Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Het zal wel met dataverbruik en capaciteit van het datacentrum te maken hebben. Voor de Zoe's met een SIM aan boord is natuurlijk een deal met Vodafone of een andere provider gemaakt, waarbij er afspraken zijn over polling en dataverbruik. Daarnaast zal Renault willen voorkomen dat hun datacentrum overbelast wordt. Maar ik ben het eens dat real-time handiger zou zijn.Geen nieuwe data meer in ZE Services App
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Tot voor kort: Regelmatig familiebezoek, afstand 100 km.
Op bestemming 4 laadpunten, 300 m afstand, altijd wel een paar vrij,
werken altijd goed, zodat ik na het bezoek non-stop naar huis kan.
Onlangs: splinternieuwe laadpaal op 50 m afstand. hoera, hoera.
Na bezoek rijd ik weg. Ik kijk onder het rijden naar mijn bereik: SLECHTS 35 km !!!
Conclusie: Die splinternieuwe paal is er na een half uurtje mee OPGEHOUDEN.
Gelukkig (intuitie ??) had ik vooraf op de site van MartijnEV wat snelladers opgezocht (en genoteerd)
in de buurt van de bestemming.
De snellader die ik (net) kon bereiken stopte wel steeds om de paar minuten.
Maar ik kon hem dan meteen weer opstarten. En gelukkig was het droog weer.
Dus het heeft me alleen maar een half uur gekost.
Nu heb ik (eindelijk) maar eens m'n ZE services App geactiveerd.
En net als bij Olav krijg ik 1 update per half uur (als Zoë bezig is op te laden)
Bij het opladen thuis is dat best (dat gaat altijd probleemloos en is dus eigenlijk overbodig).
Maar bij een onbekende (onbetrouwbare ?) paal zou ik toch wel MINSTENS 1 update per kwartier willen.
Op bestemming 4 laadpunten, 300 m afstand, altijd wel een paar vrij,
werken altijd goed, zodat ik na het bezoek non-stop naar huis kan.
Onlangs: splinternieuwe laadpaal op 50 m afstand. hoera, hoera.
Na bezoek rijd ik weg. Ik kijk onder het rijden naar mijn bereik: SLECHTS 35 km !!!
Conclusie: Die splinternieuwe paal is er na een half uurtje mee OPGEHOUDEN.
Gelukkig (intuitie ??) had ik vooraf op de site van MartijnEV wat snelladers opgezocht (en genoteerd)
in de buurt van de bestemming.
De snellader die ik (net) kon bereiken stopte wel steeds om de paar minuten.
Maar ik kon hem dan meteen weer opstarten. En gelukkig was het droog weer.
Dus het heeft me alleen maar een half uur gekost.
Nu heb ik (eindelijk) maar eens m'n ZE services App geactiveerd.
En net als bij Olav krijg ik 1 update per half uur (als Zoë bezig is op te laden)
Bij het opladen thuis is dat best (dat gaat altijd probleemloos en is dus eigenlijk overbodig).
Maar bij een onbekende (onbetrouwbare ?) paal zou ik toch wel MINSTENS 1 update per kwartier willen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 18 jun 2014
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
T-Mobile is de provider. Of we daar blij mee moeten zijn?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Ik heb privé ook T-Mobile. Bevalt (hier) prima.
Maar T-Mobile zorgt alleen maar voor het doorgeven van de data.
En die data gaan naar en komen van Renault.
Als nu op ALLE laadpalen gewoon eens komt te staan hoeveel kW ze leveren
(eventueel gespecificeerd per (type) EV)
dan hoeft mijn ZE App niet steeds te worden up-ge-date-d.
(ik kan redelijk goed hoofdrekenen).
Dat zou Renault flink wat bel-kosten kunnen besparen.
Maar als zo'n laadpaal er plotseling ONVERWACHT mee ophoud,
Dan wil ik wel graag ASAP alarm !!!
Maar T-Mobile zorgt alleen maar voor het doorgeven van de data.
En die data gaan naar en komen van Renault.
Als nu op ALLE laadpalen gewoon eens komt te staan hoeveel kW ze leveren
(eventueel gespecificeerd per (type) EV)
dan hoeft mijn ZE App niet steeds te worden up-ge-date-d.
(ik kan redelijk goed hoofdrekenen).
Dat zou Renault flink wat bel-kosten kunnen besparen.
Maar als zo'n laadpaal er plotseling ONVERWACHT mee ophoud,
Dan wil ik wel graag ASAP alarm !!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Bij mij is het sinds enige tijd ook pet. Data loopt dagen zo niet weken achter, Deaer (Hans Jongerius) raadde me aan nog even te checken voor een SD update (gedaan, niks nieuws), en in de auto na dat deze tenminste 5 minuten "aan" staat de verbindingsstatus te bekijken. Deze staat op Niet verbonden, en dat moet hij wel staan. Eerstvolgende station (volgen hem) Renault klantenservice. Als zij er daadwerkelijk mee aan de slag moeten moet ze een dagje blijven.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Ik heb misschien wat te vroeg geklaagd. Momenteel komen de gegevens perfect door: starten en stoppen met laden worden zowel per e-mail als via de app correct en vrij snel doorgegeven. Zelfs als ik 's morgens de deur even open wordt de stand geactualiseerd. Elke keer als de auto stopt, idem.
Het kan ook gewoon toeval zijn, maar de gegevens komen terug door sinds ik het volgende deed:
Het kan ook gewoon toeval zijn, maar de gegevens komen terug door sinds ik het volgende deed:
- reset van de R-Link door de zekering even uit en terug in
- mijn toegang tot de verbonden diensten opnieuw gevalideerd (ik heb franse versie en daar luidt het "gérez l'accès à vos services connectés ZE"
- in de auto expliciet het doorsturen van de gegevens eens bevestigd
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar

www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Fivari, die deur open en dicht blijkt bij mij ook te werken:
Mijn Zoë staat soms dagen achter elkaar stil maar hangt dan wel aan het net.
Sinds de laatste keer opladen (3 dagen geleden) gaf mijn ZE service App aan: laadniveau accu = 97 %
Toevallig had ik gisteravond een update van R-Link gedaan (oplaadpalen bijgewerkt).
Daarvoor moest ik dus even de auto in en uit.
Naar aanleiding van uw bericht heb ik zojuist mijn ZE service App ververst.
En nu zegt hij: laadniveau accu = 100 %
Bedankt voor de tip.
Mijn Zoë staat soms dagen achter elkaar stil maar hangt dan wel aan het net.
Sinds de laatste keer opladen (3 dagen geleden) gaf mijn ZE service App aan: laadniveau accu = 97 %
Toevallig had ik gisteravond een update van R-Link gedaan (oplaadpalen bijgewerkt).
Daarvoor moest ik dus even de auto in en uit.
Naar aanleiding van uw bericht heb ik zojuist mijn ZE service App ververst.
En nu zegt hij: laadniveau accu = 100 %
Bedankt voor de tip.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
@Fivari: mag ik even lui zijn alsjeblieft, want ik wil dat graag proberen voor ik weer aan de slag ga met Renault....
1: Zekering, heb ik nu gedaan. Voor de anderen, want het boekje helpt niet: Het gaat om zekeringpositie F26 (3 kolom, 4e zekering van boven) in dit overzicht. http://www.goingelectric.de/forum/resources/file/5012 (waar ik ooit de "warntongeber" in vond, F16).
2: (valideren) Wat bedoel je precies en waar?
3: (doorsturen) Bedoel je het delen van informatie en locatie toestaan? Zo ja, heb ik dat ook gedaan. Zo nee, wat dan wel en waar?
Hoe dan ook, na (alleen dus) (1) en wellicht (3) heb ik nog geen verbinding. In het netwerkoverzicht (Menu -> Systeem -> (tweede pagina) Status en Info -> Netwerkstatus werd de Netwerkstatus aan de linkerkant eerst grijs, daarna wit (4 balkjes vol, dus dat klinkt als goede veldsterkte), maar daaronder "Geen verbinding". Wat WEL anders is na de reset is dat aan de rechterkant de MCC/MNC en SIM-ID weer zijn ingevuld. DIe waren vóór de R-link reset leeg.
1: Zekering, heb ik nu gedaan. Voor de anderen, want het boekje helpt niet: Het gaat om zekeringpositie F26 (3 kolom, 4e zekering van boven) in dit overzicht. http://www.goingelectric.de/forum/resources/file/5012 (waar ik ooit de "warntongeber" in vond, F16).
2: (valideren) Wat bedoel je precies en waar?
3: (doorsturen) Bedoel je het delen van informatie en locatie toestaan? Zo ja, heb ik dat ook gedaan. Zo nee, wat dan wel en waar?
Hoe dan ook, na (alleen dus) (1) en wellicht (3) heb ik nog geen verbinding. In het netwerkoverzicht (Menu -> Systeem -> (tweede pagina) Status en Info -> Netwerkstatus werd de Netwerkstatus aan de linkerkant eerst grijs, daarna wit (4 balkjes vol, dus dat klinkt als goede veldsterkte), maar daaronder "Geen verbinding". Wat WEL anders is na de reset is dat aan de rechterkant de MCC/MNC en SIM-ID weer zijn ingevuld. DIe waren vóór de R-link reset leeg.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
@zoe2goe Ziet er naar uit dat er een nieuwe TCU in moet. SIM-ID gegevens etc en netwerkbalkjes die willekeurig wel/niet verschijnen = nieuwe TCU
Ik was idd te ongeduldig. Als ik 30 minuten wacht en dan de status opvraag komt ie nu netjes door. De app vermeld dat pas 20 minuten na de laatste melding een nieuwe status-melding wordt verstuurd.
Update:
Te vroeg gejuicht! Na die laatste melding, tot drie keer toe gekeken in de App en op "verversen" gedrukt. Geen verse info in de App, wel een bericht gehad via de mail dat ik het verzoek had gedaan, maar ook een bericht dat ze geen informatie over de batterij konden verstrekken. En natuurlijk "kom graag nog eens terug op het Renault Portaal". Alles met een voor de deur ladende ZOE, met bereik en een Renault ZE gecertificeerd laadpunt.
Voor mij is de reden het gammele datacentrum van Renault. Foutmeldingen versturen lukt nog wel (via de R-Link in de auto, via de site op de Mac thuis en/of via de mail, indirect via de App). Data ontvangen via die drie kanalen is als een loterij, waarbij het lijkt dat je makkelijker de 100.000 wint bij de Staatsloterij dan data ontvangt via het datacentrum van Renault.
Ik was idd te ongeduldig. Als ik 30 minuten wacht en dan de status opvraag komt ie nu netjes door. De app vermeld dat pas 20 minuten na de laatste melding een nieuwe status-melding wordt verstuurd.
Update:
Te vroeg gejuicht! Na die laatste melding, tot drie keer toe gekeken in de App en op "verversen" gedrukt. Geen verse info in de App, wel een bericht gehad via de mail dat ik het verzoek had gedaan, maar ook een bericht dat ze geen informatie over de batterij konden verstrekken. En natuurlijk "kom graag nog eens terug op het Renault Portaal". Alles met een voor de deur ladende ZOE, met bereik en een Renault ZE gecertificeerd laadpunt.
Voor mij is de reden het gammele datacentrum van Renault. Foutmeldingen versturen lukt nog wel (via de R-Link in de auto, via de site op de Mac thuis en/of via de mail, indirect via de App). Data ontvangen via die drie kanalen is als een loterij, waarbij het lijkt dat je makkelijker de 100.000 wint bij de Staatsloterij dan data ontvangt via het datacentrum van Renault.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Zoals gezegd, de Franse versie.zoe2goe schreef: 2: (valideren) Wat bedoel je precies en waar?
Maar op dit ogenblik ligt alles er bij mij weer uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar

www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Dank @fivari.
Als ik het zo eens overzie (dank ook @GertjanVB), dan moet ik echt maar eens met Assistance aan de bel, en er voora niet op rekenen dat dit snel voorbij is.
Oh well. Miscchien kom ik ooit nog eens zo ver dat via de diagnosestekker, de CAN bus en wat wifi gedoe ik het gewoon zelf ophaal
Als ik het zo eens overzie (dank ook @GertjanVB), dan moet ik echt maar eens met Assistance aan de bel, en er voora niet op rekenen dat dit snel voorbij is.
Oh well. Miscchien kom ik ooit nog eens zo ver dat via de diagnosestekker, de CAN bus en wat wifi gedoe ik het gewoon zelf ophaal

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
@ GertjanBV
QUOTE: tot drie keer toe gekeken in de App en op "verversen" gedrukt. Geen verse info in de App,
Heb je ondertussen ook de deur van Zoë open en dicht gedaan ?
(zie posts van fivari en mij hier boven)
QUOTE: tot drie keer toe gekeken in de App en op "verversen" gedrukt. Geen verse info in de App,
Heb je ondertussen ook de deur van Zoë open en dicht gedaan ?
(zie posts van fivari en mij hier boven)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 20 jul 2013
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Ik heb de Zoe langs Renault Almere gebracht omdat ik geen batterij updates noch AC commando's kon geven. Soms was er wel een status van een paar dagen oud te zien, maar het was veel slechter dan voorheen. Tevens was mijn achteruitrij camera net stuk gegaan net voordat ik langs ging. Die hebben ze meteen vervangen. Tevens gekeken naar het data probleem en bepaald dat de TCU vervangen moet worden, dat gaat woensdag gebeuren. Ben benieuwd...
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Binnenkort gaan de ZE Services wellicht nog slechter werken, omdat T-Mobile het 'oude' netwerk gaat uitschakelen: http://tweakers.net/nieuws/101426/t-mob ... entie.html
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 20 jul 2013
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
TCU is ondertussen vervangen. Ik krijg weer live traffic, ik zie de recente batterij status en kan direct per app de airco aan gooien. 

E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 46
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Dat wordt in Nederland inderdaad een drama voor alle Renault rijders met een R-Link die zich regelmatig buiten de Randstad bevinden: de TCU werkt namelijk alleen op 2G (gprs).Burburbur schreef:Binnenkort gaan de ZE Services wellicht nog slechter werken, omdat T-Mobile het 'oude' netwerk gaat uitschakelen: http://tweakers.net/nieuws/101426/t-mob ... entie.html
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Vandaag maar eens met Assistance gebeld. Werd keurig, maar een beetje vreemd, geholpen. Eerst een poging om me naar de pechhulp te krijgen, maar ik begreep dat die e.e.a. onmiddelijk teruggaven.
Daarna gevraagd om mijn usercode - wachtwoord zodat ze het zelf kunnen constateren. Nou lig ik daar niet wakker van voor dit onderwerp, maar is toch gek, je zou verwachten dat ze op basis van een ID of kenteken "het servertje in het datacenter" inkunnen. Aan de andere kant, misschien wilde deze medewerker heel zeker zijn dat e.e.a. een sluitend verhaal was, en dat neem ik hem niet kwalijk.
Later werd ik nog even teruggebeld of de auto echt bij Hans Jongerius in onderhoud is; ze gaan daar nu contact mee opnemen en dan terug naar mij. Het zal inderdaad wel uitdraaien op een TCU vervanging.
Daarna gevraagd om mijn usercode - wachtwoord zodat ze het zelf kunnen constateren. Nou lig ik daar niet wakker van voor dit onderwerp, maar is toch gek, je zou verwachten dat ze op basis van een ID of kenteken "het servertje in het datacenter" inkunnen. Aan de andere kant, misschien wilde deze medewerker heel zeker zijn dat e.e.a. een sluitend verhaal was, en dat neem ik hem niet kwalijk.
Later werd ik nog even teruggebeld of de auto echt bij Hans Jongerius in onderhoud is; ze gaan daar nu contact mee opnemen en dan terug naar mij. Het zal inderdaad wel uitdraaien op een TCU vervanging.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Het verhaal word steeds bijzonder. Ik werd een paar dagen geleden teruggebeld door Renault, die me het verhaal nog eens uit lieten leggen. Conclusie: "Ik heb hier alles nagekeken, administratief klopt het allemaal als een bus, u kunt inloggen, dus dan is er echt iets met de auto mis. Wij kunnen die hier niet op afstand benaderen. *) U moet toch een afspraak met de garage maken." Keurig, prettig gesprek, maar voelde me wel licht van het kastje naar de muur gestuurd.
En vervolgens krijg ik weer status-mailtjes, werkt de app en website, staat de netwerkstatus in de auto op verbonden en heb ik weer een MCC/MNC en SIM-ID. Begrijp me goed, ik ben er blij mee. Maar het toeval is me net een tikkie te groot.
*) Niet benaderen is natuurlijk 99% zeker niet gejokt. Maar het valt me toch wel op dat er lang wordt gehamerd op dat het wel tussen de server en de app zal zitten, terwijl dat echt overduidelijk niet het geval was. Assistance kan dus kennelijk niet zien of een auto nog wel een "phone home" doet, terwijl dat toch echt heel expliciet de klacht was. Ben benieuwd hoe ze die auto ooit willen disablen als je je huurcontract niet betaald
En vervolgens krijg ik weer status-mailtjes, werkt de app en website, staat de netwerkstatus in de auto op verbonden en heb ik weer een MCC/MNC en SIM-ID. Begrijp me goed, ik ben er blij mee. Maar het toeval is me net een tikkie te groot.
*) Niet benaderen is natuurlijk 99% zeker niet gejokt. Maar het valt me toch wel op dat er lang wordt gehamerd op dat het wel tussen de server en de app zal zitten, terwijl dat echt overduidelijk niet het geval was. Assistance kan dus kennelijk niet zien of een auto nog wel een "phone home" doet, terwijl dat toch echt heel expliciet de klacht was. Ben benieuwd hoe ze die auto ooit willen disablen als je je huurcontract niet betaald

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Sinds de vervanging van de TCU begin februari verloopt alles perfect: ik krijg bij elke verandering in status de informatie door: bij elke halte waarbij de auto wordt uitgeschakeld, bij het starten met laden, bij het stoppen met laden. Tijdens het laden elke 30' en tot slot wanneer de auto al meer dan 30' stilstaat en je opent de deur wordt er ook een nieuwe status doorgegeven.
En verder verschijnen alle laadsessie keurig in het historisch overzicht.
Heel af en toe valt de server uit, maar ook dan worden de gegevens blijkbaar achteraf toch gecommuniceerd.
En verder verschijnen alle laadsessie keurig in het historisch overzicht.
Heel af en toe valt de server uit, maar ook dan worden de gegevens blijkbaar achteraf toch gecommuniceerd.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar

www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
@Fivari: top!! Maar voor mij, ik denk dat ik niet het hele verhaal te horen heb gekregen en dat er toch ergens een wat wij hier een "oepserdepoepsie" noemen heeft gezeten. En in mijn laadoverzicht ontbreekt in zijn geheel half december tot begin maart. Zuinig karretje 
Even afwachten natuurlijk, 3 dagen is geen test (vannacht ging goed!)

Even afwachten natuurlijk, 3 dagen is geen test (vannacht ging goed!)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Was bij mij dus ook zo, de halve maand januari geen data aanwezig. Wel TCU vervangen om dit weer terug te krijgen (of twee acties tegelijkertijd uitgevoerd). Overigens loopt er nog steeds mijn contact met Renault NL over slechte verbindingen op site, app en R-Link. Wordt wel netjes te woord gestaan en contact gehouden, maar weinig nieuws uit die hoek.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Mijn ZOE staat aan de ZE-gecertificeerde-thuislaadpaal lekker op te laden en ik zit op de bank met de ZE-App te pielen, zie ik ineens dat ik de nog te laden tijd per minuut kan zien teruglopen.
Hiervoor vond ik het al prima als ik eens in de 30 minuten een update kreeg. Is dit nieuw of heb ik het nooit gezien? Werkt het alleen bij de ZE-gecertificeerde palen?Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 18 jun 2014
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Ik zit in ongeveer dezelfde houding als jij op de bank (biertje erbij?) en ik zie het ook, mijne moet nog 27 minuten.
Nooit eerder gezien!
En sterker nog:
Voor de gein een airco inschakel verzoek verstuurd en 3x raden wat hij staat te doen?
Nooit eerder gezien!
En sterker nog:
Voor de gein een airco inschakel verzoek verstuurd en 3x raden wat hij staat te doen?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Geen biertje, Nikka whisky, Yoichi. We zijn dus kennelijk onder invloed 
Maar hij doet het nog steeds, moet wel verversen, maar toch!

