Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Vorig jaar mei 2020 wilde ik mijn huidige auto, een Ford C-Max Titanium vervangen door een nieuw exemplaar.
Mijn interesse ging uit naar een Renault Captur.
De vreemde ervaring die ik toe opdeed wil ik nu toch wel delen met anderen.
Eerst naar Auto Indumij Dordrecht, Mijlweg 65.
Gesproken met verkoper Dhr. xx XXX over de aanschaf van een nieuwe Captur TC3 130 EDC GPF Edition One voorraad auto.
Op de website staat er één in grijze uitvoering voor € 30.100,--.
Deze voorraad auto staat bij Auto Indumij in Barendrecht.
Na lang zoeken kan de verkoper deze auto vinden in zijn computer.
De nieuwprijs van deze auto is € 33.380,--.
De korting is dus € 3.280,--.
Onze Ford-C-Max van april 2017 (kenteken van 31-01-2017) is in perfecte staat met ± 17.000 km op de teller.
De inruilwaarde van deze auto is volgens de verkoper ± €14.000,--.
De ANWB koerslijst geeft aan € 17.300,--. Dat is dus € 3.300,-- minder.
Op de vraag waarom zoveel lager dan de ANWB koerslijst antwoord de verkoper: “Wat er aan de bovenkant afgaat komt er aan de onderkant niet bij”.
Daarna volgt een hele verhandeling over marktwerking en of Indumij onze inruilauto zelf in de voorraad opneemt of doorverkoopt aan een derde partij.
Hij zal dit nog verder uitzoeken en telefonisch nog met een definitief inruil aanbod komen. (edit 27-05-2021: hij heeft nooit teruggebeld)
Daarvoor heeft hij enige foto’s van onze C-Max gemaakt.
Mijn conclusie is dat Auto Indumij de in de reclame uitingen aangeboden kortingen in de praktijk geheel door de klant laat betalen door middel van een vergelijkbare korting op de inruilwaarde.
Dit is m.i. pure misleiding !
Tot slot had ik de indruk dat Dhr. xx XXX niet naast een klant gaat staan maar er boven. Hij zei nog net niet: wat kom je hier doen.
Het resultaat is geen nieuwe Renault Captur voor mij.
En de € 17.000,-- eigen geld die wij wilden investeren in een nieuwe auto gaat niet naar Renault.
Na de rare ervaring bij Renault naar de Ford Dealer Ardea Auto, ook aan de Mijlweg in Dordrecht.
In de showroom staat een luxe uitvoering: de Ford Puma Titanium X First Edition 1.0 EcoBoost Hybrid
Deze is voorzien van alle toeters en bellen die ik wens.
Zelfs een panoramadak en een handsfree bedienbare achterklep is aanwezig.
Dit gaat ‘m worden. Achteraf toch blij met Dhr. xx XXX van Auto Indumij.
Na een gesprek met de verkoper het koopcontract opgesteld. Hier krijg ik wel de door mij gewenste ANWB-koerslijst inruilwaarde.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn Captur moet eerdaags voor de 1e jaarlijkse beurt naar de dealer. Bij de afspraak maken heb ik gevraagd of ze meteen de nieuwe easylink software erop zetten. De persoon aan de telefoon zei dat zij daar wel naar kijken.
Wij hebben onze zoe een ohdb laten geven. Nou meer het laten afvinken van een checklist eigenlijk 🤔 maar goed. Gelijk gevraagd of ze de soh willen checken. Dit moesten zij opvragen?? Dit is al een paar weken geleden en elke keer zeggen ze we bellen...
Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een Zoe R110 uit 2019 (modeljaar 2018-2019). Na een paar maanden openbare laadpalen te hebben gebruikt zou ik een noodlader willen om op te laden op plekken zonder laadpaal...
Heeft iemand de 1.0 Eco-g 101pk motor al een keer gechipt? wat zijn de ervaringen?
van 101pk -> 120pk is best een verschil, daarnaast zou het wellicht zuiniger worden. Ik ben gek op mn Dacia Eco-G alleen soms wil ik toch wat meer pit al moet ik...