Espace III PH2 Geen ontsteking

Plaats reactie

Topic author
peter espace
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 19 dec 2012 00:03
Actief als: particulier

Espace III PH2 Geen ontsteking

Bericht door peter espace »

Model/uitvoering : Espace III ph2 2.0 16v
Bouwjaar : 2000
Brandstof : Benzine/LPG

Hallo allemaal,

ik kijk al een tijdje mee, maar ik zit nu toch echt met een vraag en kom nu dus jullie lastig vallen met mijn eerste post. Ik heb een Renault Espace III PH2 2.0 16v uit 2000 en heb op dit moment problemen. De motor wil niet aanslaan, de startmotor gaat wel rond. De motor is uitgevallen tijdens het rijden en na onderzoek was de hoofdzekering van het motormanagement stuk gegaan, de zekering die linksvoor in de motorruimte zit. Eerst is er gedacht aan kortsluiting in het kabelwerk of een slijtplek naar de massa. Dit is onderzocht door de zekering te vervangen door een lamp van 21W. Deze gaat niet fel branden, dus toen weer een zekering geplaatst. Hierdoor hoor je de brandstofpomp weer lopen. Ik heb ook de bovenste dodepunt-sensor vervangen, maar ik heb nog steeds geen ontsteking, dit heb ik gemeten met een multimeter.
Meer mensen met dit probleem te maken gehad? Tips/suggesties? Ik hoor ze graag. Wellicht belangrijk om te weten is dat er in 300 dkm nog nooit elektrische storingen zijn geweest in dezelfde aard. Wel eens een pen-bobine stuk gehad, maar dat is min of meer normaal.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de hulp,
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
peter espace
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 19 dec 2012 00:03
Actief als: particulier

Re: Espace III PH2 Geen ontsteking

Bericht door peter espace »

update

de motor draaid sins een dag of 10 zonder problemen, de boel laten uitlezen de bdp sensor opnieuw aangesloten en gereset.
motor draaid op benzine, nog niet op gas.
stap 2 onderzoek gedaan en de stappenmotor staat vast, deze schoon gemaakt, de boel gereset en opnieuw de gas comp. ingelezen, en de motor draaid nu ook op gas.
de oorzaak van het stuk gaan van de hoofdzekering wordt gedacht aan het vast staan van de stappenmotor te veel vermogen nodig gehad.

Groet Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen