Espace stopt wanneer je mindert bij kruising rotonde of invoegt, na minuut of 5 à 10 lukt het starten pas weer

Plaats reactie

Topic author
MarijkeJ
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2019 22:14
Actief als: particulier

Espace stopt wanneer je mindert bij kruising rotonde of invoegt, na minuut of 5 à 10 lukt het starten pas weer

Bericht door MarijkeJ »

Ik heb een Renault Grand Espace 3l diesel uit 2009. Na veelvuldige melding ‘controleer inspuiting’ die verholpen is, stopt de auto wanneer je had mindert, bij een kruising, rotonde of invoegt. Je kunt geen gas meer geven en de melding geeft aan ‘zet in P druk op start’ maar de motor draait nog. Het je kunt opnieuw starten, maar slaat weer af, pakt het gas niet. Pas na een minuut of 5 à 10 lukt het starten weer. Ondertussen staat er een immense file achter je. Garage heeft alles alles al uitgeprobeerd cq vervangen. De dongel van de ANWB herkent de storing niet. Iemand een tip?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Espace stopt wanneer je mindert bij kruising rotonde of invoegt, na minuut of 5 à 10 lukt het starten pas weer

Bericht door Noreply »

Apart dat er geen foutmeldingen uitgelezen worden. Klinkt als een sensor die kapot is, maar over het hoe en wat zou ik je niet kunnen helpen. Overigens is de 3.0 diesel tot en met 2008 geleverd, voor de zekerheid even de vraag of het een 2.0 of 3.0 is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Espace stopt wanneer je mindert bij kruising rotonde of invoegt, na minuut of 5 à 10 lukt het starten pas weer

Bericht door WillemS »

Als ik je verhaal teruglees dan laat je het gaspedaal los om vaart te minderen en vervolgens kan je het pedaal intrappen maar gebeurt er niets terwijl de motor gewoon stationair draait.Klopt dit?
Het is kennelijk een automaat. Mijn idee is dat er een storing zit in de bediening van het gaspedaal, die via het multiplex netwerk loopt.
Lukt het wel als je de motor uitzet en met de pook in P of N opnieuw start?
Ja, dan zou ik de sensor in het gaspedaal laten nazien,die raken wel eens defekt door slijtage/vervuiling.
Bij een Renault garage kunnen ze met hun uitlees apparatuur zeker wel een fout vinden.
Succes, mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Espace stopt wanneer je mindert bij kruising rotonde of invoegt, na minuut of 5 à 10 lukt het starten pas weer

Bericht door Noreply »

Al een oplossing gevonden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht