De ventilator (interieur) doet het niet meer in stand 1 en 3
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 okt 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Nedreland
De ventilator (interieur) doet het niet meer in stand 1 en 3
kreun, eerst viel stand 3 uit (snelste stand) d.w.z. als de schakelaar op 3 wordt gezet doet de ventilator het niet.
Nu is ook stand 1 uitgevallen.
Vraag wie heeft een electrisch schema van een clii RL 1.2 m.b.t. dat gedeelte van de ventilator motor en de bijbehorende schakelaar?
PS: ik wil het graag zelf doen daar ik geen geld heb voor de garage.
Nu is ook stand 1 uitgevallen.
Vraag wie heeft een electrisch schema van een clii RL 1.2 m.b.t. dat gedeelte van de ventilator motor en de bijbehorende schakelaar?
PS: ik wil het graag zelf doen daar ik geen geld heb voor de garage.
clio RL 1.2 U9 berijder
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 18 apr 2025 15:38
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Ik denk dat de oorzaak in de schakelaar zelf zit.
Bij stand drie wordt er geen gebruik gemaakt van een weerstand, de ventilator is dan rechtstreeks op 12volt gekoppeld, echter, deze stand doet het niet meer....
In stand twee gaat de stroom eerst door een weerstand heen, zodat de ventilator (bijv.) nog maar 9 volt krijgt, en deze stand doet het wel.
Ergo, de ventilator zelf is nog heel, en ook de weerstandblok is nog heel.
In stand één gaat de stroom eerst door de eerste, en dan door de tweede weerstand heen, zodat de ventilator (bijv.) nog maar 5 volt krijgt, en deze stand doet het niet.
Wat je nu eens kunt proberen, is om de schakelaar heel langzaam over te zetten naar een andere stand, heb namelijk wel eens meegemaakt dat die vlak voordat die in de juiste stand viel, de ventilatormotor wel even aanstuurde, om vervolgens in de stand zelf er weer mee te kappen....
Dan weet je dus echt zeker of het in de schakelaar zit. (maar ik denk van wel)
Bij stand drie wordt er geen gebruik gemaakt van een weerstand, de ventilator is dan rechtstreeks op 12volt gekoppeld, echter, deze stand doet het niet meer....
In stand twee gaat de stroom eerst door een weerstand heen, zodat de ventilator (bijv.) nog maar 9 volt krijgt, en deze stand doet het wel.
Ergo, de ventilator zelf is nog heel, en ook de weerstandblok is nog heel.
In stand één gaat de stroom eerst door de eerste, en dan door de tweede weerstand heen, zodat de ventilator (bijv.) nog maar 5 volt krijgt, en deze stand doet het niet.
Wat je nu eens kunt proberen, is om de schakelaar heel langzaam over te zetten naar een andere stand, heb namelijk wel eens meegemaakt dat die vlak voordat die in de juiste stand viel, de ventilatormotor wel even aanstuurde, om vervolgens in de stand zelf er weer mee te kappen....
Dan weet je dus echt zeker of het in de schakelaar zit. (maar ik denk van wel)
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
het kachelverhaal van een clio een is bekend .
in bijna alle gevallen is de stekker op de kachelweerstand onder de parfan de oorzaak .
soms moet hierbij ook de weerstand zelf vervangen worden .
Achter op het bedieningspaneel wil de stekker weleens inbranden ...maar ...
ik denk , gezien de klacht dat je eerst maar bij de stekker van de weerstand moet kijken ..
idee ... zet het contact aan , zet de kachelvin aan en rommel met de stekker van de kachelweerstand onder de parfan .. gaat de kachelvin nu aan en uit ?? als in slecht contact ... dan weet je zeker dat het daarin zit .
in bijna alle gevallen is de stekker op de kachelweerstand onder de parfan de oorzaak .
soms moet hierbij ook de weerstand zelf vervangen worden .
Achter op het bedieningspaneel wil de stekker weleens inbranden ...maar ...
ik denk , gezien de klacht dat je eerst maar bij de stekker van de weerstand moet kijken ..
idee ... zet het contact aan , zet de kachelvin aan en rommel met de stekker van de kachelweerstand onder de parfan .. gaat de kachelvin nu aan en uit ?? als in slecht contact ... dan weet je zeker dat het daarin zit .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 okt 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Nedreland
Antwoorden klinken goed, ga proberen.
wel nog een vraagje, wat/waar zit/is een "parfan"
wel nog een vraagje, wat/waar zit/is een "parfan"
clio RL 1.2 U9 berijder
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3032
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 09 apr 2025 21:23
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
De parfan (eigenlijk paravent, frans voor "tegen de wind") was vroeger het plaatwerkdeel tussen de motorkap en de voorruit. Jasper bedoeld bij jouw Clio dus de ruimte voor/onder de voorruit (onder die plastic kapjes). Toch Jasper?
Dave
Dave
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 1
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 nov 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Kunnen jullie me ook vertellen waar die weerstand zit bij een clio diesel uit 92?
Heb sterk het idee dat hij onder het dashboard zit tegen de middentunnel aan.
Mijn ventilator deed het eerst alleen nog in stand 0
en 3 maar nu helemaal niet meer. De laatste tijd varieerde het toerental al een beetje. Het kan dus de stekker of de ventilator zelf zijn maar gezien de ervaringen hier zoek ik het eerst in stekker/weerstand...
Maar waar zit dat ding precies en moet dan echt het hele dashboard los?
Bedankt!
Gerwin
Heb sterk het idee dat hij onder het dashboard zit tegen de middentunnel aan.
Mijn ventilator deed het eerst alleen nog in stand 0

Maar waar zit dat ding precies en moet dan echt het hele dashboard los?
Bedankt!
Gerwin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 21 mar 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
he dit komt me bekent voor dat heeft mijn clio ook
zal het eens doorgeven en er naar laten kijken
zal het eens doorgeven en er naar laten kijken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 21 mar 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
hmmm de blazers stand 1,2,3 doen het weer alleen krijg mijn clio geen warme lucht als ik de kachel aanzet kan dat hier ook mee te maken hebben of ligt het dan aan de termostaat ????
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Waarschijnlijk een verstopte radiateur.
Thermostaat zou ook kunnen maar dan komt de auto ook heel moeilijk op temperatuur.
Antonio.
Thermostaat zou ook kunnen maar dan komt de auto ook heel moeilijk op temperatuur.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 21 mar 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
ik ga mijn pa verblijden met het goede nieuws hij is namelijk mijn automonteur hahahaha
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Dan bedoel ik wel de kachelradiateur, niet de radiateur voor in de motorruimte.
Om de kachelradiateur te vervangen moet het dashboard er uit.
Antonio.
Om de kachelradiateur te vervangen moet het dashboard er uit.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 302 Weergaves
-
Laatste bericht door WoutersLaguna
-
- 2 Reacties
- 328 Weergaves
-
Laatste bericht door Skhayati85
-
- 0 Reacties
- 107 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 0 Reacties
- 241 Weergaves
-
Laatste bericht door WDK
-
- 1 Reacties
- 610 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 164 Weergaves
-
Laatste bericht door hansenn
-
- 2 Reacties
- 411 Weergaves
-
Laatste bericht door Hens