Maar hij doet het nog steeds, moet wel verversen, maar toch!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 46
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Bij mij werkt dat biertje (nog) niet, helaas. 

Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 46
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Maar toch: proost!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Ja ook op de droid. het is uiteraard een rekentruc. het is nu 18:53 en ik zie dat de status het laatst is doorgegeven op 18:32. Zie keurig, mits ik uitlog-inlog, per minuut aflopen. Met andere woorden, de tijd tussen het laatste meldmoment en nu wordt netjes van de verwachtte laadtijd afgetrokken. Geeft ook verder geen problemen, want op het moment dat het laden voltooid is wordt er een nieuwe update door de auto gedaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Toch beneveld door die whisky en aldus gefopt!?
Mijn laatste statusmelding was van februari en hij gaf toch (spontaan) aan dat hij nu verbonden en aan het laden was en daarbij het juiste actuele SoC en de verwachtte tijd tot 100%. Melding einde laden heb ik niet gehad (en ook niet gevraagd), maar is wel netjes geregistreerd en opgenomen in de App (en de ZE-services site). Dat vind ik al heel wat voor de ZE-app!
Mijn laatste statusmelding was van februari en hij gaf toch (spontaan) aan dat hij nu verbonden en aan het laden was en daarbij het juiste actuele SoC en de verwachtte tijd tot 100%. Melding einde laden heb ik niet gehad (en ook niet gevraagd), maar is wel netjes geregistreerd en opgenomen in de App (en de ZE-services site). Dat vind ik al heel wat voor de ZE-app!

Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 18 jun 2014
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Ik heb de mail meldingen uit staan tussen 22.00uur en 7.00uur, dus dan wordt ik niet lastig gevallen. Maar overdag vindt ik het grappig om mail te krijgen. zoveel vrienden heb ik niet, dus dan maar van mijn Zoe! 

Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Bij de volgende laadsessie even opgelet op het % SoC en die loopt idd niet mee, wel direct respons na verzoek via de meldknop. Toen bleek ook de tijdwaarneming niet correct: de vermelde 45 minuten werden --/--, maar die 45 min werden vermeld bij 92%, terwijl die --/-- hoorde bij 99%. Weer een beetje gek; waar en wanneer komt ie nu aan die 92% (was niet start laden). Als de ZOE met vaste intervallen (20 of 30 min) zijn status doorseint, dan zal dat de laatst doorgeseinde status zijn toen ik de app opende. Met die ontvangen status begint de app vrolijk met aftellen. De directe respons na verzoekmelding, is omdat inmiddels weer een nieuwe status was doorgeseind ivm de verlopen tijd.
Kortom leuk dat het weer werkt, leuke gimmick ook, maar als je het wilt gebruiken voor Info van het snellaadproces (zodat je zelf kunt besluiten wanneer het genoeg is geweest) ongeschikt. Ondertussen weten we zelf wel ongeveer hoelang we daarvoor nodig hebben. Voor langzaamladers is het wel een aardige indicatie. Als je er je airco en laadproces mee kunt opstarten is het ook een prima hulpmiddel. Nu nog zien of het buiten de eigen deur ook weer werkt.
Kortom leuk dat het weer werkt, leuke gimmick ook, maar als je het wilt gebruiken voor Info van het snellaadproces (zodat je zelf kunt besluiten wanneer het genoeg is geweest) ongeschikt. Ondertussen weten we zelf wel ongeveer hoelang we daarvoor nodig hebben. Voor langzaamladers is het wel een aardige indicatie. Als je er je airco en laadproces mee kunt opstarten is het ook een prima hulpmiddel. Nu nog zien of het buiten de eigen deur ook weer werkt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 18 jun 2014
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Ik heb nu ook weer geen verbinding meer. Laatste update was zaterdag 4 april.
Ik kwam er achter dat de oplaadtimer niet meer in is te schakelen in de auto. Functie is niet klikbaar. Irritant, want nu moet ik of laat naar buiten of duur piektarief betalen...
Ik zal morgen op het werk nog eens kijken of hij daar wel verbinding heeft anders maar een keertje op visite. (kan gelijk een nieuw logo voorop...)
Ik kwam er achter dat de oplaadtimer niet meer in is te schakelen in de auto. Functie is niet klikbaar. Irritant, want nu moet ik of laat naar buiten of duur piektarief betalen...
Ik zal morgen op het werk nog eens kijken of hij daar wel verbinding heeft anders maar een keertje op visite. (kan gelijk een nieuw logo voorop...)
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Nope, niks meer. Die oplaadtimer was van meet af aan niet meer klikbaar (na de TCU-update)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 18 jun 2014
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Nou, ik ben ook aan de beurt voor een nieuwe TCU. Sinds 4-4-2015 werd er niets meer ververst. Vervelender het gepland laden ook niet meer. Gisteren eindelijk tijd gehad om hem een dagje uit te lenen aan de dealer, en inderdaad de TCU is stuk. Is besteld en zal volgende week of zo geplaatst worden.
Het afbladerende logo hebben ze heel netjes bijna schade vrij van het blauw ontdaan, omdat de nieuwe in backorder staan. Hopelijk een versie 2.0? Maar ik moet zeggen dat een volledig chrome logo ook mooi staat.
Het afbladerende logo hebben ze heel netjes bijna schade vrij van het blauw ontdaan, omdat de nieuwe in backorder staan. Hopelijk een versie 2.0? Maar ik moet zeggen dat een volledig chrome logo ook mooi staat.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 23
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Regelmatig heb ik dat de laadstatus niet wordt doorgegeven naar zowel de App als de Website.
Vanmiddag heb ik eens een test gedaan terwijl de data niet door kwam. De Zoe stond daarbij in een parkeergarage op te laden (waar wel gewoon mobiel bereik was).
De netwerkstatus in de auto geeft aan VERBONDEN, maar via de i907 zie ik geen normaal telefoon netwerk geselecteerd. Dus de vraag is: Heeft ie dan wel verbinding?
(Het SIM-ID en IMEI zijn ingevuld, maar heb ik even weggepoetst, je weet nooit wat hackers er mee kunnen doen)
Thuis heb ik de nerwerknaam ook wel eens opgevraagd, en dan staat er T-Mobile NL of KPN. De TCU is bij mijn Zoe al 2x vervangen, maar ik denk dat ik er bij het eerstvolgende bezoek, als ie voor de terugroepactie naar de garage moet, er naar laat kijken.
Vanmiddag heb ik eens een test gedaan terwijl de data niet door kwam. De Zoe stond daarbij in een parkeergarage op te laden (waar wel gewoon mobiel bereik was).
De netwerkstatus in de auto geeft aan VERBONDEN, maar via de i907 zie ik geen normaal telefoon netwerk geselecteerd. Dus de vraag is: Heeft ie dan wel verbinding?

Thuis heb ik de nerwerknaam ook wel eens opgevraagd, en dan staat er T-Mobile NL of KPN. De TCU is bij mijn Zoe al 2x vervangen, maar ik denk dat ik er bij het eerstvolgende bezoek, als ie voor de terugroepactie naar de garage moet, er naar laat kijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Bij mij is zowel de SIM id als de MCC / MCN niet ingevuld. De rest wel.
Dus kaduuuk?
Dus kaduuuk?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App
Dat was bij mij ook. Long story short: garage: kunt u het beste eerst even Renault service bellen. Renault service: kunt u het beste even een afspraak met de dealer maken. grmbl grmbl grmbl (denk hier even dat plaatje waar Obelix om een romeins "gemiddeld" harnas heeft gevraagd in "het vreemdenlegioen"). Vervolgens "by magic", en na overigens voordat ik belde te minste 8 weken offline te zijn geweest, ploink, contact. Ik kon me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat iemand ergens op een knopje heeft gedrukt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 280 Weergaves
-
Laatste bericht door IamNotStradamus
-
- 0 Reacties
- 206 Weergaves
-
Laatste bericht door Wijkkie
-
- 12 Reacties
- 1076 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 933 Weergaves
-
Laatste bericht door M10
-
- 2 Reacties
- 192 Weergaves
-
Laatste bericht door DeKroniek
-
- 3 Reacties
- 865 Weergaves
-
Laatste bericht door exroosje
-
- 26 Reacties
- 3252 Weergaves
-
Laatste bericht door Jannes-46