Hallo,
Het druklager van mijn gewone (dus geen Grand) ScenicII 1.6 16V JMOC van 2004 maakt geluid en wordt tijd deze te vervangen. Er gaat dan meteen een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep in. Nou ben ik op zoek gegaan naar het motor- en versnellingsbaktype. Ik heb overal aan de bovenkant en onderkant gekeken met lampen en spiegels, foto's gemaakt op moeilijke plekken maar nergens is een nummer te vinden. Op de motor zit een witte sticker waar geen tekst meer op staat.
Op onderdelensites kom ik met mijn kenteken verschillende koppelingsplaten tegen met maten van 200mm, 210mm,215mm en 220mm. Ook het hydraulisch druklager is er met diverse aanluitmaten, 11,7mm, 12,2mm en 13,3mm.
Ik wordt hier geen wijs uit. Is het mogelijk om met alleen de gegevens die ik hier vermeld een juiste set aan te schaffen of moet ik eerst de boel uit elkaar halen en kijken wat erin zit. Of zou de dealer uitsluitsel kunnen geven?
Iemand een idee?
Groeten,
C4REL
Koppelingtype Scenic II 2004, 1.6 16V
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15 mei 2014
- Laatste bezoek: 22 dec 2014 09:54
- Actief als: particulier
Koppelingtype Scenic II 2004, 1.6 16V
Renault Scenic II, 2004, 1.6 16V, LPG, 200k+
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16677
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 06 mei 2025 18:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koppelingtype Scenic II 2004, 1.6 16V
Dealer weet hetprecies.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 apr 2012
- Laatste bezoek: 22 jan 2017 12:04
- Actief als: particulier
Re: Koppelingtype Scenic II 2004, 1.6 16V
NOrmaliter zou je het bij de dealer zo te pakken moeten krijgen.
Of bij een automaterialenzaak aan de hand van je kenteken.
Ik heb het Werkplaatshandboek overgenomen op CD van iemand op dit forum..
Aan de hand van JMOC kom ik op motortype K4M, versnellingsbak type zou een JR5 moeten zijn..
Of bij een automaterialenzaak aan de hand van je kenteken.
Ik heb het Werkplaatshandboek overgenomen op CD van iemand op dit forum..
Aan de hand van JMOC kom ik op motortype K4M, versnellingsbak type zou een JR5 moeten zijn..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15 mei 2014
- Laatste bezoek: 22 dec 2014 09:54
- Actief als: particulier
Re: Koppelingtype Scenic II 2004, 1.6 16V
Motor is inderdaad een K4M, versnellingsbak een JR5.
Ik heb inderdaad de dealer gebeld. Die wilde mij wel een koppeling verkopen tegen een woekerprijs. Koppeling plus drukgroep €158 ex btw, druklager €86 ex btw, inclusief kost dat dus bijna €300 bij de dealer. Na enig bedelen wilde hij mij wel vertellen welke renault nummers er voor de onderdelen waren. Ik kon helaas alleen het nummer van het druklager op internet terugvinden.
Hierop heb ik besloten de onderdelen bij een automaterialenzaak om de hoek aan te schaffen zodat ik de onderdelen snel zou kunnen ruilen als het niet zou passen. Het totaalbedrag kwam uit op €175 inclusief BTW, de helft van wat de dealer mij zou rekenen. Online had het uiteraard nog goedkoper gekund, maar als je moet ruilen ben je zo weer en week of meer verder.
Druklager was bij mij een type met een 12,2mm aansluiting.
De hele set was van het merk LUK, gewoon een kwaliteitsset dus.
Koppeling is inmiddels gemonteerd en werkt prima. Was anderhalve dag werk waarbij de halve auto aan de voorzijde voor een groot deel afgebroken moest worden en ik nog uit moest vogelen wat er precies allemaal los moest. Brug was in dit geval heel makkelijk. Door het zelf te doen heb ik mij zeker honderden euro's bespaard.
Zaak is dus opgelost, bedankt voor het meedenken en de reacties!
Ik heb inderdaad de dealer gebeld. Die wilde mij wel een koppeling verkopen tegen een woekerprijs. Koppeling plus drukgroep €158 ex btw, druklager €86 ex btw, inclusief kost dat dus bijna €300 bij de dealer. Na enig bedelen wilde hij mij wel vertellen welke renault nummers er voor de onderdelen waren. Ik kon helaas alleen het nummer van het druklager op internet terugvinden.
Hierop heb ik besloten de onderdelen bij een automaterialenzaak om de hoek aan te schaffen zodat ik de onderdelen snel zou kunnen ruilen als het niet zou passen. Het totaalbedrag kwam uit op €175 inclusief BTW, de helft van wat de dealer mij zou rekenen. Online had het uiteraard nog goedkoper gekund, maar als je moet ruilen ben je zo weer en week of meer verder.
Druklager was bij mij een type met een 12,2mm aansluiting.
De hele set was van het merk LUK, gewoon een kwaliteitsset dus.
Koppeling is inmiddels gemonteerd en werkt prima. Was anderhalve dag werk waarbij de halve auto aan de voorzijde voor een groot deel afgebroken moest worden en ik nog uit moest vogelen wat er precies allemaal los moest. Brug was in dit geval heel makkelijk. Door het zelf te doen heb ik mij zeker honderden euro's bespaard.
Zaak is dus opgelost, bedankt voor het meedenken en de reacties!
Renault Scenic II, 2004, 1.6 16V, LPG, 200k+
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 528 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 3 Reacties
- 315 Weergaves
-
Laatste bericht door Mesmi
-
- 0 Reacties
- 358 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 840 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 4 Reacties
- 658 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 114 Weergaves
-
Laatste bericht door Bousche