Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ja, een paar keer rond 20:00. Geen problemen, gewoon volle bak 43kW in 35 minuten weer helemaal vol.Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
-
- Donateur
- Posts in topic: 9
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2017 18:12
- Actief als: particulier
- Locatie: Drunen
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ook wij hebben regelmatig problemen bij de Allego laadpalen, die via SMOOV betaald moeten worden. Normaliter werken deze palen goed als ik de TNM-pas(sleutelhanger) gebruik. Moet het echter via de SMOOV-app, die wij overigens erg onhandig vinden, dan gaat het meestal mis en hebben we telefonische ondersteuning nodig. Bijv. in de onderstaande 2 situaties:
* 18 juli 2017 Sevenum (Tulip Inn). De TNM-pas werd niet herkend. De SMOOV-app gaf de AC-lader niet aan. Ook de operator kreeg het handmatig niet voorelkaar om het laden te starten.
* 19 aug 2017 Hendrik Ido Ambacht (Sophiastraat): Deze laadpaal gebruiken wij regelmatig omdat mijn zuster daar in de buurt woont. Maar deze keer geen TNM-pas bij ons (Huurauto wegens TCU-problemen eigen ZOE).
1. de TNM-app kende de laadpaal niet.
2. Dus dan maar de SMOOV-app. Het laden lukte wel en de Zoe was korte tijd volledig geladen
3. Echter, misschien omdat het laden al (automatisch) was beëindigd, konden we via de APP niet op stop klikken en... kregen we dus de stekker er niet uit. Pas na interventie van de operator lukte dit.
* 18 juli 2017 Sevenum (Tulip Inn). De TNM-pas werd niet herkend. De SMOOV-app gaf de AC-lader niet aan. Ook de operator kreeg het handmatig niet voorelkaar om het laden te starten.
* 19 aug 2017 Hendrik Ido Ambacht (Sophiastraat): Deze laadpaal gebruiken wij regelmatig omdat mijn zuster daar in de buurt woont. Maar deze keer geen TNM-pas bij ons (Huurauto wegens TCU-problemen eigen ZOE).
1. de TNM-app kende de laadpaal niet.
2. Dus dan maar de SMOOV-app. Het laden lukte wel en de Zoe was korte tijd volledig geladen
3. Echter, misschien omdat het laden al (automatisch) was beëindigd, konden we via de APP niet op stop klikken en... kregen we dus de stekker er niet uit. Pas na interventie van de operator lukte dit.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
- Actief als: professional
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Beste mensen. Ben trotse bezitter van een Zoe R 90 Bose sinds 2 weken en 1 dag:)
Sinds gisteren ook laadpaal thuis met dank aan OpDeZon.
Ik ben erg tevreden over de auto en hebben er al een fijne vakantie opzitten.
Nu ben ik binnen Nederland al een aantal keten voor onaangename verassingen komen te staan.
Dit betreft dan de gevolgen van een onjuist aangegeven laadsnelheid op de app van NewMotion. OP nogal laadpalen staat de laadsnelheid onjuist. Namelijk 22 kw waar dat in feite 11 kw is. Hierdoor kwam ik enkele keren in de problmen.
Nu ben ik alweer wat wijzer geworden en hou als juiste bron Chargemap aan maar vervelend is het wel. Een voorbeeld:
Molenkampspark 2 , 7607 LE, Almelo
1 Availablemax. power 22 kWprice per kWh € 0.35+
Pricing details:
Start (once) € 0.60
Volume (/kWh) € 0.35
Access hours:
Monday - Sunday Open
Details:
Operator: EVnetNL
Is dit probleem bekend??
Ik heb het meerdere keren meegemaakt. Op Chargemap staat het juist.
Sinds gisteren ook laadpaal thuis met dank aan OpDeZon.
Ik ben erg tevreden over de auto en hebben er al een fijne vakantie opzitten.
Nu ben ik binnen Nederland al een aantal keten voor onaangename verassingen komen te staan.
Dit betreft dan de gevolgen van een onjuist aangegeven laadsnelheid op de app van NewMotion. OP nogal laadpalen staat de laadsnelheid onjuist. Namelijk 22 kw waar dat in feite 11 kw is. Hierdoor kwam ik enkele keren in de problmen.
Nu ben ik alweer wat wijzer geworden en hou als juiste bron Chargemap aan maar vervelend is het wel. Een voorbeeld:
Molenkampspark 2 , 7607 LE, Almelo
1 Availablemax. power 22 kWprice per kWh € 0.35+
Pricing details:
Start (once) € 0.60
Volume (/kWh) € 0.35
Access hours:
Monday - Sunday Open
Details:
Operator: EVnetNL
Is dit probleem bekend??
Ik heb het meerdere keren meegemaakt. Op Chargemap staat het juist.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Lidl bedoel je neem ik aan?GertjanVB schreef:OK, Rudy bedankt! Op de terugweg ga ik het wellicht nog eens proberen.
Iemand nog eens bij de Aldi in Tilburg geweest? Laatste keer dat ik er was deed hij het niet. Was kort tegen sluitingstijd, mogelijk was hij al uitgezet.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 22
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Lidl Tilburg Reeshof idd. Excuses aan Lidl.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 9
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Heb je TNM al gemailed of gebeld? en zo ja, wat zeiden ze?
Ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt, dat Op My.Thenewmotion.com het meerendeel als 22kW vermeld wordt waarbij dit slechts 11 is. Je moet gewoon elke keer via 'report an issue' melden dat de snelheid niet correct is.
Het lijkt erop dat ze 22 als default waarde hebben gepakt ipv 11.
Overigens als je EVNet ziet, ga er dan maar vanuit dat het 11 is en géén 22. En druk gelijk op die 'report issue' knop.
Voor betrouwbare 22/43 laadpunten kan je het beste http://www.ac-lader.nl pakken.
Op Chargemap is het meerendeel door "echte" mensen gevuld. Is vaak betrouwbaarder dan die oplaadpalen.nl database.
Ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt, dat Op My.Thenewmotion.com het meerendeel als 22kW vermeld wordt waarbij dit slechts 11 is. Je moet gewoon elke keer via 'report an issue' melden dat de snelheid niet correct is.
Het lijkt erop dat ze 22 als default waarde hebben gepakt ipv 11.
Overigens als je EVNet ziet, ga er dan maar vanuit dat het 11 is en géén 22. En druk gelijk op die 'report issue' knop.
Voor betrouwbare 22/43 laadpunten kan je het beste http://www.ac-lader.nl pakken.
Op Chargemap is het meerendeel door "echte" mensen gevuld. Is vaak betrouwbaarder dan die oplaadpalen.nl database.
Jopie66 schreef:Beste mensen. Ben trotse bezitter van een Zoe R 90 Bose sinds 2 weken en 1 dag:)
Sinds gisteren ook laadpaal thuis met dank aan OpDeZon.
Ik ben erg tevreden over de auto en hebben er al een fijne vakantie opzitten.
Nu ben ik binnen Nederland al een aantal keten voor onaangename verassingen komen te staan.
Dit betreft dan de gevolgen van een onjuist aangegeven laadsnelheid op de app van NewMotion. OP nogal laadpalen staat de laadsnelheid onjuist. Namelijk 22 kw waar dat in feite 11 kw is. Hierdoor kwam ik enkele keren in de problmen.
Nu ben ik alweer wat wijzer geworden en hou als juiste bron Chargemap aan maar vervelend is het wel. Een voorbeeld:
Molenkampspark 2 , 7607 LE, Almelo
1 Availablemax. power 22 kWprice per kWh € 0.35+
Pricing details:
Start (once) € 0.60
Volume (/kWh) € 0.35
Access hours:
Monday - Sunday Open
Details:
Operator: EVnetNL
Is dit probleem bekend??
Ik heb het meerdere keren meegemaakt. Op Chargemap staat het juist.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Kleine toevoeging voor de wellicht nog iets "minder ervarener lader". Sommige palen zijn zoals dat heet load balanced. Dat betekent (iets te simpel uitgelegd, maar goed) dat als je met zijn tweeën laadt ieder (bv) 11 kW krijgt, en als je in je eentje bij die dubbele paal laadt 22 kW. Bij mijn beste weten zijn alle Ecotaps load balanced, maar daarmee bedoel ik niet dat alleen de Ecotaps load balanced zijn.
Als ik een aanvulling doe op Chargemap zet ik het er altijd bij.
Als ik een aanvulling doe op Chargemap zet ik het er altijd bij.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Afgelopen weekend problemem ondervonden met opladen van m'n Zoe in Amsterdam, wat vrij vervelend was omdat ik een retourtje Amsterdam-Groningen gepland had:
- Adres: o.a. Hunzestraat en President Kennedylaan, Amsterdam (Rivierenbuurt)
- Melding dashboard Zoe: rood dashboard (geen foto gemaakt dus weet niet meer wat er op stond)
- Melding voorkant Zoe: rode led in de neus
- Storing laadpaal: rode ring
- Laadpaalprovider: Heijmans|Nuon
- Pas: TheNewMotion
- Auto: Renault ZOE ZEN Q210 (December 2013) met de meest recente BCB firmware. De firmware is vorige week door Renault Terwolde Groningen (overigens geweldige service!) geupdate omdat ik niet kon laden bij een aantal Allego laadpalen hier in Groningen. Laadt sindsdien probleemloos bij alle laadpunten (Allego, Fastned, Ev-box, TNM, etc.), behalve dus deze in Amsterdam.
Op de laadpalen zelf staat "Amsterdam Elektrisch". Heb meerdere laadpalen in de buurt geprobeerd (allemaal van het zelfde type), allemaal hetzelfde probleem. Er stonden wel andere auto's zoals een E-Golf en een Smart te laden, dus ze doen het vermoedelijk wel (Mogelijk een aardfout? Heb nog geen storingscodes (ofwel DTCs) uitgelezen met CanZe)
Heb gebeld met het storingsnummer van Amsterdam Elektrisch, bericht gekregen per SMS dat ze er naar zouden kijken, maar nog niks gehoord.
Foto's:
- Adres: o.a. Hunzestraat en President Kennedylaan, Amsterdam (Rivierenbuurt)
- Melding dashboard Zoe: rood dashboard (geen foto gemaakt dus weet niet meer wat er op stond)
- Melding voorkant Zoe: rode led in de neus
- Storing laadpaal: rode ring
- Laadpaalprovider: Heijmans|Nuon
- Pas: TheNewMotion
- Auto: Renault ZOE ZEN Q210 (December 2013) met de meest recente BCB firmware. De firmware is vorige week door Renault Terwolde Groningen (overigens geweldige service!) geupdate omdat ik niet kon laden bij een aantal Allego laadpalen hier in Groningen. Laadt sindsdien probleemloos bij alle laadpunten (Allego, Fastned, Ev-box, TNM, etc.), behalve dus deze in Amsterdam.
Op de laadpalen zelf staat "Amsterdam Elektrisch". Heb meerdere laadpalen in de buurt geprobeerd (allemaal van het zelfde type), allemaal hetzelfde probleem. Er stonden wel andere auto's zoals een E-Golf en een Smart te laden, dus ze doen het vermoedelijk wel (Mogelijk een aardfout? Heb nog geen storingscodes (ofwel DTCs) uitgelezen met CanZe)
Heb gebeld met het storingsnummer van Amsterdam Elektrisch, bericht gekregen per SMS dat ze er naar zouden kijken, maar nog niks gehoord.
Foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@aveoz: Heb je de "regendans™ uitgevoerd voor je de volgende probeerde, lees minuut of zes afgesloten met rust laten. Dit is echt essentieel na een "Accu opladen onmogelijk".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@zoe2goe Dank voor je reactie! Ik heb het op vrijdag avond 2x geprobeerd met < 5 minuten er tussen aan dezelfde laadpaal, toennog een andere laadpaal geprobeerd, zelfde effect. De ochtend erop nog een keer aan hetzelfde soort laadpaal aan het einde van de straat, wederom hetzelfde. Telt dat ook als "de regendans"? Ik zal vanavond even de auto uitlezen met CanZe om te kijken of er nog foutmeldingen in de computer staan (had dit eigenlijk meteen moeten doen bedenk ik me nu).
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Telt ZEKER als regendans. Dus ik moet nu "passen"
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Bijgaande de DTCs (Diagnostic Trouble Codes) uit de BCB (Battery Controller Box). Ale andere computers hebben geen storingen. De BCB heeft afgelopen donderdag een firmware upgrade gekregen van de Renault garage, dus toen zijn (neem ik aan) de foutcodes gereset. Dit is dus van een aantal keer laden (ongeveer 6 keer).
Toegegeven, het is een hele lijst, en om heel eerlijk te zijn snap ik er geen hout van (ik zit in de IT en ben een redelijk ervaren electronica hobbyist).
Weet iemand hoe ik hier meer informatie uit kan halen? Het zou super nuttig zijn als ik al wist wanneer welke foutcode opgetreden is
Toegegeven, het is een hele lijst, en om heel eerlijk te zijn snap ik er geen hout van (ik zit in de IT en ben een redelijk ervaren electronica hobbyist).
Weet iemand hoe ik hier meer informatie uit kan halen? Het zou super nuttig zijn als ik al wist wanneer welke foutcode opgetreden is
Code: Selecteer alles
Query Battery Connection Box[BCB] (Renault ID:2093)
Sending initialisation sequence
ELM initialization ...
Sending start tester session sequence
Initialisation [793.7e01.0]
Initialisation [793.5081.0]
Initialisation [793.50c0.0]
Sending start DTCs sequence
*** DTC067024 (P07024) ***
Neutral current sensor
signal stuck high
Flags:tstNtCpl
*** DTC060276 (P00276) ***
Charging stop
wrong mounting position
Flags:tstNtCpl
*** DTC061323 (P01323) ***
Charge yield
signal stuck low
Flags:tstNtCpl
*** DTC0620FB (P020FB) ***
CPU temperature
-
Flags:tstNtCpl
*** DTC062098 (P02098) ***
CPU temperature
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl
*** DTC063001 (P03001) ***
Electronic power driver
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC0631FB (P031FB) ***
Electronic power driver temperature
-
Flags:tstNtCpl
*** DTC063198 (P03198) ***
Electronic power driver temperature
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl
*** DTC043D01 (P03D01) ***
Air conditionned Interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC043601 (P03601) ***
Junction box hood interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC043701 (P03701) ***
HV Battery interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC043801 (P03801) ***
Mains plug interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC043901 (P03901) ***
PEB interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC043A01 (P03A01) ***
PEB neutral interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC043E01 (P03E01) ***
PTC interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC061163 (P01163) ***
circuit / component protection time-out
Flags:tstNtCpl
*** DTC0645FD (P045FD) ***
Mains phase mono current
Drift low
Flags:tstNtCpl
*** DTC064619 (P04619) ***
Mains current regulation
circuit current above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC0646F5 (P046F5) ***
Mains current regulation
Negative Loop Error
Flags:tstNtCpl
*** DTC0646F6 (P046F6) ***
Mains current regulation
Positive Loop Error
Flags:tstNtCpl
*** DTC064701 (P04701) ***
Mains locking input line
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC064063 (P04063) ***
Mains identification
circuit / component protection time-out
Flags:tstNtCpl
*** DTC064A38 (P04A38) ***
Mains phase 1 voltage sensor
signal frequency incorrect
Flags:tstNtCpl
*** DTC064DFD (P04DFD) ***
Mains mono phased voltage sensors
Drift low
Flags:tstNtCpl
*** DTC064994 (P04994) ***
Mains phases voltage
unexpected operation
Flags:tstNtCpl
*** DTC030487 (P00487) ***
missing message
Flags:tstNtCpl
*** DTC061263 (P01263) ***
S2 relay control
circuit / component protection time-out
Flags:tstNtCpl
*** DTC062217 (P02217) ***
CPU Temperature sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC067019 (P07019) ***
Neutral current sensor
circuit current above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC067017 (P07017) ***
Neutral current sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC067016 (P07016) ***
Neutral current sensor
circuit voltage below threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC063217 (P03217) ***
Electronic power driver temperature sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC065E17 (P05E17) ***
Mains phase 1 current sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC065F17 (P05F17) ***
Mains phase 2 current sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC066017 (P06017) ***
Mains phase 3 current sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC066117 (P06117) ***
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC066116 (P06116) ***
circuit voltage below threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC046617 (P06617) ***
Cooling Temperature Sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC046FFB (P06FFB) ***
Cooling temperature
-
Flags:tstNtCpl
*** DTC046F98 (P06F98) ***
Cooling temperature
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl
*** DTC046664 (P06664) ***
Cooling Temperature Sensor
signal plausibility failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC062541 (P02541) ***
SPI communication
general checksum failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC062587 (P02587) ***
SPI communication
missing message
Flags:tstNtCpl
*** DTC043C11 (P03C11) ***
Relay box interlock
circuit short to ground
Flags:tstNtCpl
*** DTC043C12 (P03C12) ***
Relay box interlock
circuit short to battery
Flags:tstNtCpl
*** DTC043C49 (P03C49) ***
Relay box interlock
internal electronic failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC066277 (P06277) ***
Mains locking motor command
commanded position not reachable
Flags:tstNtCpl
*** DTC066216 (P06216) ***
Mains locking motor command
circuit voltage below threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC062401 (P02401) ***
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC062321 (P02321) ***
Internal power supply voltage (+5V)
signal amplitude < minimum
Flags:tstNtCpl
*** DTC062322 (P02322) ***
Internal power supply voltage (+5V)
signal amplitude > maximum
Flags:tstNtCpl
*** DTC066319 (P06319) ***
Mains ground
circuit current above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC066313 (P06313) ***
Mains ground
circuit open
Flags:tstNtCpl
*** DTC06641E (P0641E) ***
Capacity module
circuit resistance out of range
Flags:tstNtCpl
*** DTC066263 (P06263) ***
Mains locking motor command
circuit / component protection time-out
Flags:tstNtCpl
*** DTC068017 (P08017) ***
Blue Led
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC068116 (P08116) ***
Red Led
circuit voltage below threshold
Flags:tstNtCpl
*** DTC066764 (P06764) ***
signal plausibility failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC064029 (P04029) ***
Mains identification
signal signal invalid
Flags:tstNtCpl
*** DTC066564 (P06564) ***
Mains phase current sensor
signal plausibility failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC066664 (P06664) ***
Mains phase voltage sensor
signal plausibility failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC061324 (P01324) ***
Charge yield
signal stuck high
Flags:tstNtCpl
*** DTC066AFB (P06AFB) ***
Input filter temperature
-
Flags:tstNtCpl
*** DTC066A98 (P06A98) ***
Input filter temperature
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl
*** DTC06211C (P0211C) ***
Electronic card voltage supply
circuit voltage out of range
Flags:tstNtCpl
*** DTC066B49 (P06B49) ***
Input filter i
internal electronic failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC066C73 (P06C73) ***
Mains neutral/phase3
actuator stuck closed
Flags:tstNtCpl
*** DTC066931 (P06931) ***
Mains communication line
no signal
Flags:confirmedDtc, faildSinceClear
*** DTC066936 (P06936) ***
Mains communication line
signal frequency too low
Flags:confirmedDtc, faildSinceClear
*** DTC062721 (P02721) ***
Driver Flyback
signal amplitude < minimum
Flags:tstNtCpl
*** DTC062722 (P02722) ***
Driver Flyback
signal amplitude > maximum
Flags:tstNtCpl
*** DTC0654FB (P054FB) ***
-
Flags:tstNtCpl
*** DTC065498 (P05498) ***
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl
*** DTC06A087 (P0A087) ***
missing message
Flags:tstNtCpl
*** DTC066796 (P06796) ***
component internal failure
Flags:tstNtCpl
*** DTC066931 (P06931) ***
Mains communication line
no signal
Flags:confirmedDtc, faildSinceClear
*** DTC066936 (P06936) ***
Mains communication line
signal frequency too low
Flags:confirmedDtc, faildSinceClear
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@aveoz,
Aangezien andere auto's er wel kunnen laden, zou het inderdaad kunnen dat de aardweerstand te hoog is (Kan komen als het een aantal dagen niet geregend heeft), of dat de startstroom in de laadpalen te laag staat ingesteld. Bij 3 fasen laden moet de ZOE minimaal 12,5A (zeg maar 13A) aangeboden krijgen.
Aangezien andere auto's er wel kunnen laden, zou het inderdaad kunnen dat de aardweerstand te hoog is (Kan komen als het een aantal dagen niet geregend heeft), of dat de startstroom in de laadpalen te laag staat ingesteld. Bij 3 fasen laden moet de ZOE minimaal 12,5A (zeg maar 13A) aangeboden krijgen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik meen dat een (voor de ZOE) te laag ingestelde maximaal toegestane laadstroom geen rode neus geeft, maar gewoon niet laadt. Ik ben hier echter niet 100% zeker van.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Dat klopt, mits in de Zoe een van de recente software versies voor de Zoe-lader is geïnstalleerd. Hierbij geeft de Zoe geen storing meer bij te lage laadstroom, maar ‘wacht’ ze geduldig tot de laadstroom omhoog gaat.zoe2goe schreef:Ik meen dat een (voor de ZOE) te laag ingestelde maximaal toegestane laadstroom geen rode neus geeft, maar gewoon niet laadt. Ik ben hier echter niet 100% zeker van.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 9
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
In de TNM app zijn in mijn woonplaats plots alle publieke 11kW laadpalen gedegradeerd naar 3,7kW varianten. Ik weet niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn maar er klopt geen biet meer van.
Die Amsterdam Elektrisch Nuon/Heijmans/EVbox palen in Amsterdam heb ik ook veel problemen mee gehad een half jaar geleden.
Toen was het verhaal vanuit Nuon dat ze daar in bepaalde wijken V2G aan het testen zijn op die palen. Elke dag blijven bellen is de enige remedie, Nuon en Heijmans zijn nogal hardnekkig in het niet oplossen van je storingsmelding.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die Amsterdam Elektrisch Nuon/Heijmans/EVbox palen in Amsterdam heb ik ook veel problemen mee gehad een half jaar geleden.
Toen was het verhaal vanuit Nuon dat ze daar in bepaalde wijken V2G aan het testen zijn op die palen. Elke dag blijven bellen is de enige remedie, Nuon en Heijmans zijn nogal hardnekkig in het niet oplossen van je storingsmelding.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@hachy Ik heb ook een aantal palen hier in Groningen en elders gezien die volgens TNM 3,7kW zijn maar in werkelijkheid 11 of zelfs 22 kW! Heb ze allemaal gemeld maar nog niks ontvangen... Gaat idd lekker daar (wellicht vanwege de acquisitie door Shell?)
Wat betreft de NUON/Heijmans palen in Amsterdam, heb je die ooit aan de praat gekregen?
Wat betreft de NUON/Heijmans palen in Amsterdam, heb je die ooit aan de praat gekregen?
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Zou best kunnen dat Shell achter die verdwazing zit van de oplaadpalen.
Want voor benzine en/of dieselolie moeten ICE-kar rijders ALTIJD naar een pompstation.
Dat is dus ALTIJD business voor die pompstations.
Van Shell c.s..
Bovendien tanken ICE-kar rijders ook nog eens ONDERWEG.
Dus dat moet vooral SNEL.
Maar EV-rijders laden op als ze hun voertuig niet nodig hebben (95% van de tijd)
Dat doen ze dan bij voorkeur bij een paal in de buurt.
Vroeger waren die palen 3,7 kW en dus niet zo snel.
De niet-EV-rijders klagen dan ook steen en been over dat langzame gedoe.
En ze worden heel vrolijk van heel snelle oplaadpalen onderweg (bij een pompstation).
Maar alle openbare oplaadpalen zijn ondertussen 3 x (of zelfs 6 x) zo snel geworden.
En er komen oplaadpleinen waar een hele boel EV-s automatisch na elkaar opgeladen kunnen worden.
Allemaal op of in de buurt van de PLAATS VAN BESTEMMING.
Kortom: heel veel EV's komen gewoon NOOIT meer bij een pompstation.
En dus NOOIT meer bij Shell c.s..
Want voor benzine en/of dieselolie moeten ICE-kar rijders ALTIJD naar een pompstation.
Dat is dus ALTIJD business voor die pompstations.
Van Shell c.s..
Bovendien tanken ICE-kar rijders ook nog eens ONDERWEG.
Dus dat moet vooral SNEL.
Maar EV-rijders laden op als ze hun voertuig niet nodig hebben (95% van de tijd)
Dat doen ze dan bij voorkeur bij een paal in de buurt.
Vroeger waren die palen 3,7 kW en dus niet zo snel.
De niet-EV-rijders klagen dan ook steen en been over dat langzame gedoe.
En ze worden heel vrolijk van heel snelle oplaadpalen onderweg (bij een pompstation).
