Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

ZOE ZEN ZEdriver schreef::idea: In de categorie "Geen kaarten gevonden". Renault Nederland heeft naar zijn dealers laten weten op 27 januari dat er
nieuwe software wordt getest voor R-link (in ieder geval voor Captur en Clio IV) en dat deze naar verwachting eind februari beschikbaar is. Zou het voor onze ZOE ook problemen oplossen?
Geen kaarten kunnen vinden komt notabene soms voor bij een binnentemperatuur onder de 10 graden...en verdwijnt als dat hoger wordt. Het moet niet gekker worden :shock:
Ik had hetzelfde probleem, en is door mijn dealer onderzocht. Dit heeft niets met software te maken. Zou ook wel gek zijn, software is over het algemeen niet temperatuursafhankelijk. :D

Bij mij heeft hij een usb-kabeltje vervangen. Volgens zijn zeggen zou de hele kabelboom vervangen moeten worden, maar hij had een zelfbedachte oplossing waarbij er alleen een stukje vervangen wordt. Dan was het sneller gefixt en was ik mijn auto niet zo lang kwijt. Werkt perfect sindsdien!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

avdvee schreef:
De ZE-dealers krijgen overduidelijk geen enkele support vanuit Renault.
Dit is absoluut niet mijn waarneming; ik ervaar absoluut direct contact tussen RNL en Bochane; zelfs waarnodig op managementniveau.
Even voor de duidelijkheid: mijn mening betrof uitsluitend het ZE-connect-probleem waar dit draadje over gaat. En is mede gebaseerd op de verhalen van het Franse forum, waar ook niemand bij Renault nog een idee schijnt te hebben wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Ik moe mezelf corrigeren. Itt wat ik eerder aangaf is mijn verbinding ook losgekoppeld. Dat verklaart dus waarom ik ook geen status doorkrijg. Morgen onderhoudsbeurt bij Renault dus ik zal het verhaal van jullie TCU melden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MarcoZE »

Bij mij staat hij sinds vandaag ook weer op verbonden. Wel is tijdens de terugrit van het werk het navigatiesysteem zeker 7 keer opnieuw opgestart. Herkennen jullie dat verschijnsel ook?
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Die herstart: was dat alleen de kaart, of het gehele R-Link systeem dat herstartte?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MarcoZE »

USB met muziek wordt onderbroken en kaartdata gaat opnieuw laden
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

MarcoZE schreef:USB met muziek wordt onderbroken en kaartdata gaat opnieuw laden
Klinkt als een slechte USB-connector. Had ik ook last van (zie eerder commentaar hierboven). Enige oplossing is naar de dealer en ofwel een geheel nieuwe kabelboom ofwel een eigen oplossing van de dealer of misschien heeft Renault intussen een 'officiële' fix die wat minder ingrijpend is dan het vervangen van een complete kabelboom voor zoiets triviaals.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MarcoZE »

@electronaut welke dealer ben je geweest? Voor als mijn dealer vragen over de oplossing heeft.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

@MarcoZe, ik ervaar dit ook heel regelmatig (opnieuw opstarten TomTom en kaartdata opnieuw laden), maar zonder dat ik een USB device heb aangekoppeld (gebruik ik bijna nooit).

Bij mij overigens onveranderd status 'losgekoppeld' (sinds 18/1/2014).

@Electronaut, @avdvee, mijn dealer (Arend Auto in Amsterdam) lijkt geen enkel contact te hebben met Renault Nederland. Sterker nog, ik kreeg het dringend verzoek om toch vooral zelf met hen contact op te nemen want: "wij weten het ook niet en horen ook niets, alleen als veel mensen bellen dan gebeurt er misschien wat".

Overigens hebben ze bij Arend auto niet de moeite genomen om de auto überhaupt te openen, ondanks dat ik wel een afspraak moest maken voor een bezoek aan hun. Ter plekke wiste ze te vermelden "dat ze het deze week eerder hadden gezien en dat het te maken heeft met een storing bij Renault". En dus het verzoek om te bellen met Renault Nederland.

De medewerkers wisten duidelijk niet waar ik het over had toen ik het over 'status losgekoppeld' had ("u kunt met uw telefoon geen verbinding maken? Welk merk telefoon heeft u?"). Van een TCU had de medewerker nog nooit gehoord. Van het bestaan van de functie 'oplaadplanner' was de betreffende medewerker ook niet op de hoogte.

Ook de, overigens wel behulpzame, medewerker die mij later terug belde deed zijn best maar was duidelijk niet op de hoogte. "Wellicht moet u zich nog aanmelden voor 'My Renault', heeft u de inlogcodes bij de hand". Ook deze medewerker was niet op de hoogte dat de netwerkstatus gecontroleerd kan worden in de R-Link en had nog nooit gehoord van een TCU. Wel gaf hij aan dat "onze werkplaats medewerkers zijn hier niet echt in geschoold, ze weten ook niet wat ze met dit soort zaken aanmoeten, het valt een beetje tussen wal en schip".

Ook bij het klant-contact center van Renault kreeg ik sterk de indruk dat de mevrouw aan de lijn, netjes mijn klacht intypte en overnam, maar ik bespeurde geen enkel teken van herkenning van het probleem.Wel kreeg ik een code en de mededeling dat ik binnen 10 werkdagen terug gebeld zou worden. Daarvan zijn er nu 5 verstreken, maar tot op heden geen enkele reactie.

Extra zuur is dat ik toevallig net EUR 160 had neergeteld voor verlenging van TomTom HD service, op 20 januari (dus net nadat storing optrad, enerzijds omdat ik in eerste instantie dacht dat het probleem te maken had met verlopen proef-abonnement en anderzijds met de gedachten dat een storing nooit heel lang zou gaan duren).

Maar goed we zijn inmiddels een maand verder en er zit geen enkele voortgang in de situatie. Ik heb ook niet het gevoel dat er ook maar iemand 'bovenop' zit. De beste informatie lijkt momenteel van dit forum te komen, maar zeker niet van Renault Nederland.

Zodra ik een reactie heb van Renault Nederland op mijn klacht zal ik dat hier laten weten. Nog steeds een beetje hoop dat alles 'plotseling' weer gaat werken....
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

@Electronaut, @avdvee, mijn dealer (Arend Auto in Amsterdam) lijkt geen enkel contact te hebben met Renault Nederland. Sterker nog, ik kreeg het dringend verzoek om toch vooral zelf met hen contact op te nemen want: "wij weten het ook niet en horen ook niets, alleen als veel mensen bellen dan gebeurt er misschien wat".

Overigens hebben ze bij Arend auto niet de moeite genomen om de auto überhaupt te openen, ondanks dat ik wel een afspraak moest maken voor een bezoek aan hun. Ter plekke wiste ze te vermelden "dat ze het deze week eerder hadden gezien en dat het te maken heeft met een storing bij Renault". En dus het verzoek om te bellen met Renault Nederland.
Alhoewel ik het risisco loop mijn N=1 ervaring als waarheid te poneren ondanks het feit dat ik 'in de markt' meer van dit soort signalen heb gehoord was voor mij de wijze van cultuur (lees:"arrogantie" en desinteresse) binnen Arend de reden om mijn auto bij Bochane Almere te kopen. Was ik al afgedropen door bepaald onprofessioneel/ onredelijk gedrag onder het motto "slikken of stikken" was ik totaal verrast door de perttige actieve houding/ opstelling van Bochane. En heb ik wonende in Amsterdam West (dus binnen 1000 meter een Renault dealer en Arend binnen 6000 meter) gekozen voor een dealer 40 kilometer verderop.

Wat ik bedoel te zeggen is dat voor mij de (naar mijn gevoel) opstelling van Arend mogelijk illustratief is voor Arend maar absoluut niet voor de gehele Renault (dealer)organisatie en dus exemplarisch. En dat ik bij Bochane het gevoel heb dat ze intensief samenwerken op alle niveau's met RNL in 'mijn' geval waarbij ik nu al 2x problemen heb ervaren die ze keer op keer serieus aanpakken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

@avdvee, tja dat klinkt inderdaad een stuk beter. Had ik dat maar eerder geweten. Bij aankoop ging het bij mij overigens prima, auto was op voorraad en kon snel geleverd worden wat voor mij belangrijk was en kreeg goede inruil-prijs voor mijn oude auto. Maar van de after-service ben ik niet echt (of eigenlijk echt niet) onder de indruk. Meer het gevoel dat ik het zelf maar moet oplossen.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Snap ik, was ik niet afgeknapt op hun behandeling was ik misschien ook met ze in zee gegaan. Desalniettemin zou ik als ik jou was als Arend lousy blijft in haar behandeling naar jou eens bellen met Bochane en het ze voorleggen. Realiseer me dat je als vreemde klant amper aan je kunnen verdienen maar wellicht staan ze toch open voor een 'swap'. Desgewenst kan ik je in contact brengen met iemand die daartoe bevoegd is binnen Bochane.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Arnold, ik had precies hetzelfde. Had als Amsterdammer initieel bij Arend gewinkeld voor een Zoe maar vond de service ondermaats. Heb toen de auto in Den Haag (Auto HaagZeeuw) gekocht omdat ze daar meer kennis en een vriendelijkere service lieten zien.
Groet Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

MarcoZE schreef:@electronaut welke dealer ben je geweest? Voor als mijn dealer vragen over de oplossing heeft.
Nieuwendijk Aalsmeer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik zou vorige week verslag uitbrengen van de TCU problemen van mijn Zoe nadat deze bij de dealer was geweest.
.......Hij staat daar nog steeds. Al een week. Ze doen heel erg hun best om hem te maken maar het is ze nog niet gelukt.
De nieuwe TCU's worden niet door de auto herkend. Vandaag krijgen ze een nieuwe binnen en laten we hopen dat die wel geaccepteerd wordt.
Door de goede ondersteuning van Renault NL heb ik gelukkig kosteloos een megane station tot mijn beschikking.
Toch kijk ik er weer naar uit om mijn kilometers elektrisch af te leggen.

Duimen jullie voor me??
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Brrrrr ik duim voor jou en voor bmezelf. Mijn auto staat om dezelfde reden bij de dealer. ..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

@Pieterzoe... Het duimen heeft geholpen. Ik hoop ook voor jouw.
Ik heb mijn Zoe weer terug en hij doet het weer helemaal zoals dat zou moeten!!!!! :D :D :D :D
Het bleek inderdaad een slecht functionerende/ kapotte TCU te zijn. R-link heeft nu weer continue verbinding tijdens het rijden.
Ze hebben er hun tanden ingezet bij Renault Jongerius in Gouda samen met Renault Nederland want ze zijn een week bezig geweest. Prima service en ze hebben denk ik ook heel wat geleerd.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

@Smartrix-Zoe, gefeliciteerd!!! Goed om te horen dat het weer werkt, dus toch een hardware probleem. Wel raar dat zo veel mensen op het zelfde moment een hardware probleem hebben.

Bij mij nog altijd geen verbinding en op mijn klacht die ik bij Renault Nederland heb ingediend geen enkele reactie. Ook van de dealer niets meer vernomen. Maar goed om te horen dat het bij jou gewoon werkt, dan ga ik daar aan refereren bij dealer en Renault Nederland en dan moet er bij mij ook maar een nieuwe TCU in.

@Pieterzoe ben benieuwd of het probleem bij jou ook opgelost is
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

Een callcentre had ik vorige week aan de lijn over de service nu de klacht was afgerond! Afgerond?! Zeker niet....ik zou nl teruggebeld worden op mijn klacht bij Renault NL (verlengen en betalen voor TomTom terwijl de belangrijkste functie van laadpalen sterk verouderd is). Vandaag werd ik dus zowaar echt teruggebeld door Renault.
Ik krijg nu een nieuwe SD kaart met recentste gegevens is me toegezegd. Mijn versie (nov 2013) was nl vervangen en bevat het dubbele aantal laadpalen.
Ben benieuwd. Zal vast weer een tijdelijke licentie zijn, maar ik vind het iig netjes dat de moeite wordt genomen door de afdeling 'klantrelaties'. Nu nog TomTom/R-link zo gek krijgen dat je mteen kan checken of de paal in kwestie ook al bezet is of niet...
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Er was voor mij gisterenavond een update beschikbaar: nu versie 11.313.1467818-3036.
Maar ik heb alvast niet de indruk dat er een oplossing is voor de verbindingsproblemen.
Anderen met een betere ervaring?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Er was voor mij gisterenavond een update beschikbaar: nu versie 11.313.1467818-3036.
Maar ik heb alvast niet de indruk dat er een oplossing is voor de verbindingsproblemen.
Anderen met een betere ervaring?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Bij mij werkt het na de vervanging van de TCU nog steeds helemaal perfect! De laadkalender werkt ook weer! Accu opladen, Airco aanzetten, Statusupdate accu..... Het lukt gewoon :thumb:
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Update: mijn verbinding werkt op zich weer maar Rlink is nagenoeg onbruikbaar. Radio doet het niet meer en carkit/ handsfree ook niet. Auto moet weer terug naar de dealer ........
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Heb je geprobeerd de R-link te rebooten door de zekering er even uit te halen en terug in?
De zekeringen bevinden zich links van het stuur en de juiste zekering vond ik op het Franse forum en is op onderstaande figuur weergegeven.
Afbeelding
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

@SmartrixZoe: goed om te horen.
@avdvee: zorgwekkend...

Mijn auto staat inmiddels ook bij de dealer, na tussenkomst Renault Nederland zijn ze er nu mee aan de slag. Zal mij benieuwen of het tot een oplossing gaat komen. Ga wel direct de R-link testen als ik de auto ga ophalen.
Ik zal even posten op het forum hoe dit afloopt
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Ah dat is een goede suggestie. Ga ik doen.

Overigens hebben we sinds de nieuwe BCB niet 1x een laadprobleem gehad. Ondanks mijn twijfel dat dit zou helpen lijkt dit toch het geval te zijn ......
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

Contact gehad met Arend in Amsterdam, ik kan de auto weer komen ophalen, niet dat ie het weer doet of zo. Maar, de slimmeriken zijn er achter gekomen dat er een hardware probleem is en er een onderdeel moet worden besteld. Jammer dat de auto er nu al 2x is geweest en ik ze dit ook al 2x eerder heb gemeld. Het onderdeel is de TCU.

Helaas kunnen ze niet vertellen wanneer dit onderdeel er zou zijn. Arend auto heeft naar eigen zeggen nooit eerder klachten gehad over geen verbinding maken en ook Renault Nederland was volgens hun niet op de hoogte van verbindingsproblemen.

Dat ik ze al 2x eerder had verteld dat dit de waarschijnlijke oorzaak was en Renault Nederland heb moeten inschakelen om de auto überhaupt weer bij de dealer te krijgen maakt niets uit. Ze konden natuurlijk niet zo maar onderdelen gaan bestellen. Nee dan liever de klant een keertje of 3 op en neer laten rijden naar de garage en maanden lang in een niet goed functionerende auto zetten. Arend auto, bedankt ! Ben onder de indruk van (totale gebrek aan) service.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Waarom leggen ze niet gewoon een aantal reserve-TCU's op voorraad op Schiphol-Rijk, voor alle dealers? Een goede koerier heeft zo'n ding binnen een tot enkele uurtjes ter plaatse. Achteraf verrekenen via de garantieregeling, hebben de dealer en de klant en RNL geen enkel financieel risico/probleem. Dat zou een hoop frustratie kunnen voorkomen.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Off topic: ik heb ook een keer een afspraak gehad bij mijn dealer, zou meteen een OTS betreffende de achterspoiler gedaan worden. Wat schetst mijn verbazing, ze hadden de materialen voor de OTS niet op voorraad en of ik nog een keer ervoor terug wilde komen. Ze hadden nota bene zelf de OTS ingepland!! Waardeloos.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Heb je geprobeerd de R-link te rebooten door de zekering er even uit te halen en terug in?
Held, dat werkt als een tierelier. 2 weken zonder radio/ Rlink/ handsfree gereden ...
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door E-mission »

De algehele reset werkte dus niet goed?
viewtopic.php?f=266&t=15330
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Euhhhhhm, die heb ik niet geprobeerd. Had ik ook kunnen doen. Eigenlijk best wel suf dat Renault/ de dealer me niet zoiets heeft voorgesteld. Zeker als jij het een half jaar geleden al hebt meegemaakt.

Omdat ik dan weer de auto een dag kwijt zou zijn (=gedoe) heb ik weken lang zonder Rlink/ Radio/ handsfree gereden terwijl de oplossing <1 minuut werk was. Ongelooflijk.

Als IT'er is het helemaal lastig te bevatten; resetten is de meestgenoemde oplossing op een helpdesk .......
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Bij mij is twee weken geleden ook de TCU vervangen. Sindsdien werken inderdaad de online functies weer zoals laadstatus etc. Ik heb het gevoel dat de server van Renault ook weer beter werkt dan enige tijd geleden toen we deze discusssie starten. Nu is mijn laadstatus weer uptodate via app of internet.

Iets anders: ik krijg bij mijn standaard eerste reguliere beurt een rekening van 48,76 (ex btw) voor All-in Renault ZE service. Hebben jullie die ook gehad? Het lijkt me dat beurten in de garantieperiode toch kostenloos zouden moeten zijn? Ik ga er zoiezo even met de garage over bellen.

Oh ja, en bij werkt nog steeds het op afstand inschakelen van de airco niet. Is nog in behandeling door Renault NL...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Een beurt is toch niet gratis? Is geen garantiesituatie. Wel lekker goedkoop 48,76 voor all-in!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Nu al een reguliere beurt? Dat hoeft toch pas na een jaar?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Of na 25000 km :-D
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht