Kachel Grand Espace 3.0 V6-24V Automaat 1999 doet het niet.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 02 aug 2012 21:32
- Actief als: particulier
Kachel Grand Espace 3.0 V6-24V Automaat 1999 doet het niet.
Hi mensen,
Vandaag pas aangemeld en al 2 vragen.
Ik kwam er recentelijk achter dat de kachel in mijn Espace is 'afgekoppeld''; de slangen zijn aan elkaar gekoppeld in het motorcompartiment en dienen dus eigenlijk op de 2 verbindingen voor de kachel te worden aangesloten.
Blijkbaar heeft men dit gedaan omdat de kachel(radiateur) defect (of lek) was?
Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn om deze kachels te vervangen en (weer) aan te sluiten?
Ik heb via dit forum al het nodige gelezen en er wordt dus beweerd dat het hele dashboard eruit moet en dat er 2 kachels zitten (links bij de bestuurder en rechts bij de bijrijder)?
Echter ik heb ook bij een reactie gelezen dat het inbouwen kan zonder het dashboard te hoeven verwijderen; is dit ook een mogelijkheid?
Ik ben anders bang dat het nogal prijzig is vanwege de tijd die het kost, dus graag hoor ik van iemand wat dit globaal zou kunnen kosten en is er ook iemand bij wie ik dat kan uitbesteden, aangezien mijn dealer (Dorzo in Vlaardingen) nogal aan de prijs is.
Ter info; het ID-nummer van de auto is VF8JE0GL219914649
Alvast bedankt voor alle tips en voor iedereen een goed en goedkoop 2012.
Gr.
Robbedoes63
Vandaag pas aangemeld en al 2 vragen.
Ik kwam er recentelijk achter dat de kachel in mijn Espace is 'afgekoppeld''; de slangen zijn aan elkaar gekoppeld in het motorcompartiment en dienen dus eigenlijk op de 2 verbindingen voor de kachel te worden aangesloten.
Blijkbaar heeft men dit gedaan omdat de kachel(radiateur) defect (of lek) was?
Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn om deze kachels te vervangen en (weer) aan te sluiten?
Ik heb via dit forum al het nodige gelezen en er wordt dus beweerd dat het hele dashboard eruit moet en dat er 2 kachels zitten (links bij de bestuurder en rechts bij de bijrijder)?
Echter ik heb ook bij een reactie gelezen dat het inbouwen kan zonder het dashboard te hoeven verwijderen; is dit ook een mogelijkheid?
Ik ben anders bang dat het nogal prijzig is vanwege de tijd die het kost, dus graag hoor ik van iemand wat dit globaal zou kunnen kosten en is er ook iemand bij wie ik dat kan uitbesteden, aangezien mijn dealer (Dorzo in Vlaardingen) nogal aan de prijs is.
Ter info; het ID-nummer van de auto is VF8JE0GL219914649
Alvast bedankt voor alle tips en voor iedereen een goed en goedkoop 2012.
Gr.
Robbedoes63
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
Re: Kachel Grand Espace 3.0 V6-24V Automaat 1999 doet het ni
Is te doen zonder dash te verwijderen. je moet wel een groot gedeelte demonteren maar de basis blijft zitten.
je kunt tot het moment dat je de slangen los gaat maken gewoon met de auto blijven rijden.
de truc zit hem in het vervangen van de radiateurtjes door een versie waar de aansluit tuitjes los van zijn.
heb inmiddels begrepen dat zelfs de renaultgarage deze nu gebruikt want in het nieuwe garagehandboek staan ze ook vermeld.
heb ze zelf gekocht bij een radiateuren leverancier in rotterdam, dit was veeel goedkoper dan bij de renault.
ik heb het in twee fases gedaan eerst de passagiers kant( hier heb je meer ruimte doordat er geen pedalen zitten).
systeem weer gevuld en twee dagen mee gereden en toen de tweede kant gedaan. alles bij elkaar ongeveer 7 a 8 uur over gedaan.
heb het geluk bij een bevriende garage te mogen werken, maar heb geen speciale dingen nodig gehad, het is dus eventueel voor de deur te doen.
succes
je kunt tot het moment dat je de slangen los gaat maken gewoon met de auto blijven rijden.
de truc zit hem in het vervangen van de radiateurtjes door een versie waar de aansluit tuitjes los van zijn.
heb inmiddels begrepen dat zelfs de renaultgarage deze nu gebruikt want in het nieuwe garagehandboek staan ze ook vermeld.
heb ze zelf gekocht bij een radiateuren leverancier in rotterdam, dit was veeel goedkoper dan bij de renault.
ik heb het in twee fases gedaan eerst de passagiers kant( hier heb je meer ruimte doordat er geen pedalen zitten).
systeem weer gevuld en twee dagen mee gereden en toen de tweede kant gedaan. alles bij elkaar ongeveer 7 a 8 uur over gedaan.
heb het geluk bij een bevriende garage te mogen werken, maar heb geen speciale dingen nodig gehad, het is dus eventueel voor de deur te doen.
succes
Hide post links |
-
Hi RPS,
Bedankt, dat zal zeker schelen; bij de demontage van een heel dashboard kan er nogal wat kapot gaan, echter ik heb zelf niet de mogelijkheid (en kennis) om dat zelf te doen; enig idee wat het bij een (Renault) garage kost?
Er vanuit gaande dat het ze minder dan 7-8 uur kost?
Ik hoor graag.
Gr.
Robbedoes63
Bedankt, dat zal zeker schelen; bij de demontage van een heel dashboard kan er nogal wat kapot gaan, echter ik heb zelf niet de mogelijkheid (en kennis) om dat zelf te doen; enig idee wat het bij een (Renault) garage kost?
Er vanuit gaande dat het ze minder dan 7-8 uur kost?
Ik hoor graag.
Gr.
Robbedoes63
Hide post links |
-
- lid
het gaat ze zeker niet sneller lukken.
heb hier op het forum al begrepen dat er minimaal een dag voor wordt gerekend en soms twee.
je hebt niet veel kennis nodig vooral geduld en verstand.
met een setje torx bitjes kom je al een heel eind.
uiteraard even de accu los voor de airbags te zekeren.
even bellen naar de dealer en je weet meer, ze zullen je prima een prijs kunnen geven.
succes
heb hier op het forum al begrepen dat er minimaal een dag voor wordt gerekend en soms twee.
je hebt niet veel kennis nodig vooral geduld en verstand.
met een setje torx bitjes kom je al een heel eind.
uiteraard even de accu los voor de airbags te zekeren.
even bellen naar de dealer en je weet meer, ze zullen je prima een prijs kunnen geven.
succes
Hide post links |
-
Hi RPS,
Bedankt, ik ga ze toch maar even bellen, want het is redelijk fris in de auto.
Gr.
Robbedoes
Bedankt, ik ga ze toch maar even bellen, want het is redelijk fris in de auto.
Gr.
Robbedoes
Hide post links |
-
- lid
als je meer info wil stuur even je email via pm. we wonen niet ver van elkaar vandaan.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-