Lange ritten met een (Grand) Scenic

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
gnibber
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2004 21:20
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Lange ritten met een (Grand) Scenic

Bericht door gnibber »

Hallo,

Ik heb onlangs kort een proefrit gemaakt met een Grand Scenic. Op zich bevalt de auto mij, wat ik me echter afvraag is hoe het is een lange rit met deze auto te maken. Gaat het hoger en rechterop zitten niet een keer vermoeien?

Graag een reactie/ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

Ik ken mensen die net uit Frankrijk terug zijn en zeer te spreken waren over de zit van de auto ..
De hoge zit van de scenic is perfect .

scenic normaal of grande ,espace maakt geen verschil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Piet Huizinga
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2004 23:07
Actief als: particulier
Locatie: Ridderkerk

Re: Lange ritten met een (Grand) Scenic

Bericht door Piet Huizinga »

gnibber schreef:Hallo,

Ik heb onlangs kort een proefrit gemaakt met een Grand Scenic. Op zich bevalt de auto mij, wat ik me echter afvraag is hoe het is een lange rit met deze auto te maken. Gaat het hoger en rechterop zitten niet een keer vermoeien?

Graag een reactie/ervaring.

Ik heb de afgelopen zomer tijdens mijn vakantie naar Spanje en Portugal 5700 km. gereden met de nieuwe Scenic na net hersteld te zijn van een hernia. Totaal geen last gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Ikzelf ben die auto's niet gewend, heb natuurlijk even bij mijn dealer de waarde van deze nieuwe wagens (Scenic en Espace) omlaag gebracht door mijn kont in de zetels te zetten, en ik vond het maar wennen, zo'n ruimte boven mijn hoofd... :shock:

Had echter ook mijn moeder bij me, en heb haar er uit moeten 'sleuren', anders had ze ter plekke haar audi-a4 ingeruild...

Zij vondt het lekker zitten, ik vond het een 'ramp'

Je kunt eens overwegen voor een langere rit een Scenic te huren, kost natuurlijk wel wat, maar ja, dan weet je het wel voordat je een dergelijk bedrag op tafel legt.
(of kijk de dealer eens lief aan....(maar persoonlijk denk ik niet dat die daar mee accoord gaat, hooguit trekt die de huurprijs af van een eventuele aankoop...))
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Ik heb laatst een kort ritje met de nieuwe scenic gemaakt, maar hij zat wel lekker. Fijne instap ook. Modern jasje van binnen met digitaal dashboard. De eigenaar vond hem fijner rijden dan de golf tdi, die ze hiervoor hadden.
Ik heb een aantal jaren geleden een jeepje gehad als leasebak en daar 60.000km mee gereden, maar dat hoger zitten beviel toch wel goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gnibber
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2004 21:20
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Hoge zit en koppeling

Bericht door gnibber »

Hallo,

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik toch maar eens ga proberen een langere rit met een GrandScenic te maken.

Een andere vraag die ik nog heb; ik heb namelijk in een showroom in zowel een benzine en diesel-uitvoering gezeten.
Mij viel op dat de koppeling van de diesel veel zwaarder in te trappen is als bij de benzine-uitvoering.
De verkoper had geen verklaring. Is het normaal dat een diesel een zwaardere koppeling heeft of is het specifiek iets voor renault?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Dit kan te maken hebben met de grotere kracht die een diesel heeft t.o.v. een benzine.
De koppelingsplaten moeten dus steviger tegen het vliegwiel aangedrukt worden, met als gevolg dat je meer kracht nodig hebt om deze te ontkoppelen.

Bij een hydraulische koppeling kan men dit nog min-of-meer opvangen, maar altijd slechts binnen de marge's die men heeft, zoals bijvoorbeeld de afstand die het koppelingspedaal moet afleggen alvorens het echt ontkoppeld, etc.

Overigens, een zware koppeling merk je na verloop van tijd niet meer op, en lijkt net zo licht te voelen als een andere koppeling.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gast

Re: Lange ritten met een (Grand) Scenic

Bericht door Gast »

gnibber schreef:Hallo,

Ik heb onlangs kort een proefrit gemaakt met een Grand Scenic. Op zich bevalt de auto mij, wat ik me echter afvraag is hoe het is een lange rit met deze auto te maken. Gaat het hoger en rechterop zitten niet een keer vermoeien?

Graag een reactie/ervaring.
2 van mijn kennissen hebben 'speciaal voor hun hernia' een Scénic aangeschaft. Ze zijn er zeer over te spreken, vooral over de goede ondersteuning van hun rug.

Nu komt mijn baas i.p.v. vroeger met zijn volvo, daarna geruild met een mercedes vanwege betere rugondersteuning en lendensteun, nu fluitend met zijn Scénic naar z'n werk. :wink:

Wij maken vaak reisjes naar Hongarije met onze Mégane Scénic. Maar dat is hetzelfde verhaal: zeer goede (hoge) zit.

gr. Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wlaguna
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1228
Lid geworden op: 27 nov 2004 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Edam

Bericht door wlaguna »

scenic dat is altijd zo als jr hoger zit een kennis van me reed z,n
schoonvader altijd rond met z,n bestelbus en niet met z,n prive auto.
de zitting in bijv: scenic ,bestelbus is hoger ,je kan makkelijker in en uitstappen en
je zit hoger dan in een gemiddelde personenauto.
dus als je rugklachten hebt is een scenic ideaal.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jochem
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2005 11:05
Actief als: particulier
Locatie: Noord-holland

Bericht door jochem »

Ik heb altijd moeite met autostoelen vanwege en zeer grote tordose (bolling) van mijn rug. De stoelen in een scenic zijn niet ideaal, ook is voor mij de verstelbare lendesteun niet toereikend. Ze zijn wel een stuk beter als de vorige versie Laguna (RXI => sportstoelen).

Ik heb trouwens de dieselversie maar het koppelingspedaal gaat super licht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

spoortje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:15
Actief als: particulier
Locatie: 6585 xb mook

Bericht door spoortje »

ik heb de laguna die ik had ook laten gaan voor een scenic ik rij er nu 1 maand scenic en wil niet meer terug mijn vrouw is gehandycapt en kan nu veel makelijker in en uit de auto komenik heb nog niet echt lage ritten gemaakt maar die komen wel en ik heb crouse control op mijn scenic en dat is fijn en dat met een goede zit
als de een met een mercedes naar parijs rijd en de ander met een scenic de mercedes rijder komt met krome rug er uit de scenic rijder staps zo fris uit zijn scenic net of ie thuis in de stoel zat maar dat zijn alle stoelen in de franse auto's frans is gewoon franse degelijk heid :D
groet spoortje scenic rijder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht