Hallo,
Wanneer ik mijn Espace, bj 1997, model 3, in de eerste versnelling zet, is het net alsof ik dan in de vierde optrek en slaat de motor af. Achteruit rijden wil wel.
Dit gebeurde plotseling, zonder ook maar enig teken vooraf.
Ik wou rechtsaf slaan in de tweede versnelling, de motor sloeg af en vervolgens wou ie geen meter meer vooruit.
Weet iemand de oorzaak?
Koppeling/versnellingsbak
-
Hendrico
Topic author - 3-posting-rookie

-
RPS
- lid

- Actief als: particulier
versnellingsbak
Helaas, klinkt heel bekend.
heb hetzelfde meegemaakt na een rit vanuit maastricht naar rotterdam, onderweg niets aan de hand lijkt het en na even thuis te zijn geweest de auto weer gestart en bij het verlaten van het parkeervak sloeg het boeltje kompleet vast. 1100 euro later met een gereviseerde bak en omdat het boeltje toch los is maa gelijk een nieuwe koppelings set loopt hij weer ls een zonnetje, doet alleen wel pijn in de beurs. heb je tijdens de laatste ritten toevallig een fluittoon gehoord? net zoals je wel eens via de radio krijgt als hij niet goed is afgestemd of door storing(net of je het motor toerental via de radio hoort) dat was bij mij achteraf gezien het teken dat er iets niet klopte.
succes, weet niet waar je vandaan komt maar in 1 van de eerdere vragen op het forum(zie defecte automaat) heb ik een link gegeven naar een bedrijf in schiedam dat alleen maar versnellingsbakken reviseerd, een familielid heeft een goede ervaring met deze mensen
heb hetzelfde meegemaakt na een rit vanuit maastricht naar rotterdam, onderweg niets aan de hand lijkt het en na even thuis te zijn geweest de auto weer gestart en bij het verlaten van het parkeervak sloeg het boeltje kompleet vast. 1100 euro later met een gereviseerde bak en omdat het boeltje toch los is maa gelijk een nieuwe koppelings set loopt hij weer ls een zonnetje, doet alleen wel pijn in de beurs. heb je tijdens de laatste ritten toevallig een fluittoon gehoord? net zoals je wel eens via de radio krijgt als hij niet goed is afgestemd of door storing(net of je het motor toerental via de radio hoort) dat was bij mij achteraf gezien het teken dat er iets niet klopte.
succes, weet niet waar je vandaan komt maar in 1 van de eerdere vragen op het forum(zie defecte automaat) heb ik een link gegeven naar een bedrijf in schiedam dat alleen maar versnellingsbakken reviseerd, een familielid heeft een goede ervaring met deze mensen
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Hendrico
Topic author - 3-posting-rookie

Klinkt niet te best, helaas. En dat terwijl er al es een keer een nieuwe versnellingsbak onder is gezet.
Ik heb ook niets gehoord of gemerkt.
Wat ik o…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Ik heb ook niets gehoord of gemerkt.
Wat ik o…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 864 -
Laatste bericht door JvD81
30 jan 2026 16:03
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1030 -
Laatste bericht door Gietz
06 mei 2025 16:28
-
-
Renault, teveel olie in versnellingsbak ???
door de mon » 23 mei 2025 22:43 » in Technische vragen Kangoo -
Weergaves: 1224 -
Laatste bericht door de mon
29 mei 2025 12:01
-
-
-
schakelstang versnellingsbak
door scenic » 11 jul 2025 19:02 » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen -
Weergaves: 1121 -
Laatste bericht door Mathijs
26 jul 2025 08:35
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 3614 -
Laatste bericht door Pleiades
10 aug 2025 21:18
-
-
Master III 2.3 DCI versnellingsbak ontluchten
door Hochi-Rocku » 05 okt 2025 14:20 » in Techniek algemeen -
Reacties: 0
Weergaves: 610 -
Laatste bericht door Hochi-Rocku
05 okt 2025 14:20
-
-
-
Mégane IV GT versnellingsbak, olie verversen of spoelen?
door SjeeleBrik » 10 nov 2025 10:02 » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen -
Reacties: 14
Weergaves: 1557 -
Laatste bericht door Mathijs
12 nov 2025 18:05
-