Hoe krijg ik de kap rondom mijn versnellingspook los?

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Nillow
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2012 00:44
Actief als: particulier

Hoe krijg ik de kap rondom mijn versnellingspook los?

Bericht door Nillow »

Renault Kangoo 1.9 D55 :
1999 :

Dag allemaal,

Sinds vorige week ben ik de trotse bezitter van een Kangoo uit 1999.
Ik ben niet al te technisch en ik hoop dat deze vraag dan ook onder 'interieur' valt, maar ik ga hem in elk geval stellen.

Ik heb een klein probleempje. Ik wil twee inbouw contactdozen inbouwen en nou lijkt het me wel netjes als ik dat doe in de kap die rondom mijn versnellingspook zit. Helemaal vooraan zitten twee schroefjes en na een beetje wrikken, kwam deze los.
Nou zit er alleen nog een versnellingspook met zo'n rubberen zak er omheen waardoor ik die kap niet los kan krijgen. Enige tijd op google leverde me eigenlijk niets op en ik vermoed dat dit echt niet al te moeilijk moet zijn.

Weet iemand hoe ik deze kap even los kan halen en mee naar huis kan nemen om daar verder te bewerken?

Alvast bedankt voor de eventuele moeite.

Groet,

Nils

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Nillow
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2012 00:44
Actief als: particulier

Re: Hoe krijg ik de kap rondom mijn versnellingspook los?

Bericht door Nillow »

Ik kwam na enig zoeken een instructiefilmpje tegen van een andere auto en ben het eens gaan proberen bij mijn eigen auto.
Wat ik wilde is gelukt, dus zal ik zelf het antwoord geven (ik zag dat er nogal belangstelling naar was).

Het klusje was eigenlijk te simpel voor woorden.
Het is ook de eerste handeling die je uit moet voeren als je de kap los wil maken!
Je pakt stevig de leren of kunststof huls of hoes rondom de pook en trekt hem krachtig en langzaam omhoog.
Hij zit met een soort frame in het harde kunststof gedrukt. Na het trekken, gaat het vrij makkelijk los.
Let er wel op dat je echt met enig beleid trekt, maar trek hem wel echt een beetje stevig omhoog.

Als hij los is, kan je het frame een beetje overeind zetten en een klein stukje draaien. Dan heb je zicht en kan je straks de kunststof cover er overheen trekken. Als je in de zojuist gemaakte opening kijkt, zie je dat de kap met twee schroeven vast zit aan een stevig kunststof frame. Deze schroef je voorzichtig los en let op dat er klemmetjes los kunnen vallen vanaf de onderkant van de schroef. Dit is niet erg, die kan je achteraf weer terug schroeven, maar raak ze niet kwijt.

Dan rest er niets anders dan de twee schroefjes los te maken die de kap aan de voorkant vasthouden. Ongeveer onder de asbak zitten namelijk nog twee torx-schroeven. Nadat deze losgehaald zijn, kun je voorzichtig de kap omhoog trekken.

Op dit moment zul je merken dat de schakelaar voor de deuren vastzit en dat je bijna niet kunt zien hoe die schakelaar vastzit. Dan moet je namelijk onder de kap kijken en dat vereist een onmogelijk gekronkel in de auto. Het goede nieuws voor jullie is dat ik dat al voor jullie gedaan heb. Het is een vrij simpele stekker die er maar op een manier in kan. Steek je hand onder de kap en voel de stekker. Ga er nog niet meteen aan trekken! Aan één zijkant van de stekker zit een soort lipje. Als deze niet ingedrukt is, krijg je hem niet los. Druk hem stevig in en trek krachtig en met beleid langzaam de stekker los.

Nu kun je de kap over de pook heentrekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht