbare ervaring heeft gehad, en die weet wat ik hiermee kan.

Wat heb ik zelf gedaan?
Ik heb bijvoorbeeld gezocht om te kijken of ik iets van een tutorial kon vinden om de knop eraf te halen en te vervangen, maar behalve dat ik geen tutorial hiervan kan vinden, kan ik ook geen vervangende knop ergens vinden op internet (om eventueel te kunnen vervangen).

Mijn vraag:
Is er iemand die dit heeft gehad en me kan vertellen: wat het probleem is? En hoe ik dit zelf kan fixen of wat het kostte om dit te laten repareren bij een vakgarage of Renault-dealer?

Ik hoor graag van iemand wat mijn opties zijn, alvast bedankt!
Groeten, Rik

Afbeelding van internet geplukt, zo ziet mijn stuur er dus uit (voor de duidelijkheid)
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rrikkert
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2019 19:13
Actief als: particulier

Re: Cruise control knop op stuur defect

Bericht door Rrikkert »

Helaas geen reacties op dit topic (wellicht omdat het probleem niet echt vaker voorkomt).

In ieder geval, lijkt het probleem opgelost te zijn. Ik heb wat zitten pielen aan het knopje (beetje hard heen en weer geduwd) en nu lijkt ie het alweer te doen.

Beetje vals alarm dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Cruise control knop op stuur defect

Bericht door haelewyn »

Mocht het toch nog fout gaan, zoek naar een tweedehands stuur op een onderdelensite.
Ik denk niet dat je het knopje apart kan vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht