Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Jazeker de automatische verlichting werkt! Inmiddels ben ik weer thuis van vakantie en hoop ik komende week tijd te vinden om de auto te wassen Heb momenteel nog wel een puntje: de deuren gaan niet keyless open, ik moet met de keycard openen en sluiten. Dat deed de auto ook op de eerste dag van mijn vakantie, maar daarna werkte het spontaan weer. Via google lees ik dat het starten met de keycard in de reader het reset, maar dat heeft het nog niet opgelost. De auto start wel gewoon keyless, dus ik probeer nog wel een en ander voor ik de verkoper weer bel voor advies
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006
Dit hoort zo.
Sluit je de auto met de keycard af dan moet je hem daarna ook weer met de keycard openen.
Start je daarna handsfree de motor dan staat hij weer op handsfree stand en zal hij bij weglopen vanzelf op slot gaan.
Je kan het zo testen!
Let op met het handsfree signaal, het gaat dwars door betonnen muren heen.
Ik had ooit mijn auto op de oprit en binnen lag de keycard op zijn vaste plekje, hemelsbreed 2 m vd auto.
Kon iemand dus mooi zo de auto openen...
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Super dealer! Ik ben ook wel erg benieuwd wat er nu aan de hand was met de radio. En wat voor een los deel van het systeem. De wisselaar of de versterker? Hebben ze dat verteld?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
dat is ieder voor zich natuurlijk. maar hoe zit het met storingen. renault stond bekend om vooral elektrische storingen, motorproblemen. en hoe doet ie het op LPG?
Daarnaast heef ie nog maa 99000 KM gelopen
Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me liet horen (ik heb in juli dit topic geopend), laat ik mijn ervaringen van de tussentijd even delen:
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik sinds kort de Renault Laguna Grand-Tour Tech Line uit 2006, die in dit topic besproken is. Mijn laatste berichtje was dat de keyless entry vreemd deed. Ik heb dat hier bij een lokale dealer laten onderzoeken en zij vertelden dat de antenne van dit systeem in de achterkant van de auto vervangen moest worden. Ik ben daarom naar de Renault dealer in zeeland gereden (waar ik de auto gekocht heb), om binnen de garantie dit probleem te laten verhelpen. Zij kwamen tot de conclusie dat mijn auto die antenne helemaal niet heeft... Wel wisten ze wat er echt aan de hand is: blijkbaar hebben mijn keycards een accuutje in zich (naast het vervangbare batterijtje) en die moet je af en toe opladen door de keycard in de auto te doen (dus niet keyless starten). Sinds ik dat regelmatig doe werkt het feilloos.
Daarna heb ik (weer bij de lokale Renault dealer hier bij mij) winterbanden en bijbehorende 16" velgen (niet van die lelijke stalen zwarte) op de auto laten zetten. Dat ging gelukkig prima. Enige tijd geleden ontstond er een nieuw probleempje met de auto: ik kon niet meer tanken. De benzine liep er bij het tanken slechts heel langzaam in en de pomp sloeg steeds af. Ik heb de lokale Renault dealer weer het onderzoek laten doen en zij constateerden een probleem in de benzineleiding. Aangezien die geintegreerd is in de benzinetank, wilden zij de hele benzinetank vervangen (kosten: EUR 800+ puur voor materiaal). Vervolgens ben ik weer naar de Renault dealer in Zeeland geweest (ivm garantie) en heb ik van hun enkele dagen een leenauto gekregen. Zij bevestigden het probleem met de benzineleiding, maar ze hebben dat stuk slang gerepareerd en niet de hele tank vervangen. Sindsdien is tanken weer probleemloos mogelijk.
Kort samengevat heb ik dus wel wat probleempjes met de auto gehad, maar dat neemt het enorme rijplezier van de auto niet weg. Hij rijdt echt fantastisch, zowel in Duitsland met 200+ km/uur over de snelweg als achteraf over kleine zandweggetjes. Ik heb er dan ook nog geen minuut spijt van gehad. Sterker nog: ik heb iedere dag weer enorm plezier van deze auto. Wel denk ik dat dit geen auto is "voor de kleine portemonnee". Ondanks dat er nog garantie op mijn auto zit, heb ik toch al wel redelijk wat kosten gemaakt.
Tot slot: In de tussentijd heb ik de auto uiteraard wel gewassen (en gekleid, etc) met mijn Meguiars set. Helaas ben ik vergeten foto's te maken en hier online te zetten. Ik hoop er binnenkort aan te denken om even een fotootje te maken (als hij er netjes uitziet). Eigenlijk moet ik er dan over een poosje nog een maken, want momenteel zitten de winterbanden er nog op.
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006
Als je Renault Top occsion garantie hebt kan je de garantie reparatie bij iedere Renault dealer in NL laten uitvoeren.
Hoef je dus niet voor terug naar de verkopende dealer.
Als je alleen BOVAG garantie hebt, moet je inderdaad steeds naar de verkopende dealer terug.
Vreemd verhaal vd dealer van dat keylses systeem. Het klopt dat de phase 1 keycard (model 2001-2005) een door inductie op te laten tweede batterijtje heeft. Bij jouw phase 2 (2005-2007) is dat niet meer zo. Ik heb in de afgelopen 6 jaar nog nooit mijn keycard in de keyreader gehad. En als je geen ontvanger hebtkan het systeem zowiezo niet werken...
Mooi te lezen dat je e blij mee bent!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Anderhalf jaar geleden is mijn motor vervangen door een tweedehandsje met 70k km op de teller. Na gigantisch veel ellende en verschillende garages die constant maar bougies, bobines en weet ik veel wat bleven vervangen terwijl ik duidelijk aangaf...
Ik heb een vraag over mijn verlichting, de beide stadslichten doen het niet en mijn linker led achterlicht ook niet, alle zekeringen zijn na gekeken en de lampen zijn getest en die doen het, echter heb ik geen idee wat ik...
Mijn motor wordt niet of zeer traag warm. Bij de nieuwe themostaat sluit die klep af op rubber bij open toe gaan. Ik denk dat hij scheef zit of het rubber is stuk. 't Enig wat ik nog hoorde is dat de injectie dan telkens rijker staat.
Bij de Action...
Ik wilde een cruise control laten installeren in mijn Kangoo 1.6-16V van 2006. De monteur heeft gezegd, dat de auto geen electronisch gaspedaal heeft. Later heb ik ergens op de net gezien, dat er is wel een electronisch gaspedaal, maar met een kabel...