Model/uitvoering :Espace IV 3.5V6
Bouwjaar :2003
Brandstof :benzine
vervangen van de achterste spiraalveren altijd per twee?
Voor 1 veer wordt 154,31 ex btw, ex arbeid, gerekend bij de renault dealert (materiaalkosten), als ik op een onderdelen website kijk naar een Coldax CS1539 kosten die de helft... 1 veer vervangen incl arbeid+btw: 245 euro...volgens garage was het vervangen van 1 veer voldoende, maar ik heb zo mijn twijfels daarover. Gezien de kosten vraag ik me ook af of het niet toch per twee zou moeten zijn...
Espace: vervangen spiraalveren per twee?
-
spacious
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: vervangen spiraalveren per twee?
Veren per 2 vernieuwen doe ik eigenlijk nooit als er maar 1 kapot is. Is de staat van de andere veer ook dusdanig dat deze binnen afzienbare tijd defect gaat is het wel een advies om de 2e ook te vernieuwen.
Bij de espace IV is het ongeveer 30min werk om 2 veren te vervangen, indien je het benodigde gereedschap hebt. 1veer is net zoveel werk als 2 gezien beide schokdempers los moeten om voldoende ruimte te krijgen om de veer er tussen uit te krijgen. Je kunt het ook zelf doen als je handig bent. Of je besteld 2 imitatie veren en laat deze monteren.
Renault werkt echter met kleurcodes welke de stugheid van de veer aanduidt. Kijk dus op de oude veer welke kleurvode erop staat. Originele veren zijn buiten proportie duur ten aanzien van imitatie veren.
Bij de espace IV is het ongeveer 30min werk om 2 veren te vervangen, indien je het benodigde gereedschap hebt. 1veer is net zoveel werk als 2 gezien beide schokdempers los moeten om voldoende ruimte te krijgen om de veer er tussen uit te krijgen. Je kunt het ook zelf doen als je handig bent. Of je besteld 2 imitatie veren en laat deze monteren.
Renault werkt echter met kleurcodes welke de stugheid van de veer aanduidt. Kijk dus op de oude veer welke kleurvode erop staat. Originele veren zijn buiten proportie duur ten aanzien van imitatie veren.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
spacious
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2

Re: vervangen spiraalveren per twee?
bedankt voor je antwoord, afspraak gemaakt om die ene kapotte toch maar gewoon te laten vervangen. Die kleurcodes had hij het idd ook over en dat zal …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Dynamo Espace 4 vervangen
door marc1975 » 25 aug 2025 18:06 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 700 -
Laatste bericht door mechanic
25 aug 2025 23:36
-
-
-
Twingo I handbak vervangen door een vol-automaat
door murena3.0 » 02 jul 2025 22:23 » in Technische vragen Twingo -
Reacties: 2
Weergaves: 2719 -
Laatste bericht door murena3.0
13 okt 2025 20:45
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 509 -
Laatste bericht door Rob4tl
02 aug 2025 17:38
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 610 -
Laatste bericht door gjkreeft
11 sep 2025 09:53
-
-
[Kangoo 1.6 2001] Krukassensor vervangen
door Hersenzalf » 25 sep 2025 19:55 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 468 -
Laatste bericht door mechanic
25 sep 2025 20:43
-
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 943 -
Laatste bericht door nikk
05 okt 2025 22:52
-