Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 aug 2010
- Laatste bezoek: 15 mei 2015 10:03
- Actief als: particulier
Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Renault Grand Scenic 1.5 dci
2005
Diesel
Het begon allemaal een aantal weken geleden, vervuilde diesel in de tank gekregen.
Om een lang verhaal kort te maken hebben we nu sinds die tijd alleen maar ellende.
Van en naar de garage, diesel eruit, filter vervangen, melding "Injectie/Inspuiting defect", weer uit laten lezen en dan zijn er 2 injectoren defect, leuk kostenplaatje kregen we van de dealer..............NOT!!!!!!!
Toen we wegreden bij de garage viel ook nog eens het dashboard uit, twee dagen later stond het bestuurdersraam 's ochtends open en een halve week later deed ook linksachter de raambediening het niet meer.
We wisten niet dat een auto in zo'n korte tijd op restwaarde = sloopwaarde uit kan komen.
We besloten een aantal dagen bedenktijd wat nu te doen, maar helaas, er kwamen startproblemen bij en sinds vanmorgen start hij helemaal niet meer (slaat niet aan).
Nu heeft een vriend van ons geadviseerd de 4 injectoren te vervangen en dat we dan van de motorproblemen af zijn, volgens hem kan er nu maar zo een derde injector stuk zijn gegaan.
* Vraag 1: klopt het dat bij twee defecte injectoren je het beste alle vier tegelijk moet vervangen?
* Vraag 2: kunnen de defecte injectoren enigszins invloed hebben gehad op het defect raken van het dashboard en de bedieningen van beide ramen aan de gehele linkerkant van de auto?
2005
Diesel
Het begon allemaal een aantal weken geleden, vervuilde diesel in de tank gekregen.
Om een lang verhaal kort te maken hebben we nu sinds die tijd alleen maar ellende.
Van en naar de garage, diesel eruit, filter vervangen, melding "Injectie/Inspuiting defect", weer uit laten lezen en dan zijn er 2 injectoren defect, leuk kostenplaatje kregen we van de dealer..............NOT!!!!!!!
Toen we wegreden bij de garage viel ook nog eens het dashboard uit, twee dagen later stond het bestuurdersraam 's ochtends open en een halve week later deed ook linksachter de raambediening het niet meer.
We wisten niet dat een auto in zo'n korte tijd op restwaarde = sloopwaarde uit kan komen.
We besloten een aantal dagen bedenktijd wat nu te doen, maar helaas, er kwamen startproblemen bij en sinds vanmorgen start hij helemaal niet meer (slaat niet aan).
Nu heeft een vriend van ons geadviseerd de 4 injectoren te vervangen en dat we dan van de motorproblemen af zijn, volgens hem kan er nu maar zo een derde injector stuk zijn gegaan.
* Vraag 1: klopt het dat bij twee defecte injectoren je het beste alle vier tegelijk moet vervangen?
* Vraag 2: kunnen de defecte injectoren enigszins invloed hebben gehad op het defect raken van het dashboard en de bedieningen van beide ramen aan de gehele linkerkant van de auto?
Liebe Grüße aus Deutschland.........und in Holland ist alles besser 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 aug 2010
- Laatste bezoek: 15 mei 2015 10:03
- Actief als: particulier
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Door omstandigheden een tijd niet online kunnen zijn maar toch nog even terugkomend op dit onderwerp.
Bij de renaultdealer en diagnose vast laten stellen, de injectoren 1 en 3 zijn defect en voor 800 EUR is het verholpen.
En dat vind ik nogal wat en mijn vraag is dus nu:
* Zijn ze dan ook echt st uk of kunnen ze ook vervuild oid zijn?
* Op eBay is voldoende aanbod aan gebruikte/gereviseerde injectoren voor zo'n 130 EUR p.st. maar dan de inbouw nog, kun je dit ook zelf doen? En zo niet, kent iemand wat goedkopere adressen dan de Renault dealer, en als het dan even kan oostelijk in Nederland gelezen daar wij woonachtig zijn in Duitsland?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, mijn dank zou enorm zijn!!!!!
Bij de renaultdealer en diagnose vast laten stellen, de injectoren 1 en 3 zijn defect en voor 800 EUR is het verholpen.
En dat vind ik nogal wat en mijn vraag is dus nu:
* Zijn ze dan ook echt st uk of kunnen ze ook vervuild oid zijn?
* Op eBay is voldoende aanbod aan gebruikte/gereviseerde injectoren voor zo'n 130 EUR p.st. maar dan de inbouw nog, kun je dit ook zelf doen? En zo niet, kent iemand wat goedkopere adressen dan de Renault dealer, en als het dan even kan oostelijk in Nederland gelezen daar wij woonachtig zijn in Duitsland?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, mijn dank zou enorm zijn!!!!!
Liebe Grüße aus Deutschland.........und in Holland ist alles besser 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3523
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 12 jun 2025 08:23
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Ze kunnen ook vervuild zijn, maar over het algemeen kun je maar beter van het ergste uitgaan, en dat is dat ze helemaal stuk zijn en vervangen moeten worden.
Dat kan je in principe vaak wel zelf doen, al is de ellende met o.a. de Scenic dat je overal zo lastig bijkomt.
Van de begrote 800 euro zal dan ook het grootste deel zitten in de man-uren, en niet in de onderdelen, die overigens met een beetje shoppen ook nieuw nog acceptabel betaalbaar te kopen zijn.
Dat kan je in principe vaak wel zelf doen, al is de ellende met o.a. de Scenic dat je overal zo lastig bijkomt.
Van de begrote 800 euro zal dan ook het grootste deel zitten in de man-uren, en niet in de onderdelen, die overigens met een beetje shoppen ook nieuw nog acceptabel betaalbaar te kopen zijn.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
The only two negative things in live should be caster and camber
The only two negative things in live should be caster and camber
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 aug 2010
- Laatste bezoek: 15 mei 2015 10:03
- Actief als: particulier
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Tja, het klinkt en lijkt allemaal zo makkelijk maar heb zojuist van een verkopende partij gehoord dat de injectoren na het inbouwen gecodeerd moeten worden, is dat zo?
Liebe Grüße aus Deutschland.........und in Holland ist alles besser 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3523
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 12 jun 2025 08:23
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Dat klinkt mij compleet onbekend in de oren. Wie zei dat ?
* Weet iemand anders hier misschien meer over ? Gaan ze echt al zover dergelijke onderdeeltjes te coderen ? *
* Weet iemand anders hier misschien meer over ? Gaan ze echt al zover dergelijke onderdeeltjes te coderen ? *
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
The only two negative things in live should be caster and camber
The only two negative things in live should be caster and camber
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2691
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 30 mei 2025 13:48
- Actief als: particulier
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
De verstuivers hebben een code en dienen ingelezen te worden inderdaad.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3523
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 12 jun 2025 08:23
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Wat een waanzin.
Waarom is dat ?
Waarom is dat ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
The only two negative things in live should be caster and camber
The only two negative things in live should be caster and camber
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Niks waanzin, dit is tegenwoordig zo!
De elekronica dient deze te herkennen, de verstuivers zijn ook gecalibreerd, en dienen in de diesel bewaard te worden, anders gaan ze stuk.
Echter ik vind dat eerst de oorzaak grondiger onderzocht dient te worden.
Vervuilde brandstof gaat overal zitten, tank, pomp, leidingen, filter, hogedrukpomp, retour leiding, en tot slot in de verstuivers. Het komt zelfs voor dat het gehele brandstofsysteem vervangen moet worden.
Ga je nu alleen de verstuivers vervangen, dan loop je grote kans dat er weer schade optreedt.
Die defekte verstuivers zijn een gevolg!!, geen oorzaak.
mvg WillemS
p.s. zat er water in de diesel, of toch per ongeluk benzine getankt? Een moderne brandstofpomp kan hier echt niet tegen.
De ANWB tapt ieder jaar meer dan een miljoen liter verkeerd getankte brandstof af!!!
De elekronica dient deze te herkennen, de verstuivers zijn ook gecalibreerd, en dienen in de diesel bewaard te worden, anders gaan ze stuk.
Echter ik vind dat eerst de oorzaak grondiger onderzocht dient te worden.
Vervuilde brandstof gaat overal zitten, tank, pomp, leidingen, filter, hogedrukpomp, retour leiding, en tot slot in de verstuivers. Het komt zelfs voor dat het gehele brandstofsysteem vervangen moet worden.
Ga je nu alleen de verstuivers vervangen, dan loop je grote kans dat er weer schade optreedt.
Die defekte verstuivers zijn een gevolg!!, geen oorzaak.
mvg WillemS
p.s. zat er water in de diesel, of toch per ongeluk benzine getankt? Een moderne brandstofpomp kan hier echt niet tegen.
De ANWB tapt ieder jaar meer dan een miljoen liter verkeerd getankte brandstof af!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3523
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 12 jun 2025 08:23
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Kan best wezen, maar dan mag ik het nog wel waanzin vinden.WillemS schreef:Niks waanzin, dit is tegenwoordig zo!

Zie in je posting ook niet gemotiveerd waarom ze gecodeerd zijn of wat daar het voordeel van is.
Wel zie ik het nadeel, de 'zelfonderhouder' kan weer iets minder aan zijn eigen voertuig herstellen

¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
The only two negative things in live should be caster and camber
The only two negative things in live should be caster and camber
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Wen er maar vast aan dat je steeds minder zelf kan en mag aan de auto.
Dat inleren is omdat iedere verstuiver na de produktie toch weer net ietsje andere waarden heeft.
Bij het calibreren worden die in een code vastgelegd. Ja, en dat gebeurt in een "cleanroom".
Bij het monteren dient de computer te weten welke in welke cilinder zit om zo exact de juiste inspuittijd(milliseconde's) te kunnen geven. De toleranties zijn tegenwoordig zo klein en de inspuitdruk zo hoog(1500 bar!!) dat dit vereist is voor een goede loop van de motor. Zouden alle verstuivers dezelfde inspuittijd kijgen dan komt er toch een verschillende hoeveelheid brandstof in de cilinder en dit kan op termijn tot motorschade leiden.
Dat inleren is omdat iedere verstuiver na de produktie toch weer net ietsje andere waarden heeft.
Bij het calibreren worden die in een code vastgelegd. Ja, en dat gebeurt in een "cleanroom".
Bij het monteren dient de computer te weten welke in welke cilinder zit om zo exact de juiste inspuittijd(milliseconde's) te kunnen geven. De toleranties zijn tegenwoordig zo klein en de inspuitdruk zo hoog(1500 bar!!) dat dit vereist is voor een goede loop van de motor. Zouden alle verstuivers dezelfde inspuittijd kijgen dan komt er toch een verschillende hoeveelheid brandstof in de cilinder en dit kan op termijn tot motorschade leiden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 aug 2010
- Laatste bezoek: 15 mei 2015 10:03
- Actief als: particulier
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Om het verhaal nog even te complementeren voor WillemS: De basis ligt bij het feit dat er water in de tank terecht is gekomen.
Dit wisten we in eerste instantie niet dus we hebben er zo'n 50 tot 100km mee gereden, auto trok slecht, starten ging moeilijk.
Vervolgens is de diesel eruit gehaald en de boel gereinigd en het filter vervangen.
Liep weer als een zonnetje, behalve als je meteen flinke dot gas ging optrekken kwam de melding "Inspuiting defect".
Bij de officiële Renault dealer laten uitlezen waarbij naar boven kwam dat injectoren 1 en 3 defect zijn.
ECHT-FLINK-BALEN-DUS!!!!!!
En maak dus uit het verhaal van jullie op dat er niets anders op zit dan gewoon naar de Renault dealer te gaan, al zit die 800,00 EUR me wel dwars, denk ook niet dat ze zelf aangeschafte gereviseerde injectoren willen plaatsen.
Is dat 800,00 EUR een beetje in de goede richting of denken jullie dat het met een beetje shoppen nog wel voor minder zou kunnen.
Dit wisten we in eerste instantie niet dus we hebben er zo'n 50 tot 100km mee gereden, auto trok slecht, starten ging moeilijk.
Vervolgens is de diesel eruit gehaald en de boel gereinigd en het filter vervangen.
Liep weer als een zonnetje, behalve als je meteen flinke dot gas ging optrekken kwam de melding "Inspuiting defect".
Bij de officiële Renault dealer laten uitlezen waarbij naar boven kwam dat injectoren 1 en 3 defect zijn.
ECHT-FLINK-BALEN-DUS!!!!!!
En maak dus uit het verhaal van jullie op dat er niets anders op zit dan gewoon naar de Renault dealer te gaan, al zit die 800,00 EUR me wel dwars, denk ook niet dat ze zelf aangeschafte gereviseerde injectoren willen plaatsen.
Is dat 800,00 EUR een beetje in de goede richting of denken jullie dat het met een beetje shoppen nog wel voor minder zou kunnen.
Liebe Grüße aus Deutschland.........und in Holland ist alles besser 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Injectoren Grand Scenic 1.5 dci
Weet je 100% zeker dat alle water eruit is? Ik hoop dat er geen schade is aan de brandstofpomp(kan niet tegen water).
Laat je het repareren eis dan wel garantie op de totale reparatie.
En vraag of ze een "conditioner" aan de tankinhoud willen toevoegen om evt rest vocht te verwijderen.
SUC6
mvg WillemS
Laat je het repareren eis dan wel garantie op de totale reparatie.
En vraag of ze een "conditioner" aan de tankinhoud willen toevoegen om evt rest vocht te verwijderen.
SUC6
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 740 Weergaves
-
Laatste bericht door sheltiekim
-
- 3 Reacties
- 166 Weergaves
-
Laatste bericht door KDL
-
- 3 Reacties
- 503 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 643 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 320 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 12 Reacties
- 728 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 2 Reacties
- 324 Weergaves
-
Laatste bericht door gandalfnl