Kangoo 1.9D startprobleem geeft 'klik'

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie

Topic author
Jensgross
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2017 17:47
Actief als: particulier

Kangoo 1.9D startprobleem geeft 'klik'

Bericht door Jensgross »

Beste forumebruikers,

Ik heb jullie hulp nodig... :cry:

Ik ben sinds februari in het bezit van een Renault Kangoo 1.9D uit 2003. Ik heb er een bedje in gebouwd en ben er vorige week mee naar Frankrijk gereden. Vlekkeloze rit zonder problemen. Nu wilde ik eventjes naar het strand met de auto en toen opeens startte hij niet meer...

Het volgende vindt plaats: ik stop de hsleutel in het stopcontact en alle lampjes en alles gaan normaal branden. Als ik daarna de sleutel doordraai hoor ik een 'klik' geluid en er gebeurd verder niets. De startmotor slaat niet aan. Ik kan de sleutel ook niet nog eens doordraaien voordat ik eerst totaal terug draai.

De accu kan het niet zijn lijkt me. Ik kwam net terug van een hele lange rit dus de accu zou volledig opgeladen moeten zijn,het rondje in de accu oogt groen en bovendien hebben we de accuspanning gemeten en deze was meer dan voldoende.

Ik had iets gelezen over een soort startonderbreking. Ik heb drie sleutels. 2 sleutels zijn hetzelfde en 1 sleutel kan ik de deur mee openen en kan ik normaliter in het kontakt stoppen, omdraaien en de startmotor laten draaien. De motor slaat alleen niet aan met die sleutel. Toen op een gegeven moment hebben we iets gedaan met die aparte sleutel waardoor dus inderdaad weer de startmotor begon te draaien en daarna kon ik dan met de normale sleutel de auto starten. Echter, toen ik hem daarna opnieuw wilde starten gaf hij weer het klik geluid en het trucje met die andere aparte sleutel werkt ook niet meer. Maar misschien was het dan wel toeval.

Zou het iets met de startonderbreking kunnen zijn? Het is gek want het rode lichtje dat zou moeten knipperen met startonderbreking knippert niet.

Wat misschien wel van belangrijke informatie is: de afgelopen maanden had ik steeds vaker dat na het starten van de auto het lampje van het voorgloeien met een ander oranje lampje oplichten. Wanneer dit gebeurde, klonk het alsof de motor iets meer toeren maakte en kon ik het gas zo ver indrukken als ik wilde maar de auto bleef maar op een constante snelheid (ongeveer stapvoets) rijden. Als ik de auto dan daarna uit deed en opnieuw start was het altijd verholpen. Zou het hier dan iets mee te maken hebben of is dit een ander probleem? Dit lampje gaat nu ook branden.

Ik wil heel graag mijn roadtrip voortleggen. Gelukkig ben ik in Frankrijk dus een Renault dealers op alle hoeken van de straat, maar ik spreek 0.0% Frans. Vandaar dat ik hier eerst probeer en misschien hoge kosten kan voorkomen.

Wat zou het kunnen zijn? Niet de startmotor neem ik aan want deze deed het altijd gewoon zonder problemen en bovendien deed hij het die ene keer na die andere sleutel ook gewoon.

Alvast heel erg bedankt!

Groet,
Jens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.9D startprobleem geeft 'klik'

Bericht door de mon »

-Ik vermoed slechte starter of slechte massaverbinding . Heb je daar startkabels bij de hand ,leg enkel de zwarte startkabel aan de min-born accu en dan naar motorblok leggen(bloot stuk ijzer).
Dat is niet de schuld van sleutels denk ik . Rood pinkend ledje gaat continu branden bij contact aan,is ok zo, bij aanslaan motor zal het doven.
-2° truckje is met een stuk hout kloppen op die starter terwijl iemand start. Niet rechtstreeks met ijzer op dat magnetisch huis.
Ik heb in France ook eens problemen gehad met een dieselauto die remkracht verloor na lang remmen (scheurtje membraam booster) . Taalprobleem; ik ben een camping opgereden . Dikwijls zitten daar taalstudenten op stage . Via Engels naar hem heeft ie in't frans een occasie gevonden op een sloopbedrijf met de telefoon. Nu zal dat via internet zijn . En ge kunt zelfs schroeven op een camping.
Als laatste kan ik nog zeggen u laten in gang duwen en in 2° versnelling de koppeling laten opkomen.
Ik hoor het nog wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.9D startprobleem geeft 'klik'

Bericht door de mon »

Oftewel is zijn Kangoo weggespoeld in zee bij vloed oftewel is z'n bel-en internetkaartje plat.
Of zoveel met zijn voeten gepeeld ginds dat hij niemand meer wil zien. Ik zal maar wachten tot hij terug thuis is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jensgross
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2017 17:47
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.9D startprobleem geeft 'klik'

Bericht door Jensgross »

Haha!

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik kijk er al de hele tijd naar uit om er naar te kijken maar tot zo ver nog geen tijd voor gehad.

Begin volgende week krijg je van mij een update!

Grtz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht