Hulp gevraagd !!!

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Meganieker
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 18 mei 2011 19:30
Actief als: particulier

Hulp gevraagd !!!

Bericht door Meganieker »

beste mede rijders,

bij deze heb ik even een paar kleine vraagjes.
Onze auto heeft nu op LPG-G3 170.000 km gelopen.
Deze auto heb ik met 168.000 km aangekocht.

Nu heb ik inmiddels 3x problemen gehad met de bobines, de ene na de andere die defect is geraakt.
Hoevaak komt dit gemiddeld voor en wat zou de oorzaak kunnen zijn ?

Tevens heb ik een vraag met betrekking tot de koppeling, helaas is de onderhouds historie niet bekend maar zou het kunnen dat de koppelingsplaten ver op zouden kunnen zijn ?
ik merk namelijk dat het koppelingspedaal erggggg ver omhoog dient te komen voordat rijden mogelijk is (denk de laatste 2 cm).

Nu heb ik me laten vertellen dat deze koppeling niet slipt, maar de auto hoog in toeren zou gaan lopen waarna de koppeling defect zou zijn en vervangen moet worden.

Ik merk wel dat wanneer ik de auto in de 1e of 2e versnelling zet en de koppeling op laat komen op de handrem dat de auto uiteindelijk afslaat (dit is goed). wanneer ik dan weg rijdt, hakkelt de auto bij het optrekken !

Wat is een gemiddelde prijs voor de montage van een nieuw koppelingsset ??

alvast bedankt voor de reacties

Groet Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

De bobines knallen er uit als het ze te heet wordt, volgens mij.

Tip: hou een extra bobine in je auto (volgens mij circa 60 Euro) en weet hoe je ze zelf moet vervangen. Ik had daar info over, maar MSN had mijn site eraf gegooid. :evil:

Een koppeling hoort ergens halverwege goed aan te grijpen, dus je koppeling is wel aan vervanging toe. Wat je kunt doen is via www.mijngarage.nl een offerte laten aanvragen en dan weet je gelijk de beste (goedkoopste) prijs. Geheel vrijblijvend. Heb ik ook laten doen en volgende week wordt de distributieriem vervangen bij de Profile.

Zalig Pasen nog :wink:

Groet,
Scenic
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Meganieker
lid
lid

scenic schreef:De bobines knallen er uit als het ze te heet wordt, volgens mij.

Tip: hou een extra bobine in je auto (volgens mij circa 60 Euro) en weet hoe je ze zelf moet vervangen. Ik had daar info over, maar MSN had mijn site eraf gegooid. :evil:

Een koppeling hoort ergens halverwege goed aan te grijpen, dus je koppeling is wel aan vervanging toe. Wat je kunt doen is via www.mijngarage.nl een offerte laten aanvragen en dan weet je gelijk de beste (goedkoopste) prijs. Geheel vrijblijvend. Heb ik ook laten doen en volgende week wordt de distributieriem vervangen bij de Profile.

Zalig Pasen nog :wink:

Groet,
Scenic

thnks voor de reactie en ook nog zalig pasen.

weet je dan ook misschien of het vervangen van een koppeling in de BOVAG garantie zit ?
heb de auto immers pas 3 weken :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

Als dat aangrijpen van de koppeling in de drie weken tijd zo erg achteruit is gegaan, lijkt me dat een garantie gevalletje.

Maar als je het al bij de proefrit had opgemerkt dan niet, je had het dan even moet aankaarten bij de verkoper. Dan valt het denk ik onder normaal onderhoud en krijg je geen compensatie.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Meganieker
lid
lid

scenic schreef:Als dat aangrijpen van de koppeling in de drie weken tijd zo erg achteruit is gegaan, lijkt me dat een garantie gevalletje.

Maar als je het al bij de proefrit had opgemerkt dan niet, je had het dan even moet aankaarten bij de verkoper. Dan valt het denk ik onder normaal onderhoud en krijg je geen compensatie.

heb de auto gekocht zonder proefrit, heb er namelijk al eerder auto's gekocht en geen problemen mee gehad.
er werd in iedergeval bovag op gegeven.

maar ik zal vrijdag ff in onderhandeling gaan en eens gaan kijken hoe we eruit komen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut