Volgende week zaterdag wil ik een Renault Laguna gaan kopen, vandaar dat ik een account op dit forum heb gemaakt (en al diverse topics heb doorgelezen). Laat ik me eerst even kort voorstellen: mijn naam is Maarten, 27 jaar en ik werk als ZZPer in de IT. Van auto's weet ik vrijwel niets.
De auto die ik wil gaan kopen is een Renault Laguna Grand-Tour Tech Line uit 2006 met 70.000km op de teller. Deze auto heeft een 2 liter benzine motor en wordt verkocht door een Renault dealer die de auto ook aan de eerste eigenaar heeft verkocht en altijd heeft onderhouden. Aangezien ik een eind moet rijden naar deze dealer heb ik alvast een voorlopig koopcontract getekend met afspraken over o.a. de verkoopprijs en garantie. Jaren geleden heb ik een paar weken in een Renault Laguna Grand-Tour Privilege uit circa 2002 gereden en dat beviel zo goed dat ik er nu zelf een wil bezitten. Volgende week ga ik dus een proefrit maken en neem ik daarna de auto direct mee (deze wordt in de tussentijd voorzien van APK, reiniging en een onderhoudsbeurt). Mocht de proefrit toch tegenvallen, dan gaat de koop niet door.
Aangezien deze auto verkocht wordt door een Renault dealer en ook altijd door hun is onderhouden, verwacht/hoop ik geen problemen bij deze aanschaf. Toch wil ik jullie vragen om tips en adviezen: Wat zijn bekende euvels van dit model? Is dit een verstandige koop? Waar moet ik op letten, wat moet ik vragen?
Alvast hartelijk dank voor de eventuele reacties