Fuego aangeschaft, nieuwe APK p8!

Fuego specifieke technische vragen
Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De ontluchting van de automatische choke zat dus verstopt. Even voorzichtig een schroevendraaiertje doorheen geduwd, en toen spoot er een straal van een meter koelvloeistof door de lucht :lol:

Nou is ie in ieder geval ontlucht. Zojuist eventjes een stukje gereden en het voelt allemaal wel redelijk aan. Motor loopt weer een stuk lekkerder dan na de eerste keer starten en stationairt prima. Ik heb nog 5mm vrije slag op het koppelingspedaal, dat zal niet lang meer duren dus.

Ik kreeg alleen een fikse klap toen ik een bougiekabel even wat aanduwde. En dat terwijl die niet zo heel oud zijn...

Morgen eens voor een APK-voorkeuring, want die verloopt over een week.

En met moderne auto's heb je overigens ook wel eens pech. Zo stond ik afgelopen donderdag midden in Frankrijk met een doormidden gebroken uitlaat van de Xantia. Gelukkig dat ik wel een klein woordje frans kan...
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Nieuwe APK!

Bericht door gs82 »

Ik mag weer een jaartje legaal over 's heren wegen rijden! 8)
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007
Laatste bezoek: 12 sep 2014 19:28
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Bericht door Justus »

GS82, Gefeli!
Kwamen ze nog kleinigheden of adviespunten tegen bij de apk?
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Enige opmerking was een lichtelijk verdroogd stuurkogelhoesje. Daar moest ik binnenkort wat aan doen. Verder alles prima. En dat terwijl ik er alleen maar kwam voor een voortijdse check, maar ik mocht hem meteen laten afmelden. :)
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004
Laatste bezoek: 29 apr 2014 06:25
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

APK.

Bericht door ben »

Gefeliciteerd met de nieuwe APK.
Wat betreft het hoesje, dat had mijn Fuego ook dat deze gescheurd was.
Nieuw hoesje er op en klaar.
Eigenlijk toch binnen kort (juli) een kleine bijeenkomst, Terlet Arnhem.
Gr Ben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004
Laatste bezoek: 29 apr 2014 06:25
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

2.2 L

Bericht door ben »

Mijn Rode 2.2 L .
Gr Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007
Laatste bezoek: 12 sep 2014 19:28
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Bericht door Justus »

Is het stuurkogelhoesje een typisch zwak punt bij de Fuego? Bedoelen jullie dan de hoes van de stuurbekrachtiging (alleen TX, GTX en Turbo toch?) of de aandrijfashoezen (typische Renaultkwaal) of juist die om de homokineet?

Ben, wat bedoel je met Terlet in juli? NB: mooie rooie!

Groetjes, Justus
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004
Laatste bezoek: 29 apr 2014 06:25
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

juli

Bericht door ben »

Ik bedoel daarmee dat we een zondag in juli prikken om
dan in Terlet bijeen te komen.
Dank je . justus.
Gr Ben.
mijn grijse GTL.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Justus schreef:Is het stuurkogelhoesje een typisch zwak punt bij de Fuego? Bedoelen jullie dan de hoes van de stuurbekrachtiging (alleen TX, GTX en Turbo toch?) of de aandrijfashoezen (typische Renaultkwaal) of juist die om de homokineet?
Het is het hoesje wat om de stuurkogel zit. Deze stuurkogel verbindt de spoorstang met het fuseestuk.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006
Laatste bezoek: 24 nov 2010 00:20

Meeting op Terlet

Bericht door Meerten Welleman »

Ik kan op 13 en 27 juli.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Silvershadow
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 mar 2007
Laatste bezoek: 12 feb 2012 08:17
Actief als: particulier
Locatie: Wijchen

Re: juli

Bericht door Silvershadow »

ben schreef:Ik bedoel daarmee dat we een zondag in juli prikken om
dan in Terlet bijeen te komen.
Dank je . justus.
Gr Ben.
mijn grijse GTL.
He Ben,

Misschien kun je dit nog eens een keer aanzwengelen in het topic Meetings.
Heb nog wel geen Fuego, maar wil wel graag naar de meeting op Terlet komen.
Dan maar met een andere franse auto ( Renault25 V6)
We lezen het wel
gr.
silvershadow

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Echt lekker zit het allemaal niet

Bericht door gs82 »

Weer even een technische update.

De kleppen heb ik zojuist gesteld. Er waren inderdaad een paar inlaatkleppen flink verlopen.

Alles staat nu weer strak 0.20 inlaat en 0.25 uitlaat.

Alleen: de uitlaatklep van cilinder 1 (bij het vliegwiel) geeft nog steeds een holle droge tok. Hoe dat komt kan ik niet helemaal verklaren. Daarnaast komt er een tropische zomerstorm door de oliedop in het kleppendeksel als ik de dop opendraai.

Verder zit ik nog steeds met een koppeling die het nauwelijks meer doet en te weinig tijd om er wat aan te doen.

Al met al vind ik het zonde dat ze wekenlang op de parkeerplaats niets staat te doen. Vandaar dat ik haar wellicht te koop aan ga bieden, maar zolang ze niet bij een liefhebber komt houd ik haar zelf. Mochten er dus geïnteresseerden zijn, laat het weten. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Tijd voor een update.

Ik heb de auto op Marktplaats gezet. Binnen een avond 3 reacties via de mail.

Dat heeft me er toe gezet om vandaag toch nog eens onder het kleppendeksel te duiken. Met wat doorzettingsvermogen heb ik de motor eindelijk weer mooi lopen! Alle tikken en rare geluiden zijn er uit, dat was toch een kwestie van wat kleppen nastellen. Sommigen stonden toch nog 0.05 mm te ruim.

Ik ben best opgelucht!

De overdruk onder het kleppendeksel is er nog steeds, al lijkt het minder erg dan voorheen. Er is alleen geen overdruk uit de houder van de oliepeilstok, dus het is géén carteroverdruk, en dus ook geen stukke zuigerve(e)r(en). Zou iemand met een 1.6-motor misschien eens kunnen kijken of er bij hem/haar ook lucht uit de olievuldop komt geblazen als de motor draait? Wellicht hoort het zo en maak ik me weer overmatig zorgen...

Ik heb meteen de elektra van de motor nagelopen: bougies zagen er prima uit, ontsteking is als nieuw.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006
Laatste bezoek: 24 nov 2010 00:20

Jouw mooie Fuego

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo Michiel,

Dat betekent dat je er voorlopig in blijft rijden? Dat zou fijn zijn.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Nou, hij blijft vooralsnog wel op Marktplaats staan. Zou jij wellicht tijd hebben om eens te kijken of er bij jou ook lucht uit de olievuldop komt blazen bij lopende motor?
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006
Laatste bezoek: 24 nov 2010 00:20

Lucht uit de olievuldop

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo Michiel,

Doe ik dat met een koude of warme motor?
Ik heb geen idee wat er gebeurt als ik de olievuldop open draai, namelijk.
Laat het even weten, dan check ik het.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006
Laatste bezoek: 24 nov 2010 00:20

Lucht uit de olievuldop

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo Michiel,

Doe ik dat met een koude of warme motor?
Ik heb geen idee wat er gebeurt als ik de olievuldop open draai, namelijk.
Laat het even weten, dan check ik het.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Ha Meerten,

koude of warme motor maakt niet uit. Gewoon de motor stationair laten draaien, en dan de olievuldop er af schroeven. Even kijken of er lucht uit blaast en de dop er weer op. Dat zou gewoon moeten kunnen, er komt geen olie uit gespoten of iets dergelijks (tenzij er iets goed mis is met je motor :lol: )

Alvast bedankt voor de moeite!
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006
Laatste bezoek: 24 nov 2010 00:20

Lucht blazen

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo Michiel,

Bij mij dus ook!
Hele walmen!

Wat betekent het.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Ha Meerten,

hartelijk dank voor het bekijken. Wat het precies betekent weet ik niet, wel ben ik gesterkt in het vermoeden dat het zo hoort. Vermoedelijk iets met het 'uitlaatgasherverbrandingssysteem' wat overdruk moet hebben om opnieuw de carburateur in geblazen te kunnen worden. Hoe het precies allemaal werkt is me overigens nog niet helemaal duidelijk.

Misschien moet ik eens de Haynes induiken.

Nogmaals bedankt.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004
Laatste bezoek: 29 apr 2014 06:25
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

lucht blazen?

Bericht door ben »

Hallo Meerten en Martin.
Wat bedoelen jullie nu met, er komen hele walmen uit de olie vuldop, als de motor draait.
Kan me het niet voorstellen dat er rook uit komt.
Zal het terzijner tijd ook bij mijn Fuego uitproberen.
Jullie horen van me. Gr Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Re: lucht blazen?

Bericht door gs82 »

ben schreef:Hallo Meerten en Martin.
Wat bedoelen jullie nu met, er komen hele walmen uit de olie vuldop, als de motor draait.
Kan me het niet voorstellen dat er rook uit komt.
Zal het terzijner tijd ook bij mijn Fuego uitproberen.
Jullie horen van me. Gr Ben.
Dag Ben,

bij mij walmt het in ieder geval niet, maar er komt wel lucht uit de dop geblazen. Ik hoor graag of het bij jou ook zo is, al heb jij toch geen 1.6? Dan zal het wel anders zijn...

Groet, Michiel ;)
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006
Laatste bezoek: 24 nov 2010 00:20

Walmen

Bericht door Meerten Welleman »

Hoi,

Ik heb het walmen genoemd, omdat het duidelijk te zien is. Iemand die natuurkunde (of autotechniek) heeft gestudeerd weet vast precies wat er aan de hand is.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Nou, vanavond de auto toch even gebruikt voor een langer stuk. De autochoke behoeft wat instelling; bij koude motor loopt de motor niet zo heel erg lekker, een veel te arm mengsel. Dat staat gelukkig duidelijk in de Haynes uitgelegd. Verder blijft het toch wel een erg prettig rijdende auto, en de motor draait nu echt prima. Als de boel warm is is ie enorm alert op het gaspedaal, en is de 1.6 liter meer dan voldoende voor deze auto om me in m'n stoel te drukken.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004
Laatste bezoek: 29 apr 2014 06:25
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

1.6 motor.

Bericht door ben »

Prachtig Martin dat de auto weer naar behoren loopt.
Zondag mee naar Viersen ?
Gr Ben. 2.2 L

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Hoi Ben,

zondag heb ik helaas een wedstrijd, dus dat gaat niet lukken...

Alleen nu nog even de autochoke goed krijgen. Ik heb m'n reserve-carburateur uit elkaar geschroefd, en snap niet helemaal waar het fout gaat... viewtopic.php?t=3903

Groet, Michiel :wink:
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door gs82 »

Wederom tijd voor een hele update... en daarbij meteen wat minder leuk nieuws: ik ben Fuego-loos.

De auto is gekocht door een Belg die hem volledig gaat restaureren en ermee naar oldtimerrallyes en dergelijke zal gaan. Een betere oude dag kan ik me voor de auto niet wensen. Hij is woensdag opgehaald met bijna alle onderdelen erbij (op enkelen die ik al beloofd had aan mensen).

Het is ergens wel jammer, maar dit lijkt me de beste oplossing. Wegroesten op m'n parkeerplaats is ook niet leuk, en ik heb er zoveel aan moeten sleutelen en nog wel het een en ander voor de boeg dat ik het wel even mooi vond.

Jammer dat Nederland een Fuego armer is, maar fijn dat de auto wel zal blijven bestaan.

En nu ben ik bezig mijn GS terug te krijgen, die nog steeds niet overgespoten is. Jammer dat dat op zo'n lompe manier moet... :roll:
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

XBXG
Xpert in de dop
Xpert in de dop
Posts in topic: 2
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jan 2006
Laatste bezoek: 03 nov 2024 18:32
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Bericht door XBXG »

Oei Michiel, dat is jammer om te horen. :?

Maar als het voor jou een goede oplossing was, dan is dat misschien wel de beste oplossing. Wellicht zul je de Fuego in nieuwstaat kunnen zien op meetings. :roll:
Peugeot 206 - 2008
Citroën Ami 8 - 1970

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3033
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Jammer dat je nu Fuegoloos bent. Hoe heb je je Fuego periode ervaren? Kans dat er ooit nog een Fuego komt?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006
Laatste bezoek: 24 nov 2010 00:20

Jammer!

Bericht door Meerten Welleman »

Jammer. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Het is die GS.
Tot binnenkort als ik mijn ruit bij jou kom ophalen.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht