kangoo 2003 1.9 dti motor slaat niet meer af.

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
martijn20
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2016 21:02
Actief als: particulier

kangoo 2003 1.9 dti motor slaat niet meer af.

Bericht door martijn20 »

hallo ik heb een kangoo van 2003 oud model met 1.9 dti motor sinds enkele dagen slaat de motor niet meer af als ik het contact uit zet.
het contactslot is goed deze is ook al vervangen als ik hem start en binnen 1 sec uitzet doet hij dit wel maar als hij langen dan 2 sec loopt en de controle lampjes zijn uit blijft de motor doorlopen als ik het contact uitzet e kachel en zo gaan wel met contact uit maar de controle lampen op het dashboard gaan iets minder fel branden en de motor blijft lopen als ik deze in de versnelling laat afslaan gaan in 9 van de 10 gevallen de dashboard lampen na ongeveer 4 seconde vanzelf uit. enkele dagen eerder is de electrische pomp van de stuurbekrachtiging er ook mee gestopt maar de motor zelf is nog goed er is dus ook iets met de aansturing ik weet niet of dit met elkaar te maken kan hebben.

Op autodata kan ik ook niet het goede schema vinden van een kangoo van 2003 met 1.9 dti motor kan iemand mij helpen aan een juist schema met overzicht van de zekeringen en relais of de mogelijke oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: kangoo 2003 1.9 dti motor slaat niet meer af.

Bericht door mil soluciones »

Een diesel werkt ook met motorolie als brandstof, als er sleet is op de zuigers kan er langs de zuigers motorolie in de verbrandingskamer komen en ontvlammen. Dit gaat enkel met warme motor, omdat de motorolie dan dunner vloeit.
Normaal rookt de auto dan heel erg, maar met de moderne uitlaatfiltering weet ik niet of dat nog goed zichtbaar is...
'k Heb het ooit beleefd met een Golf 2, die ging tenslotte geheel vanzelf hoog in toerental en de enige manier om hem te stoppen, was hem te smoren (luchtfilter toestoppen, geen zuurstof ->geen verbranding).
Is dus ook een mogelijkheid...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: kangoo 2003 1.9 dti motor slaat niet meer af.

Bericht door mechanic »

Op deze pomp zit een electronische afsluiter als ik me niet vergis. Wellicht is deze stuk.

Uitzetten kun je ook door de koppeling op te laten komen met bijv aangetrokken parkeerrem.
Niet ideaal maar bij nood zoals hier prima tot de reparatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
martijn20
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2016 21:02
Actief als: particulier

Re: kangoo 2003 1.9 dti motor slaat niet meer af.

Bericht door martijn20 »

Hallo heren bedankt voor jullie reactie's
mijn auto verbruikt geen olie, en hij doet het ook als hij koud is, en als ik de stroom eraf gooi slaat hij direct af dus het zit niet in de stop magneet.
het is iets met de computer of een relais wat blijft hangen of door de computer wordt aangestuurd.
MVG Martijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
martijn20
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2016 21:02
Actief als: particulier

Re: kangoo 2003 1.9 dti motor slaat niet meer af.

Bericht door martijn20 »

Hallo Heren ik heb beide problemen opgelost het was een massa probleem nu een extra massa kabel gelegd vanaf de massa van de stuurpomp naar de accu en nu werkt de stuurbekrachtiging weer en ook slaat de motor weer gewoon af. mvg Martijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht