koelvloeistof lekkage in voetenruimte Espace II (J63)
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 19 apr 2014 15:12
- Actief als: particulier
koelvloeistof lekkage in voetenruimte Espace II (J63)
Mijn Espace 2.0i GTS uit 1995 verliest veel koelvloeistof want deze moet ik zeer regelmatig bijvullen.
Nu is het ook al geruime tijd erg vochtig aan de voetenzijde aan de passagierskant.
Door even te googlen ben ik erachter gekomen dat dit mogelijk te maken zou kunnen hebben met een lekkage in het verwarmingssysteem dan wel een kapotte kachelradiateur.
Is iemand bekend met dit probleem bij dit type Espace (J63 type II) of zou het ook wat anders kunnen zijn.
Verder wil ik weten of een kapotte kachelradiateur makkelijk te verhelpen is of dat dit een dure grap gaat worden.
Alvast bedankt
Nu is het ook al geruime tijd erg vochtig aan de voetenzijde aan de passagierskant.
Door even te googlen ben ik erachter gekomen dat dit mogelijk te maken zou kunnen hebben met een lekkage in het verwarmingssysteem dan wel een kapotte kachelradiateur.
Is iemand bekend met dit probleem bij dit type Espace (J63 type II) of zou het ook wat anders kunnen zijn.
Verder wil ik weten of een kapotte kachelradiateur makkelijk te verhelpen is of dat dit een dure grap gaat worden.
Alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 24 mei 2023 21:12
Re: koelvloeistof lekkage in voetenruimte Espace II (J63)
Mijn ervaring is dat repareren uiteindelijk het beste werkt. Maar als je dat niet wilt (om wat voor reden dan ook), dan is Stop Leak letterlijk een goede oplossing. Demonstratie hier:
Is verkrijgbaar voor rond 15 euro bij iedere automaterialen-handel onder verschillende merken. Bij koelvloeistof doen en klaar. Desnoods herhalen als lekkage terugkomt. Is mij aangeraden door autokenners en het werkte bij kachelradiator-lek van m'n Espace III.
Is verkrijgbaar voor rond 15 euro bij iedere automaterialen-handel onder verschillende merken. Bij koelvloeistof doen en klaar. Desnoods herhalen als lekkage terugkomt. Is mij aangeraden door autokenners en het werkte bij kachelradiator-lek van m'n Espace III.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Dat stop leak spul verstopt ook de kachelradiateur. Resultaat is wel een dicht koelsysteem maar verder koud interieur.
Gewoon lek opzoeken en repareren of vervangen.
mvg WillemS
Gewoon lek opzoeken en repareren of vervangen.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Dank voor jullie reactie.
Ik had al een flesje stop leak (paas flesje, verkrijgbaar bij veel tankstations en bouwmarkten) in mijn koelsysteem gegoten, maar meer als "tijdelijke" oplossing.
De vraag blijft of een kapotte kachelradiateur het probleem van de koelvloeistof in de voetenruimte is of zou het ook wat anders kunnen zijn. Verder wil ik weten of een kapotte kachelradiateur makkelijk te verhelpen is zonder dat ik het hele dashboard hoef te verwijderen of dat dit een dure grap gaat worden.
Mijn Espace is voorzien van airco en ben er inmiddels achter dat die ook los moet.
Als jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit zelf kan doen, dan zouden jullie mij daar enorm mee helpen, want de dealer bij ons rekent 84,50 per uur excl. BTW en dat is een hoop geld voor iets wat misschien heel makkelijk zelf te doen is.
Ik had al een flesje stop leak (paas flesje, verkrijgbaar bij veel tankstations en bouwmarkten) in mijn koelsysteem gegoten, maar meer als "tijdelijke" oplossing.
De vraag blijft of een kapotte kachelradiateur het probleem van de koelvloeistof in de voetenruimte is of zou het ook wat anders kunnen zijn. Verder wil ik weten of een kapotte kachelradiateur makkelijk te verhelpen is zonder dat ik het hele dashboard hoef te verwijderen of dat dit een dure grap gaat worden.
Mijn Espace is voorzien van airco en ben er inmiddels achter dat die ook los moet.
Als jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit zelf kan doen, dan zouden jullie mij daar enorm mee helpen, want de dealer bij ons rekent 84,50 per uur excl. BTW en dat is een hoop geld voor iets wat misschien heel makkelijk zelf te doen is.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 04 sep 2014 10:27
- Contacteer:
Laat ik nu net hetzelfde hebben bij mijn Espace III. Daar krijgt men ook vochtige voeten
aan de bestuurderszijde als men de verwarming op warm zet. Ook beslaat me dan de
voorruit aan de bestuurderskant. Is dit (nu vraag ik het ook nog eens) een makkelijk
te repareren als je het zelf zou moeten doen en is het goedkoop of een duur grapje?
MvG.: RJ. Meesters
aan de bestuurderszijde als men de verwarming op warm zet. Ook beslaat me dan de
voorruit aan de bestuurderskant. Is dit (nu vraag ik het ook nog eens) een makkelijk
te repareren als je het zelf zou moeten doen en is het goedkoop of een duur grapje?
MvG.: RJ. Meesters
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Mee door blijven rijden is geen optie, zo'n lekstopmiddel ook niet want dan weet je zeker dat je verstoppingen krijgt.
Dus oorzaak opzoeken; lekkende leiding, slechte aansluiting of lekke kachelradiateur(en).
SUC6
mvg WillemS
Dus oorzaak opzoeken; lekkende leiding, slechte aansluiting of lekke kachelradiateur(en).
SUC6
mvg WillemS
Hide post links |
-
Dank voor je reactie, alleen is nog steeds geen antwoord op mijn vraag:
Is dit makkelijk zelf te doen en zo ja hoe.
Is dit makkelijk zelf te doen en zo ja hoe.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20
Goedendag,
De kachelradiatuur zit in het in het interieur ik dacht dat bij de Esoace2 alleen het onderste gedeelte van het dashboard gedemonteerd hoefde te worden. Ik weet wel dat het een hel operatie is om deze te vervangen.
Alles is zelf te doen als je maar handig bent met sleutelen. Je verteld dat de airco ook los moet, wat bedoel je daarmee.
Suc6 Martin
De kachelradiatuur zit in het in het interieur ik dacht dat bij de Esoace2 alleen het onderste gedeelte van het dashboard gedemonteerd hoefde te worden. Ik weet wel dat het een hel operatie is om deze te vervangen.
Alles is zelf te doen als je maar handig bent met sleutelen. Je verteld dat de airco ook los moet, wat bedoel je daarmee.
Suc6 Martin
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 28 nov 2023 10:53
bij de espace 1 moest de middenconsole eruit. Alles met alles een uurtje of 6 werk (uit en inbouw). Succes
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-