Kangoo 1.4. 1999
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Kangoo 1.4. 1999
Hallo Renaultexperts,
Heb de laatste tijd erg veel pech met mijn Renault Kangoo 1.4 1999.
1. Mijn auto valt soms helemaal uit als ik net aan het rijden ben, alles slaat af, dit komt alleen voor als het koud is en alleen in het begin, de auto kan ik dan nog wel starten, het komt voor als ik rem, voor het stopicht en als ik een bocht neem. later gebeurt het niet meer.
2. Bij het starten blijft het lampje (van de startonderbreker?) knipperen, hij start dan niet, soms na een tijdje wel, maar start wel weer als ik de deur van binnenuit op slot doe.
Ben bij de Renaultdealer geweest en zij hebben de auto en sleutel doorgemeten, maar geen storing gevonden. Het antwoord was dat het 9 van de 10 keer de BDP sensor kan zijn. De kosten hiervoor zijn € 130,00.
Heeft iemand hier dezelfde ervaring mee? Waar zit de BDP sensor? Hoe ziet het eruit? Wat kost een BDP sensor? Is het makkelijk zelf te vervangen?
3. De bijrijdersdeur, de schuifdeur en de kofferbak gaan niet meer open, reageren niet meer op de afstandsbediening van de sleutel, de bestuurderskant gaat wel open. De bijrijderskant en de schuifdeur gaan ook niet open met de sleutel de kofferbak kan ik wel openen met de sleutel. De ANWB is geweest en die zei dat de motortjes van de deur stuk zijn.
Wie heeft hier ervaring mee? Kun je dit zelf oplossen? wat kosten die motortjes? Hoe zien ze eruit? waar zitten ze?
Ik hoop dat jullie mij met deze problemen kunnen helpen! Ik heb goede hoop, want ik heb al gezien dat er veel experts op dit forum zitten.
grt!
Heb de laatste tijd erg veel pech met mijn Renault Kangoo 1.4 1999.
1. Mijn auto valt soms helemaal uit als ik net aan het rijden ben, alles slaat af, dit komt alleen voor als het koud is en alleen in het begin, de auto kan ik dan nog wel starten, het komt voor als ik rem, voor het stopicht en als ik een bocht neem. later gebeurt het niet meer.
2. Bij het starten blijft het lampje (van de startonderbreker?) knipperen, hij start dan niet, soms na een tijdje wel, maar start wel weer als ik de deur van binnenuit op slot doe.
Ben bij de Renaultdealer geweest en zij hebben de auto en sleutel doorgemeten, maar geen storing gevonden. Het antwoord was dat het 9 van de 10 keer de BDP sensor kan zijn. De kosten hiervoor zijn € 130,00.
Heeft iemand hier dezelfde ervaring mee? Waar zit de BDP sensor? Hoe ziet het eruit? Wat kost een BDP sensor? Is het makkelijk zelf te vervangen?
3. De bijrijdersdeur, de schuifdeur en de kofferbak gaan niet meer open, reageren niet meer op de afstandsbediening van de sleutel, de bestuurderskant gaat wel open. De bijrijderskant en de schuifdeur gaan ook niet open met de sleutel de kofferbak kan ik wel openen met de sleutel. De ANWB is geweest en die zei dat de motortjes van de deur stuk zijn.
Wie heeft hier ervaring mee? Kun je dit zelf oplossen? wat kosten die motortjes? Hoe zien ze eruit? waar zitten ze?
Ik hoop dat jullie mij met deze problemen kunnen helpen! Ik heb goede hoop, want ik heb al gezien dat er veel experts op dit forum zitten.
grt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 25 aug 2010 19:33
- Actief als: particulier
Re: Kangoo 1.4. 1999
Ik heb precies dezelfde problemen met mijn Kangoo 1.4 uit 1999.
De oorzaak kan ik maar niet vinden. Daarom ben ik erg benieuwd naar mogelijke oplossingen.
Zijn de problemen bij jou opgelost? Wat heb je allemaal geprobeerd?
De oorzaak kan ik maar niet vinden. Daarom ben ik erg benieuwd naar mogelijke oplossingen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
Bij de meeste auto 's gaat er veel draad naar de portieren.Als er 1 of meer draadjes over zijn dan is er van alles mis door het duizend maal plooien van de kabelbundel.>Het is onzichtbaar omdat er een mantel en isolatie rond zit.Het is een geduldig werkje met het doormeten maar arbeid adelt.Begin met deur die het meest open en toe gaat.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 22 sep 2011 20:37
dit euvel komt zeer bekend voor. Hebben we ook gehad met onze kangoo spring 1.4 uit 2000. Het trad op na ongeveer 5 jaar. Ik heb idd de BDP sensor laten vervangen en dat heeft 1 a 2 jaar goed geholpen. Nu treedt het weer langzaamaan op. Ben benieuwd komende winter. Als we hem nu uitlezen dan lijkt de lamdasensor weleens het euvel kunnen zijn. DE auto loopt nl bij stationair ook maar krapjes. Zo´n 700 toeren op de teller. Bij een koude motor lijkt het dan alsof hij wel wil uitvallen. Zodra de motor warm is, gaat het allemaal wel goed. Als het komende winter shit wordt, dan laat de ik de lamda´s vervangen. Ik vind het voor vrouwlief niet fijn, dat de auto na het starten, bij de eerste de beste kruising door het remmen uitvalt.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 01 sep 2010 20:51
Hallo,Matthijs L schreef:Ik heb precies dezelfde problemen met mijn Kangoo 1.4 uit 1999.
Zijn de problemen inmiddels opgelost? Wat was de oorzaak? Mijn vader heeft dezelfde problemen met zijn 1998 kangoo.
Groeten,
Richard
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut