Ervaringen tuning dci 160
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
Ervaringen tuning dci 160
Is er een forumlid die zijn 160 dci heeft laten tunen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 14 mar 2015
- Laatste bezoek: 17 feb 2022 14:25
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
Gezien de thermische problemen met dit blok kan ik je het alleen maar afraden, de mijne had een scheur in de zuigerwand na 90K snelweg kilometers en daar zijn er verschillende van te vinden in het Duitse forum.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 14 mar 2015
- Laatste bezoek: 17 feb 2022 14:25
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
Gewoon langs de snelweg te komen staan met alle alarmbellen in de auto aan. Afgesleept, beoordeeld door garage en na 2 weken onder garantie een compleet nieuw motorblok gekregen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 jun 2011
- Laatste bezoek: 22 apr 2024 20:05
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
Tja, dat gebeurt helaas steeds vaker met de huidige mini motoren met turbo's in te grote carroserieen.
Ik geef nog steeds de voorkeur aan een ruim bemeten atmosferische motor. In een Talisman hoort m.i. minimaal een 2.5 V5 maar nog beter 3.0 V6.
"Nothing beats cubic inches".
Ik geef nog steeds de voorkeur aan een ruim bemeten atmosferische motor. In een Talisman hoort m.i. minimaal een 2.5 V5 maar nog beter 3.0 V6.
"Nothing beats cubic inches".
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
De grote van de cilinderinhoud maakt niet zoveel uit
Belangrijker is de mannier van koelen en opwarmen.
Vaak zie je dat er al het volledige vermogen gevraagd mag worden bij een relatief koude motor.
Zelf rijd ik de diesels nog als diesel en niet als benzine.
Mijn vorige diesel rijd inmiddels probleemloos de 250k
Was ook slechts 1.5 renault diesel.
Belangrijker is de mannier van koelen en opwarmen.
Vaak zie je dat er al het volledige vermogen gevraagd mag worden bij een relatief koude motor.
Zelf rijd ik de diesels nog als diesel en niet als benzine.
Mijn vorige diesel rijd inmiddels probleemloos de 250k
Was ook slechts 1.5 renault diesel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 14 mar 2015
- Laatste bezoek: 17 feb 2022 14:25
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
Waarom denk je dat Renault deze motor na 3 jaar al uit productie heeft gehaald ?
Ik rij 9 km op een 80 km/h weg voor ik de snelweg op kan, daarna 100 to 130 km/h primair op de snelweg met 45K kilometer per jaar. Ben een vlotte rijder maar zeker met gevoel voor techniek. Dit blok is onder de druk van milieu eisen (waar ze ook nog eens gigantisch op hun bek gingen) verkeerd ontworpen met alle gevolgen van dien.
Ik rij 9 km op een 80 km/h weg voor ik de snelweg op kan, daarna 100 to 130 km/h primair op de snelweg met 45K kilometer per jaar. Ben een vlotte rijder maar zeker met gevoel voor techniek. Dit blok is onder de druk van milieu eisen (waar ze ook nog eens gigantisch op hun bek gingen) verkeerd ontworpen met alle gevolgen van dien.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
Ik ben benieuwd , garantie loopt tot 150k en of 2/2021
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
Renault wisselt regelmatig van motoren, heeft meer met imago te maken dan met betrouwbaarheid.
Nu weer adblue motoren straks hybride verzinnen ze weer een nieuw blok bij, clio ging van 4 naar 3 cilinders maar om nu te zeggen dat de clio blokjes slecht waren?
Nu weer adblue motoren straks hybride verzinnen ze weer een nieuw blok bij, clio ging van 4 naar 3 cilinders maar om nu te zeggen dat de clio blokjes slecht waren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 14 mar 2015
- Laatste bezoek: 17 feb 2022 14:25
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
Tsa het is maar hoe je slecht defineert. De Talisman en Espace worden niet in grote aantallen verkocht, ook niet in Duitsland. Als je op het Duitse forum leest vindt je tientallen vervangen 160 DCI's dus voor mij is en blijft 1+1=2.
Adblue is om aan Euro 6dtemp te kunnen voldoen, met meer cylinder inhoud (nu 2 liter weer) krijg je minder NOx uitstoot en de Adblue neutraliseert dat. Beter voor het milieu dus, de 1.6 DCI bleek 20 tot 25x zoveel Nox uit te braken dan de fabrieksopgave (test Adac) dus die motor krijg je nergens meer een stad in in Duitsland.
Adblue is om aan Euro 6dtemp te kunnen voldoen, met meer cylinder inhoud (nu 2 liter weer) krijg je minder NOx uitstoot en de Adblue neutraliseert dat. Beter voor het milieu dus, de 1.6 DCI bleek 20 tot 25x zoveel Nox uit te braken dan de fabrieksopgave (test Adac) dus die motor krijg je nergens meer een stad in in Duitsland.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen tuning dci 160
Type goedkeuring is E6 komt dus met umweltplaquete overal in
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht