Hoi allemaal,
Ik plan binnen nu en een paar jaar de motor van mijn R17 TS phase 2 te laten reviseren. Ik zou dan graag tevens het vermogen willen verbeteren door een dubbele carburateur te installeren. Ik heb begrepen dat een dubbele weber goed te installeren is (momenteel is deze voorzien van een versleten enkele Weber). Nu is mijn vraag echter: Bestaan er verschillende types dubbele weber? Ik zag op marktplaats bijvoorbeeld een 44 mm staan. Is die te installeren? Of is er een specifiek model/ serienummer o.i.d. waar ik naar op zoek kan gaan? Is er iemand met ervaring? Hoeveel moeite is het installeren? Hoe vind ik een geschikt model en waar moet ik op letten? Ik heb begrepen dat hij flink aan de prijs kan zijn en dat er mensen zijn die een dubbele Dellorto carburateur hebben weten te installeren op eenzelfde blok. Is er hier iemand die een dergelijke installatie heeft uitgevoerd?
Groeten,
Oscar
Dubbele carburateur R17 Ph2?
-
Oscar
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
10 DS 17
- lid

- Contacteer:
Re: Dubbele carburateur R17 Ph2?
Geen probleem als je spruitstukken kunt vinden.
Zelf had ik Mikuni van een Celica
Met alleen carburateurs ben je er niet.
Andere nokkenas,uitlaatspruitstuk, balanceren van de motor mm is aan te bevelen.
Zelf had ik Mikuni van een Celica
Met alleen carburateurs ben je er niet.
Andere nokkenas,uitlaatspruitstuk, balanceren van de motor mm is aan te bevelen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
jans01
- lid

Re: Dubbele carburateur R17 Ph2?
De Renault 18TS - 1647 cm3, had in handgeschakelde versie een WEBER 32 DARA 38. De automaat versie een WEBER 32 DARA 39.
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 10 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht