Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
wij zijn momenteel in het bezit van een Renault Laguna 3 Estate uit 2008 met M4R motor.
Nu de kmstand de 2,5 ton nadert begint de auto technisch toch wel wat steken te laten vallen, zoals een behoorlijk olieverbruik, bonkend...
Wanneer ik vanaf elektrisch rijden overschakel naar benzine en ik blijf dezelfde snelheid rijden blijft de benzinemotor heel hoog in de toeren hangen. Dit veroorzaakt veel motorgeluid en is ook zichtbaar in het verbruik....
Het valt mij op dat nu het een paar dagen koud is, de wagen nauwelijks op EV rijdt!
De Batterij is volledig opgeladen (vier blauwe blokjes vol), maar er wordt niet overgeschakeld naar EV.
Bij korte ritjes schakelt hij helemaal niet over naar EV,...
Een tijdje geleden stond de Scenic 2 (2004) stil omdat er veel rook uit de motorkap kwam. Volgens de ANWB zat er een klein scheurtje in de regelklep nokkenasregeling waardoor er wat olie op het spruitstuk was gekomen. Daarna geen last...
Deze vakantie was ik bijna toe aan dit experiment, maar helaas was de geplande benzinepomp al bereikt voor de tank echt op nul ging.
Ik had nog 1l benzine en 24km autonomie over met e-save en de motor bleef inderdaad doordraaien op benzine.
Ik ben weer aan de beurt met een homokineet, deze zou ik wel kunnen vervangen maar ik wil eigenlijk de hele as vervangen,
omdat het voor hetzelfde bedrag sneller zou moeten kunnen en ik de versnellingsbakolie toch wil verversen ivm lekkage, ik heb...