Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb sinds vandaag een renault kangoo FC 1.5dci uit 2006 aangeschaft. deze heeft net een compleet onderhoud gekregen met nieuwe banden/remmen/distributieriem / alle vloeistoffen en filters enz..., echter tijdens het rijden merk ik dat er toch iets aan de hand is.
Als ik aan het rijden ben en laat het gas pedaal los hoor ik iets schudden in de richting vanonder de versnellingspook en ook bij het stil leggen van de wagen hoor ik het nog veel meer, een soort schuddend van wat ik denk de versnellingsbak. bij het starting hoor ik het soms ook. voor de rest rijd hij redelijk normaal. soms schakelt hij perfect en soms is het even zoeken. Het is precies of de versnellingsbak niet goed vast ligt of zo...Ik heb er niet zo zeer veel verstand van, misschien heeft hier iemand al ervaring/advies over.
De wagen heeft 120000km en heeft ook een tijdje stil gestaan voor ik heb gekocht heb. het betreft een manuele 5 versnellingsbak.
Slordig, die zal incorrect zijn terug gemonteerd na de riem wissel.
Gelukkig blijkt de schroefdraad nog heel, lange tijd doorrijden zo kan je op den duur een transmissie kosten!
Opgelost elk geval, mooi!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De versnellingsbak is kapot van mijn Renault Kangoo 4x4 (benzine) uit 2002.
Nu is mijn vraag,
Kan ik er een tweedehands versnellingsbak van een Kangoo (uit die periode) onder zetten of heeft deze 4x4 uitvoering een andere versnellingsbak?
Er zijn...
Ik ben op het moment trots eigenaar van een Clio 4 GT, die vanwege gezinsuitbreiding nu toch een maatje te klein blijkt te zijn. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een Megane 4 GT (of GT-line).
Hallo
Ben in bezit van een Grand Scenic Initiale diesel met automatische versnellingsbak van 2017, de laatste 2 jaren al enkele keren en dit telkens bij het goed optrekken op autosnelweg een rode pop-up op dashboard met melding controle automatische...
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn versnellingsbak.
- Koppeling werkt
- Ik kan niet schakelen met een draaiende motor. Ik kan de versnelling wel in zijn neutraal 'trekken'...
Hallo
Ik heb een renault megane estate limited 1.3 uit 2020
De kilometerstand is 103000.
Nu hoor ik als ik terug schakel van de 6e versnelling naar de 4e versnelling af en toe een kloppend geluid ik denk achterin.
Ook bij het schakelen van de 4e...