Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
"Service niet bereikbaar" wordt aangegeven. Oorzaken: auto wordt niet opgeladen, er kan een storing zijn in het datacentrum. De ZOE is idd niet aan het laden, maar heeft dat wel gedaan dus die gegevens hadden door moeten komen. Heb de laatste dagen wel zitten pielen met de verbinding in de ZOE. Via de menu optie "verbindingen" gezien dat die verbinding vaak uit, soms aan is, maar meestal kortstondig. Dat is overigens niets nieuws, is altijd zo geweest.
@Ad: gebeurd dat vervangen van de TCU onder garantie?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Mooi. Ik wacht nog even af, de ZE-services via de desktop zijn "niet bereikbaar" en de verbinding van de ZOE is nu strak nul komma nul ipv het knipperlicht wat het voorheen was. Mogelijk hebben ze nog wat werk aan dat servertje in Frankrijk.
Heb voor de zekerheid de fabrieksinstellingen teruggezet maar dat gaf geen verschil. Behalve dat ik al mijn instellingen weer terug mag zetten natuurlijk.
Update:
De ZOE gaat as maandag naar de dealer om vanuit Frankrijk de verbinding geactiveerd te krijgen. De locale R-link expert (arme man) gaat zich er mee bezig houden. Voorwaarde was dat fabrieksinstellingen teruggezet waren, dat was gelukkig gelijk doorpakken (want al gebeurd).
Zag in de juridische voorwaarden van de App dat het een Hitachi techniek is.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Nu heb ik de goedkoopste versie van de ZOE en die ondersteund laden en conditioneren starten via de App niet. Wat voor kostbare techniek ontbreekt er in mijn ZOE om dat mogelijk te maken?
Handmatig (in de auto) instellen van de airco kan wel en ik meende dat dat ook het geval was voor opladen. Nu mijn TCU vervangen is zie ik dat het symbool voor die toepassing niet beschikbaar is. Klopt dat?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Nu de TCU terug begrouwbaar werkt, bedenk ik ook dat die bediening vanop afstand wel interessant zou kunnen zijn. Is het enkel een kwestie van software en een optie die geactiveerd moet worden? Ik merk inderaad net als GernJan dat mijn My ZE-online een tabblad minder heeft en ook niet de optie om het laden te activeren.
Ik herinner mij dat bij aankoop de mogelijkheid om online te bedienen voor de Life een betalende optie was die ik niet genomen heb vanwege de vele problemen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hoi allemaal, net aangemeld maar wel behoorlijk wat Renault ervaring in de vorm van een oude 5 (1977) en een min of meer even oude 4 (1980), een 5 GTX (1990). Zeker die laatste een heerlijke (snelle) auto en veel plezier mee gehad.
Hallo
Sinds gister in het bezit van een Zoe van 2015 (Q210), volgeladen van de garage meegenomen en onderweg moest ik wel bij laden, afstand die ik moest afleggen was ruim 150km.
De laadpaal was een 22kw en telkens de status check de verbinding op...
Omdat ik iedereen hoor over het laden tot 80% i.v.m behoud van de accu heb ik hier een vraag over.
Wanneer ik bijv. overdag aan het laden ben dan kan ik zelf het proces stoppen bij 80% maar hoe zit dat als je niet thuis bent of als je de auto...
IK heb de afgelopen vijf weken alleen maar korte ritjes gedaan met mijn Renault Megane Plugin Hybrid.
Nu kreeg ik vanmorgen de melding: Elektrische syst controleren.
Er brandt geel driehoekje links op scherm en het gele lampje met de...
Om te voorkomen dat iedereen maar gaat laden aan mijn stopcontact buiten heb ik er een schakeling tussen gezet die meet hoeveel de Captur gebruikt tijdens het laden, zo'n 22000W.
Als ik de auto laad, en hij is vol, dan komt er een pop-up van de...
Ik hen een Renault E-tech waar het beste om niet meer bij snel laders op te laden zie tekst hieronder van het service rapport.
Heeft iemand hier ook problemen mee?