Kangoo Probleem met chip of computer

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Varenberg
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 18:20
Actief als: particulier

Kangoo Probleem met chip of computer

Bericht door Varenberg »

Kangoo 1.4i:
1999
Benzine

Hey iedereen.

Ik heb een Kangoo 1.4i uit 1999, sinds enkele weken heb ik problemen met de sleutels en de startonderbreking. Met de hoofdsleutel bleef de startonderbreking moeilijk doen, met de reservesleutel deed hij het zonder dat de startonderbreking opging. Met startpilot in de luchtfilter slaagt hij aan, zonder blijft ie maar rondgaan zonder te starten. De benzinepomp werkt, die hoor ik aanslaan. Nieuwe batterijen in de sleutel had ik ondertussen ook geprobeerd evenals de reset in te drukken (de ongevalbeveiliging) Ik heb hem uiteindelijk na veel vijven en zessen (ik ben zelf Mechanieker geweest bij een renault garage) naar de garage hier achter de hoek gedaan. Daar zegt men dat de computer zou kapot zijn, waaruit ik de chip versta als ik goed ben???

Nu stelt men voor om er een nieuwe in te steken (kostprijs minstens 1000€, met volledige herprogrammatie door renault.) Tweedehands word me afgeraden omdat ik dan geen garantie heb. Wat zou ik best doen nu? Ik heb die 1000€ niet en vind dit een enorme investering voor een auto die 13 jaar oud is. Hopelijk vind ik hier wat raad...

Groeten,

Varenberg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Varenberg
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 18:20
Actief als: particulier

Re: Kangoo Probleem met chip of computer

Bericht door Varenberg »

Goed, het was dus de transponder en de reset knop was er ook aan voor de moeite... het is ondertussen vervangen en de auto rijdt terug, ik wacht nu al bibberend de factuur af...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht