Keycard, defectmeldingen

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 30700

Keycard, defectmeldingen

Bericht door Verwijderd 30700 »

Goedemorgen,

Op vakantie heb ik de keycard van mijn Renault Scenic automaat van 2004 per ongeluk in mijn broek laten zitten die vervolgens in de wasmachine is gegaan. Helaas geen reservekaart bij. De auto startte ondanks dat wel maar alleen als de kaart in de gleuf in het dashboard zat. Zo hebben we nog 2 dagen gewoon rondgereden in Spanje maar toen we vervolgens naar huis gingen zijn we na 400 km gestrand in Frankrijk. Na het tanken deed de auto niets meer en gaf alléén "kaart niet herkend" aan. De auto is afgesleept en wij naar een hotel. De volgende dag bij de garage gaf hij ineens de volgende meldingen: "laadstroom defect", "parkeerrem defect", "oliedruk" defect en leek het display op dat van een flipperkast..... Nadat de reserve kaart opgestuurd was naar ons hotel gaf hij ook daarmee allerlei storingen, piepen enz enz. Starten deed ie niet meer.

Nu staat de auto na 3 weken eindelijk in NL bij de garage maar zij weten ook 1-2-3 niet wat er aan de hand is.

Iemand enig idee???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Keycard, defectmeldingen

Bericht door demi »

Chris O schreef:Goedemorgen,

keycard van mijn Renault Scenic automaat van 2004 per ongeluk in mijn broek laten zitten die vervolgens in de wasmachine is gegaan
Das niet zo best, elektronica en water zijn niet de beste maatjes zeker niet als er ook nog eens wasmiddel in het spel zit want daardoor gaat de corrosie alleen maar sneller en de mineralen zorgen voor de nodige sluiting problemen

Na het tanken deed de auto niets meer en gaf alléén "kaart niet herkend" aan
Dus de kaart is dus inwendig uitgevallen oftewel echt defect
De auto is afgesleept en wij naar een hotel. De volgende dag bij de garage gaf hij ineens de volgende meldingen: "laadstroom defect", "parkeerrem defect", "oliedruk" defect en leek het display op dat van een flipperkast.....


Kan een spanning's / voltage probleem zijn, zou inderdaad kunnen dat de dynamo niet meer voldoende bijlaad en dus de boel in onderspanning komt en zodoende deze vreemde meldingen laat zien omdat niet alle computers van het multiplex systeem meer samenwerken, word er uitval weergegeven, flipperkast weergave van het instrumentenpaneel kan een oorzaak zijn van de onderspanning, heel soms kan dit een opzichzelf staan defect zijn aan het paneel zelf maar laat ik hier nu even niet vanuit gaan
Nadat de reserve kaart opgestuurd was naar ons hotel gaf hij ook daarmee allerlei storingen, piepen enz enz. Starten deed ie niet meer.
nog steeds onderspanning vermoed ik
Nu staat de auto na 3 weken eindelijk in NL bij de garage maar zij weten ook 1-2-3 niet wat er aan de hand is.Iemand enig idee???
Diagnose stellen met Clip uitlees apparatuur is de eerste pre, goed laten meten hoe gezond de accu nog is, dus hoeveel levens capriciteit de accu nog heeft op start ampère, en dynamo laten nakijken doormeten op hoeveel ampère en voltage deze nog levert, maar ik zou eerst eens beginnen heel simpel met de accu

En nog een TIP voor al de Renault rijders die op vakantie gaan of dagjesmensen, neem een reserve sleutel mee :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 30700

Re: Keycard, defectmeldingen

Bericht door Verwijderd 30700 »

Goedemorgen Demi,

Ik ga jouw informatie zeer zeker delen met de garage waar de auto nu staat!

En bedankt voor de tip ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Keycard, defectmeldingen

Bericht door demi »

nou ben benieuwd, laat ons in ieder geval weten wat de oplossing is geworden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 30700

Re: Keycard, defectmeldingen

Bericht door Verwijderd 30700 »

Wat bleek... Door al het gehannes met de auto had de accu een te lage spanning en kon niet meer opgeladen worden. Die was dus kapot.. Met een nieuwe werkte het nog niet goed en na een zoektocht hebben ze de massakabel die normaal gesproken op de accu zit gevonden onder de motor..... Als ik dus meteen de reservekaart op had laten sturen en de auto naar het hotel had laten slepen in plaats van naar een garage hadden we na één dag gewoon kunnen vertrekken.

Het hotel en huurauto hebben wel wat gekost maar de reparatie is dus heel erg mee gevallen, 230 euro :-) Gisterenavond opgehaald dus ik ben weer mobiel!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Keycard
    door Kapitein » » in Kadjar
    1 Reacties
    115 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone