Ik moet van mijn Express uit 1996 de kachel vervangen. Is dat veel werk? Moet het dashboard eruit? Op de schakelaar staat wel spanning maar als ik de draden met elkaar verbind gebeurt er niets. Waarschijnlijk is de kachelmotor kapot. Kan ik ergens een handleidng vandaan halen?
Groeten,
Ron
Kachelmotor vervangen
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Hallo Ron,
De kachelmotor van een Express is van onder de motorkap bereikbaar.
Om het motorkapslot zit een zwarte kunststof plaat.
Hieronder zit de kachelmotor.
Deze plaat wordt op zijn plek gehouden door de rubbers aan de boven- en onderzijde.
Deze plaat verwijderen, hierna kijk je op een rooster met daarachter je kachelmotor.
Dit rooster zit vast met 2 kunststof vleugelmoeren.
Draai deze moeren los en verwijder dit rooster.
Nu is de motor bereikbaar.
Deze kan op 2 manieren vastzitten.
In een kunststof steun of zo in het huis.
De kunststof steun zit aan de voorzijde achter een klip gehaakt.
Met een schroevendraaier ertussen is deze meestal wel los te krijgen.
Anders kan je met een flinke ruk naar boven de motor er uit trekken.
Wanneer je in het huis kijkt, zijn de aansluitingen van de motor zichtbaar.
Deze doormeten of daar spanning opstaat.
Wanneer hier spanning op komt, is de motor stuk.
Heb ik nog wel liggen.
Succes.
Antonio.
De kachelmotor van een Express is van onder de motorkap bereikbaar.
Om het motorkapslot zit een zwarte kunststof plaat.
Hieronder zit de kachelmotor.
Deze plaat wordt op zijn plek gehouden door de rubbers aan de boven- en onderzijde.
Deze plaat verwijderen, hierna kijk je op een rooster met daarachter je kachelmotor.
Dit rooster zit vast met 2 kunststof vleugelmoeren.
Draai deze moeren los en verwijder dit rooster.
Nu is de motor bereikbaar.
Deze kan op 2 manieren vastzitten.
In een kunststof steun of zo in het huis.
De kunststof steun zit aan de voorzijde achter een klip gehaakt.
Met een schroevendraaier ertussen is deze meestal wel los te krijgen.
Anders kan je met een flinke ruk naar boven de motor er uit trekken.
Wanneer je in het huis kijkt, zijn de aansluitingen van de motor zichtbaar.
Deze doormeten of daar spanning opstaat.
Wanneer hier spanning op komt, is de motor stuk.
Heb ik nog wel liggen.
Succes.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 4926 RK Lage Zwaluwe
Hartstikke bedankt alvast. Ik ga de motor eruit halen en laat je asap weten of deze nog goed is of niet. Je hoort nog van me.
Groeten,
Ron
Groeten,
Ron
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 593 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 187 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 8 Reacties
- 700 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 9 Reacties
- 1031 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 254 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 6 Reacties
- 491 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 5 Reacties
- 308 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic