Herkenbaar probleem?

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
claudia23
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 jun 2015 20:44

Herkenbaar probleem?

Bericht door claudia23 »

Model/uitvoering :Megane Grand Tour
Bouwjaar :2007
Brandstof :benzine

Even wat voorinformatie..Vorig jaar ging regelmatig het sleuteltje branden en gaf de boord computer electrische storing aan. Ook werkte de airco regelmatig niet. Auto is uitgelezen en bleek de sensor vd aircorpomp de boosdoener te zijn. Dit is tien gemaakt. De melding electronische storing bleef hij weergeven met als gevolg dat de cruise control en begrenzen ook niet deden. Ondertussen viel de airco ook steeds weer uit maar na een reset deed deze het steeds weer. En electrische storing werd steeds gegeven. Heel af en toe werd de storing niet gegeven en kon de cruise controle in gebruikt worden, maar dit was hoog uit vijf minuten. . Uiteindelijk hebben we de airco pomp vervangen in de hoop dat de reden dat de cruise control niet werkt doordat de auto steeds storing geeft. Nu zit de nieuwe aircorpomp erin maat geeft de auto nog steeds storing weer. Nu vermoed de garage dat het de schakelaar of klokspring is vd de cruise control /begrenzen knop. Dit gaat weer veel geld kosten... .De garage dacht eerst dat de auto storing gaf vanwege de airco sensor die niet met de software van de oude pomp goed kon samen werken. Maar nu met de nieuwe pomp dus nog storing. Stel ik laat nu de klokspring maken, wie zegt mij dat de auto vervolgens geen storing weer geeft? Ik heb eigenlijk gewoon even behoefte aan jullie ervaringen...De begrenzer zelf werkt wel, maar de gas knop op het stuur dus niet. .Daarom lijkt het ons gek dat het aan de schakelaar of klokspring ligt....Willen jullie eens meedenken? Wij weten het nl niet meer en zijn inmiddels aardig wat euros ligter...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Actief als: particulier

Re: Herkenbaar probleem?

Bericht door kaleido 1 »

Is hij al eens met renault specifieke uitlees apparatuur uit gelezen ?
Wat zijn de foutcodes die er in zitten ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
claudia23
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 jun 2015 20:44

Bericht door claudia23 »

Dank voor je reactie kaleido. De auto is uitgelezen bij een Renault de dealer alleen heb ik niet specifiek de fout codes opgevraagd. De auto staat inmiddels weer thuis op de oprit. Zojuist heb ik de auto gestart, ik druk meteen de knop van de cruise control in een bij het draaien van het stuur zegt het schermpje nu ineens controleer snelheid regelaar.Deze melding zie ik nu voor het eerst. ...als ik hem om klik naar de begrenzer stand lijkt dat gewoon te werken. Het oranje sleuteltje blijft gewoon onaf gebroken branden. ..Ik zou er gewoon zo van balen, als blijkt dat de melding electronische storing alsnog Brand na dat ik opdracht geef om de klokspring en schakelaar wel laat maken. ..Maar nu met deze melding vd snelheid regelaar zie ik het wel wat zonniger in. .Maar deze melding geeft de board computer alleen maar als ik de knop op die stand zet. .Is het niet logischer dat de board computer deze melding meteen al laat zien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
Actief als: particulier

Bericht door mechanic »

Neem aan dat er ook nieuwe software vd airco in is gekomen? Hoort immers bij een nieuwe pomp die om deze reden vervangen wordt.
De kloksring is door te meten,en de fout is op te roepen. Duidelijker kan je het de dealer niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut