Koop versus Huur accu.

Plaats reactie

Topic author
TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Koop versus Huur accu.

Bericht door TonVH »

Wij zitten te denken aan een Zoe (R90 of Q90) echter verkeren in dubio of we een accu moeten huren of kopen.

We gaan er vanuit dat de Zoe vele jaren mee zal moeten dus huur wordt een erg dure aangelegenheid. Aan de andere kant heeft huur voordelen zoals garantie, zekerheid.

Wat zijn de gedachten van anderen? Zijn er mensen met een koopaccu?


Andere vraag. Zoe met koop is beduidend duurder maar hoe zit dat met de verzekering. Is de accu een accessoire dus meeverzekerd of?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Koop versus Huur accu.

Bericht door Casss »

Wij rijden nu 4 jaar in een Zoe met huur accu. Wanneer het alternatie van een koop accu voorhanden is dan zou ik voor een koop accu gaan. Onze Zoe levert nu op Maktplaats nog maar ca 9.000 euro op , mede vanwege de maandelijkse accu leasekkosten. Dat wordt voor een potentiële koper van een tweedehands auto een gevoelig punt in verhouding tot het overnamebedrag.
Ik hoop dat Renault voor de batterij huurders nog komt met een schappelijke overname/afkoopprijs en ik over 10 jaar niet nog steeds die huur hoef te betalen voor een dan oude accu..... ( e.e.a nog al ongewis )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Koop versus Huur accu.

Bericht door PieterZoe »

@TonVh bij koop is de batterij onderdeel van de auto. De totale aanschafprijs is bepalend voor de hoogte van de verzekering. De verzekeraar kijk niet apart naar de batterij als accessoire (doen ze ook niet met de deuren etc)

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 264
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: Koop versus Huur accu.

Bericht door jans01 »

Ik ben nog een leek op het gebied van electrisch rijden, maar over welke bedragen gaat het in dit voorbeeld ?
Bij huren heb je dan ook recht op een nieuwe accu als ie defect is ?
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Koop versus Huur accu.

Bericht door PieterZoe »

@jans01 voor prijzen Zoe met koop en huurbatterij zie website Renault. Bij huur wordt batterij vervangen indien defect of als capaciteit is onder 75% van de oorspronkelijke capaciteit (SOH)

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Koop versus Huur accu.

Bericht door zoe2goe »

Op dit forum valt het reuze mee, maar elders bestrijden huur en koop proponenten elkaar met een bijna religieus fanatisme. Feit is simpelweg dat er geen enkel goed antwoord is, je kunt op zijn hoogst argumenten verzamelen en kijken hoe die voor jezelf uitpakken. Hou er ook rekening mee dat de vroege vogels geen keuze hadden. Het was huren, punt uit.

Factoren die een rol zouden kunnen spelen zijn:
- heb je het geld voor de koop optie op de plank c.q. kun je het gunstige financieren?
- voel je je ongemakkelijk bij de verwachte levensduur of kostbare storing van een auto-batterij?
- denk je de auto erg lang te rijden?
- wil je de auto gedachtenloos aftrappen of ben je best zuinig?
- hoe hoog schat je de emotionele en financiële waarde van de extras bij huur (afsleep, reparatie bij 75 ipv 66%) in?

Ik heb de auto in 2013 gekocht en an dus alleen reflecteren op de verplichte huur, voor mij.
- Ik was oprecht bezorgd over levensduur en degeneratie gegeven ervaring met laptops en telefoons.
- ik vond de auto voor wat het aan auto leverde al behoorlijk aan de prijs. Nog eens 7K erbovenop was emotioneel lastig geweest. Ja ik weet dat dat min of meer een drogreden is, maar het speelde wel degelijk een rol
- ik zal de batterij over ongeveer 2 jaar "betaald" hebben in huur. In snap heel erg goed en heb er ook geen enkele moeite mee dat we het hebben over prijsniveaus van 5 jaar geleden met "forward financing". Dat je nu voor letter hetzelfde geld twee keer zo ver komt is de prijs van snelle innovatie. So be it.
- Ik hoop dat Renault mij niet het vel oer de oren zal halen en me over zeg eens 5 jaar nog steeds hetzelfde bedrag laat betalen, maar ik weet ook dat ik daar geen godgegeven recht op heb. Op termijn lagere huur of een redelijk overnamebod zou fijn zijn. Wat ik gezien heb loopt er in Duitsland een overname "proef", maar de overname-prijzen vind ik persoonlijk krankzinnig hoog. Ik vind dat jammer omdat ik tegen weggooien ben en dit karretje graag heel lang blijf rijden.

Conclusies (voor mij!)
- batterij gaat waarschijnlijk langer mee dan de auto. De angst was (en is voor velen) reëel, maar niet terecht.
- lastigheden bij verkoop met een huur-batterij is reëel, met name als de auto ouder is. Ik schat in dat de enige weg een nieuwe Renault kopen is en deze ZOE inruilen.
- Ik zou als ik nu moest kiezen waarschijnlijk kopen, maar erken dat ik in 2013 de auto waarschijnlijk helemaal niet gekocht zou hebben als dat de enige optie was.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SanderdK
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2018 21:20
Actief als: particulier

Re: Koop versus Huur accu.

Bericht door SanderdK »

Vraagje hierover:

Op de site van Renault.nl https://www.renault.nl/modellen/elektri ... jhuur.html staat een tabel met huurprijzen per jaarlijke kilometers. Onbeperkt kost voor particulieren 119 euro per maand excl verzekering.

Maar op de sites van diverse dealers staat een andere tabel, met prijzen voor verschillende contractduren, meer prijzen per vaste kilometers en geen prijs voor onbeperkte aantal kilometers.Is dit alleen voor zakelijke gebruikers? Ik zie dit nergens uitgelegd...
https://oving.nl/motor-en-batterijhuur-renault-zoe/ https://www.munsterhuisrenault.nl/conte ... st-zoe.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Niek_
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 okt 2016 14:13
Actief als: particulier
Locatie: Lunteren

Re: Koop versus Huur accu.

Bericht door Niek_ »

SanderdK schreef:Vraagje hierover:

Op de site van Renault.nl https://www.renault.nl/modellen/elektri ... jhuur.html staat een tabel met huurprijzen per jaarlijke kilometers. Onbeperkt kost voor particulieren 119 euro per maand excl verzekering.

Maar op de sites van diverse dealers staat een andere tabel, met prijzen voor verschillende contractduren, meer prijzen per vaste kilometers en geen prijs voor onbeperkte aantal kilometers.Is dit alleen voor zakelijke gebruikers? Ik zie dit nergens uitgelegd...
https://oving.nl/motor-en-batterijhuur-renault-zoe/ https://www.munsterhuisrenault.nl/conte ... st-zoe.pdf
Ik ben particulier en heb sinds aanschaf van de auto (2 jaar geleden) een onbeperkt kilometerscontract voor 119 euro per maand.
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Koop versus Huur accu.

Bericht door klwinkel »

In principe zou de Renault (RCI Bank) de batterij moeten vervangen als deze onder de 75% komt...

Ik zeg bewust "in principe", want er zitten wel wat addertjes onder het gras (praat uit ervaringen met een Fluence ZE):

- de Gezondheid van de batterij wordt uitgelezen uit de batterij software zelf, dus je kunt het niet zelf bepalen aan de hand van de actieradius.
- Bij de Fluence ZE blijkt nu dat na 6 jaar al verschillende huur contracten NIET meer zijn verlengd door Renault, je mag dan de batterij overnemen voor een paar honderd euro. Dat lijkt mooi, maar is eigenlijk heel zuur, want net nu nader je die 75% grens... Dus 6 jaar betaald voor een bepaalde zekerheid die er helemaal niet is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Garantie van de accu
    door C.I.A. » » in Algemeen Z.E.
    1 Reacties
    544 Weergaves
    Laatste bericht door Sordone
  • Accu / electronica issues
    door djeen » » in Electronica
    2 Reacties
    92 Weergaves
    Laatste bericht door djeen
  • Renault Twizy accu
    door Wout-Seuren » » in Twizy
    0 Reacties
    392 Weergaves
    Laatste bericht door Wout-Seuren
  • 12V accu vervangen; onderhoudsschema en garantie
    door Mastah » » in Algemeen Zoe
    8 Reacties
    812 Weergaves
    Laatste bericht door Pleiades
  • Renault Zoe 2023 accu in spaarstand
    door Lantaarnpaal » » in Technische vragen Zoe
    0 Reacties
    141 Weergaves
    Laatste bericht door Lantaarnpaal
  • Accu overkopen - contact met Mobilize FS?
    door domipost » » in Algemeen Zoe
    3 Reacties
    399 Weergaves
    Laatste bericht door zoe2goe
  • ZE50 occasion prijs accu
    door ErmoZE50 » » in Algemeen Zoe
    1 Reacties
    390 Weergaves
    Laatste bericht door Mastah