Maar alle openbare oplaadpalen zijn ondertussen 3 x (of zelfs 6 x) zo snel geworden.
En er komen oplaadpleinen waar een hele boel EV-s automatisch na elkaar opgeladen kunnen worden.
Allemaal op of in de buurt van de PLAATS VAN BESTEMMING.
Kortom: heel veel EV's komen gewoon NOOIT meer bij een pompstation.
En dus NOOIT meer bij Shell c.s..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 9
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik zal TNM eens mailen. Zijn er nog meer mensen die in hun woonplaats ineens alle 11kW’s als 3,7kW zien?aveoz schreef:@hachy Ik heb ook een aantal palen hier in Groningen en elders gezien die volgens TNM 3,7kW zijn maar in werkelijkheid 11 of zelfs 22 kW! Heb ze allemaal gemeld maar nog niks ontvangen... Gaat idd lekker daar (wellicht vanwege de acquisitie door Shell?)
Wat betreft de NUON/Heijmans palen in Amsterdam, heb je die ooit aan de praat gekregen?
Ja die Nuon paal begon het uiteindelijk te doen, pas toen de andere aangesloten auto loskoppelde. Bij mij had het dus te maken met dat ik alleen aan de laadpaal gekoppeld moest zijn.
Ik kom niet zo vaak in Amsterdam dus het laatste half jaar niet meer getest.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
- Ik laad dagelijks in Amsterdam bij vele oplaadpunten. Die zijn allemaal Nuon gebrand (en EV-box laadpaaltechnologie). Ik heb er nooit problemen. Ook de aardingsgevoeligheid van de Zoe is inmiddels bekend bij de installateurs en die houden daar ook zo goed mogelijk rekening mee. De gemeente Amsterdam weet dat de Zoe een van de meestgebruikte EV's is in de stad en stuurt (binnen haar mogeljkheden) op toegangkelijkheid van haar oplaadinfra voor deze (en andere) EV(s).
Als je problemen hebt met deze laadpunten zou het aan je BCB kunnen liggen. In het verleden heb ik daar ook problemen mee ervaren. Sinds de BCB is vervangen zijn alle laadproblemen in Amsterdam (en daarbuiten) verleden tijd
- Wat betreft Shell en TNM: het is volstrekt onwaarschijnlijk dat Shell enige invoed heeft of wil hebben op de vermelding van laadpunten in de TNM-app. De Amsterdamse laadpunten staan overigens nog gewoon keurig als 11kw vermeld in TNMapp
Als je problemen hebt met deze laadpunten zou het aan je BCB kunnen liggen. In het verleden heb ik daar ook problemen mee ervaren. Sinds de BCB is vervangen zijn alle laadproblemen in Amsterdam (en daarbuiten) verleden tijd
- Wat betreft Shell en TNM: het is volstrekt onwaarschijnlijk dat Shell enige invoed heeft of wil hebben op de vermelding van laadpunten in de TNM-app. De Amsterdamse laadpunten staan overigens nog gewoon keurig als 11kw vermeld in TNMapp
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik woon tegenwoordig in Delft, Slauerhofflaan 17, 2624JV.
Voor mijn deur staat een openbare oplaadpaal van 11 kW.
Daar laad ik wekelijks probleemloos op.
Ik laad altijd op op via Plugsurfing.
Op de kaart van Plugsurfing was 'mijn' oplaadpaal NIET zichtbaar.
Vandaag ontdekte ik dat dat kwam door de instelling van mijn filter (Zoë, minstens 11kW)
Na wijziging van mijn filter (Zoë, minstens 3kW) werd 'mijn' oplaadpaal WEL zichtbaar, maar ROOD.
Klicken op de paal leerde: 2 outlets, BEIDE BEZET.
Kijk ik (ter controle) uit mijn keukenraam: oplaadpaal HELEMAAL VRIJ.
'Mijn' paal is op 10 november 2017 geplaatst door Engie op mijn verzoek.
Op de website van Engie staat dat een paal voor hen economisch rendabel is bij een productie van 2000 kWh/jaar.
Als een paal (veel) minder produceert, dan bestaat de kans dat die paal weer wordt weggehaald en elders geplaatst.
Ik neem zelf (sinds ik hier woon) nog maar 500 kWh/jaar af. (Maar zodra ik mijn ruilaccu heb ga ik weer (veel) meer rijden).
Bij de paal is 1 (één) parkeerplaats gereserveerd, rechts van de paal.
Zelf sta ik meestal op een van de drie NIET GERESERVEERDE PARKEERPLAATSEN, links van de paal,
opdat gasten in de buurt zo veel mogelijk gebruik kunnen maken van 'mijn' paal,
en de productie van die paal wat meer wordt dan die schamele paar kWh's die ik (voorlopig) afneem.
Maar wie zit dat te verzieken met NEP-informatie (3 kW en beide outlets bezet) ?????????
Voor mijn deur staat een openbare oplaadpaal van 11 kW.
Daar laad ik wekelijks probleemloos op.
Ik laad altijd op op via Plugsurfing.
Op de kaart van Plugsurfing was 'mijn' oplaadpaal NIET zichtbaar.
Vandaag ontdekte ik dat dat kwam door de instelling van mijn filter (Zoë, minstens 11kW)
Na wijziging van mijn filter (Zoë, minstens 3kW) werd 'mijn' oplaadpaal WEL zichtbaar, maar ROOD.
Klicken op de paal leerde: 2 outlets, BEIDE BEZET.
Kijk ik (ter controle) uit mijn keukenraam: oplaadpaal HELEMAAL VRIJ.
'Mijn' paal is op 10 november 2017 geplaatst door Engie op mijn verzoek.
Op de website van Engie staat dat een paal voor hen economisch rendabel is bij een productie van 2000 kWh/jaar.
Als een paal (veel) minder produceert, dan bestaat de kans dat die paal weer wordt weggehaald en elders geplaatst.
Ik neem zelf (sinds ik hier woon) nog maar 500 kWh/jaar af. (Maar zodra ik mijn ruilaccu heb ga ik weer (veel) meer rijden).
Bij de paal is 1 (één) parkeerplaats gereserveerd, rechts van de paal.
Zelf sta ik meestal op een van de drie NIET GERESERVEERDE PARKEERPLAATSEN, links van de paal,
opdat gasten in de buurt zo veel mogelijk gebruik kunnen maken van 'mijn' paal,
en de productie van die paal wat meer wordt dan die schamele paar kWh's die ik (voorlopig) afneem.
Maar wie zit dat te verzieken met NEP-informatie (3 kW en beide outlets bezet) ?????????
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Rustig Luc, rustig
Heb je al contact gehad met Engie en/of Plugsurfing?
Heb je al contact gehad met Engie en/of Plugsurfing?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik heb gisteren per e-mail gevraagd bij Plugsurfing hoe dit allemaal kan
en ze beloven spoedig antwoord.
Met Engie heb ik zo nu en dan zeer plezierig contact
en ze lossen eventuele problemen altijd heel soepel op.
Maar sinds Shell TNM heeft opgekocht
gebeuren er hele gekke dingen.
en ze beloven spoedig antwoord.
Met Engie heb ik zo nu en dan zeer plezierig contact
en ze lossen eventuele problemen altijd heel soepel op.
Maar sinds Shell TNM heeft opgekocht
gebeuren er hele gekke dingen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Bij mij in Zutphen staat alles in de TNM app zoals het moet staan: 11kW = 11kW, 22kW = 22kW en 3,7kW = 3,7kW.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 9
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik krijg de indruk dat het uit de oplaadpalen.nl database komt. Ik zie het in meerdere apps fout gaan in mijn woonplaats.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
- Actief als: professional
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Hoi Martijn,MartijnEV schreef:Bij mij in Zutphen staat alles in de TNM app zoals het moet staan: 11kW = 11kW, 22kW = 22kW en 3,7kW = 3,7kW.
Ik ben er een tijdje niet geweest. Maar de laadpalen aan het Runneboom (Warnsveld) en aan de Houtwal staan aangegeven als 22 kw. De laatste keer dat ik daar was (eind vorig jaar) leverde deze palen slechts 11 kw.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
17-mei-2017 heb ik geladen in Diemen (bij Amsterdam). Daar staat een EVBOX met een extra kastje van Liander en de tekst Smart-charging. Nadat ik de kabel had aangesloten en mijn pasje erlangs gehaald werd de led-ring blauw, ten teken dat het laden is gestart. Maar afgezien van een relais in de paal dat heel af en toe een keer klikte werd er niet geladen. De ZOE gaaf geen foutmelding en in de display stond: [Resterende tijd ---]. Dus ik bel het telnr op de paal van EVBOX. Ze vertelden mij dat het een smart-charging-paal is, en dat het even kan duren voordat het laden daadwerkelijk begint. Ok prima. Maar na een uur zag ik via de App dat er nog steeds niks in de batterij was gekomen. Dus ik bel weer. Omdat ik zelf niet bij de paal was, hebben ze nu het laden op afstand even gestopt en gestart (alsof mijn pasje er 2x langs werd gehaald). Daarna is het laden wel begonnen.
Zie hier de grafiek:
Zie hier de grafiek:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Dit klinkt kij bekend als het ‘te lage startstroom’ probleem. EV-Box zou dit kunnen oplossen door een software update / setting-aanpassing.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ja, iets (waarschijnlijk de minimale stroom) moet er anders zijn geweest nadat ik de 2e keer belde, want toen werkte het laden goed.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Onlangs proberen te laden bij van der Valk te Hoorn, alwaar een ANWB lader staat met dubbele aansluiting. Auto weigert daar gewoon te laden ondanks enkele pogingen en de "regendans" van enkele minuten. Constant een rode neus was het resultaat. Met onze Q90 ZE40 is actieradius nooit zo'n probleem en al helemaal niet met deze temperaturen van boven de 20 graden natuurlijk. De oplossing van een goed Fastned station is altijd dichtbij en dus even 6km verder gereden naar station Broerdijk waar het laden vanzelfsprekend van een leien dakje ging. Even een kwartiertje laden en hoppa, de baan weer op.
PS.: naast mij stond overigens een Ioniq probleemloos te laden aan de ANWB lader.
PS.: naast mij stond overigens een Ioniq probleemloos te laden aan de ANWB lader.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
De "kleine" laders van de ANWB zijn EVBoxen en hoewel de meningen daarover in dit forum verschillen is de mijne: beter maar mijden. Geen slecht ding, maar ze worden zeer ZOE-onvriendelijk ingesteld. Of die specifieke paal een EV binnenwerk heeft weet ik natuurlijk niet. Kan ook gewoon een installatiefout zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Het "grootste" probleem dat ik ervaar bij van der Valk is dat bijna altijd alle plekken door Foutlander types bezet worden gehouden terwijl die krengen ook zonder stroom kunnen. Bij Shell is het me nog nooit gelukt om te laden, A L T I J D een bouwvakker bus of ICE leasebak op de laadplek
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Die zijn speciaal door Shell ingehuurd
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Wie wil er nou bij Shell opladen?
Pas als ze echt het Parijse klimaatverdrag omarmen wil ik me druk gaan maken over problemen bij Shell laad-stations. Gelukkig heeft Fastned naar mijn mening WEL de juiste instelling en kan ik daar altijd opladen.
Pas als ze echt het Parijse klimaatverdrag omarmen wil ik me druk gaan maken over problemen bij Shell laad-stations. Gelukkig heeft Fastned naar mijn mening WEL de juiste instelling en kan ik daar altijd opladen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Haha dan heeft Fastned op De Andel in ieder geval weinig last van de concurrentie!Riesbak schreef:Het "grootste" probleem dat ik ervaar bij van der Valk is dat bijna altijd alle plekken door Foutlander types bezet worden gehouden terwijl die krengen ook zonder stroom kunnen. Bij Shell is het me nog nooit gelukt om te laden, A L T I J D een bouwvakker bus of ICE leasebak op de laadplek
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Jaren geleden woonde ik nog in Almere-Hout en wilde ik naar Den Helder heen en weer.
Op oplaadpalen.nl had ik vooraf een paal gezocht en gevonden bij Van der Valk te Hoorn,
waar ik op de heen en/of terugweg zou kunnen opladen.
Bij aankomst in Hoorn bleek (één outlet van) die paal bezet door een Tesla die duidelijk al vol was.
En wat ik ook probeerde: (de andere outlet van) die paal gaf GEEN stroom.
Ik ben toen maar doorgereden en heb op de terugweg na veel zoeken
(en nog net voldoende km's in de accu) in een dorp bij Den Helder kunnen opladen.
Dat was dus lang geleden.
Maar samen met dit verhaal van Riesbak denk ik:
Er zijn bedrijven die geen donder interesse hebben bij EV-rijden in het algemeen.
Shell wil veel liever benzine en/of dieselolie verkopen.
En Van der Valk heeft veel liever een Tesla-patser dan zo'n Zoë proleet.
En zelfs een club als ZER-auto's geeft in de overzichten van (in Nederland beschikbare) EV's
PRECIES het percentage BIJTELLING
MAAR NIET het LAADVERMOGEN.
(zoals bijvoorbeeld voor mijn Zoë intens Q90: AC 3,7 / 11 / 22 / 43 kW en DC - )
Kortom:
Als we het EV rijden ECHT willen bevorderen, dan moet we terugkaatsen !!!
En al die NEP oplaadpalen UIT internet gooien.
Zowel op de sites van oplaadpalen.nl etc., maar zeker op R-Link in mijn auto voor onderweg.
Op oplaadpalen.nl had ik vooraf een paal gezocht en gevonden bij Van der Valk te Hoorn,
waar ik op de heen en/of terugweg zou kunnen opladen.
Bij aankomst in Hoorn bleek (één outlet van) die paal bezet door een Tesla die duidelijk al vol was.
En wat ik ook probeerde: (de andere outlet van) die paal gaf GEEN stroom.
Ik ben toen maar doorgereden en heb op de terugweg na veel zoeken
(en nog net voldoende km's in de accu) in een dorp bij Den Helder kunnen opladen.
Dat was dus lang geleden.
Maar samen met dit verhaal van Riesbak denk ik:
Er zijn bedrijven die geen donder interesse hebben bij EV-rijden in het algemeen.
Shell wil veel liever benzine en/of dieselolie verkopen.
En Van der Valk heeft veel liever een Tesla-patser dan zo'n Zoë proleet.
En zelfs een club als ZER-auto's geeft in de overzichten van (in Nederland beschikbare) EV's
PRECIES het percentage BIJTELLING
MAAR NIET het LAADVERMOGEN.
(zoals bijvoorbeeld voor mijn Zoë intens Q90: AC 3,7 / 11 / 22 / 43 kW en DC - )
Kortom:
Als we het EV rijden ECHT willen bevorderen, dan moet we terugkaatsen !!!
En al die NEP oplaadpalen UIT internet gooien.
Zowel op de sites van oplaadpalen.nl etc., maar zeker op R-Link in mijn auto voor onderweg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht